استان ها

ضرورت فرهنگ‌سازی در برخورد با پدیده بی‌حجابی

سلامت, قزوین, مترو

به گزارش خبرگزاری مجله سلامتی ایران ازقزوین؛ علی شعبانی، رییس کل دادگستری استان قزوین در همایش همیاران سلامت اجتماعی که با هدف تجلیل از فعالان حوزه حجاب و عفاف در سالن حجاب شهرداری برگزار شد، گفت: همه ما به رعایت تقوی ملزم هستیم و اگر به احکام دینی و فرایض دینی عمل کنیم همه مشکلات حل می شود.

او افزود: متاسفانه بخشی از جامعه به عفاف و حجاب پایبندی ندارند و به الزامات آن توجه نمی‌کنند البته شاید برخی از آن‌ها به عواقب کار واقف نیستند که باید با فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی در این عرصه اقدام کرد.

شعبانی گفت: امروزه در جهان غرب هم حریم‌هایی در دانشگاه، مترو و معابر عمومی تعریف کردند که رعایت می‌شود و در بسیاری از مناطق پوشش‌هایی را در نظر می‌گیرند که از خسارت‌های ببیشتر به جامعه جلوگیری کنند و این رویکرد یک نگاه روان‌شناختی و قانونی هم دارد.

مقام ارشد قضایی استان ادامه داد: اما برخی افراد غافل از احکام دینی با بی توجهی به ارزش‌ها و هنجارشکنی ابتدا به خود و سپس به جامعه زیان می‌رسانند که دستگاه قضایی در برخورد با این افراد جدی است.

رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان ضمن تقدیر از شهردار و شورا و سازمان فرهنگی شهرداری که به حجاب اهمیت می دهند، خاطرنشان کرد: از نیروهای مردمی طرح همیاران سلامت اجتماعی که بدون چشم داشت و خالصانه پای کار آمدند تا این معضل اجتماعی حل شود تشکر می‌کنیم.

گفتنی است در پایان این همایش از فعالان عرصه عفاف و حجاب در ایام نوروز تجلیل شد.

46

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.