حوادث

ضرورت تامین اعتبار برای رفع نقاط پرتصادف در جاده‌ها

پلیس, پلیس راهور, ترافیک

رئیس پلیس راهور فراجا بر ضرورت تامین اعتبار برای رفع نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های کشور خبر داد.

سردار سید کمال هادیانفر در گفت‌وگو با مجله سلامتی ایران، با اشاره به وجود ٨٨٧ نقطه پر تصادف در جاده‌های کشور گفت: نقاط حادثه خیز دیگری هم در جاده‌های کشور وجود دارد، اما این تعداد به عنوان نقاط پرتصادف‌تر و دارای اولویت برای ایمن‌سازی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه پنج‌هزار میلیارد تومان اعتبار برای ایمن‌سازی این نقاط لازم است، گفت: در مورد نقاط حادثه‌خیز در قانون هم آمده که این موضوع تکلیف وزارت راه، شهرداری‌ها و وزارت کشور است و در این میان تنها پلیس شتاب دهنده است و تکلیف قانونی ندارد.

رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: اما وقتی تصادفات را تحلیل می‌کنیم می بینیم که درصد زیادی از تصادفات ما همچنان در نقاط حادثه خیز رخ می‌دهد که باید جلوی این تکرار را بگیریم و از این رو پیگیر ایمن سازی این نقاط هستیم. ‌

هادیانفر با بیان اینکه این موارد در جلسات متعددی بررسی شده است، گفت: در جلسه شورای‌عالی ترافیک با حضور رئیس جمهور، در جلسه با معاونان رییس جمهور و وزرا و… بر این موضوع تاکید شد. یکی از مصوبات ما رفع نقاط حادثه خیز در طول دو سال بود که البته مواردی مانند کمبود منابع مالی برای رفع این نقاط وجود دارد.

وی با بیان اینکه بعضی از نقاط حادثه خیز و پر تصادف نیازمند تغییر هندسی و فیزیکی هستند، گفت: این موارد هزینه زیادی دارد، اما بعضی نقاط نیازمند آشکارسازی است که هزینه آنها کمتر است.

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد که لازم است منابع مالی برای نقاط حادثه‌خیز زودتر از سوی دولت تامین شود. ‌

انتهای پیام

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.