نماد سایت مجله سلامتی ایران

صفر تا صد جزئیات برگزاری نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ اعلام شد/ انتشار کارت ورود به جلسه از ۱۱ تیر

صفر تا صد جزئیات برگزاری نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ اعلام شد/ انتشار کارت ورود به جلسه از ۱۱ تیر

برای داوطلبان کارشناسی؛

آموزش, ریاضی, سازمان سنجش

جرئیات برگزاری کنکور کارشناسی سال ۱۴۰۲ اعلام شد و برای ثبت نام داوطلبان تا ۲۱ فروردین ماه فرصت دارند.

به گزارش خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، نام نویسی در نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ از ۸ آبان آغاز شد و تا ۱۴ آبان ادامه داشت و کنکور در روز‌های ۲۹ و ۳۰ دی برگزار شد. 

داوطلبانی که در نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ شرکت کردند، اوایل اسفند سال جاری نمره خام آزمون خود را دریافت کرده و پس از اعلام نتایج سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در خرداد، نمره کل داوطلب اعلام می‌شود.
 
نام نویسی و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (نوبت دوم) برای پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از روز سه شنبه ۱۵ فروردین منحصرا از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد و داوطلبان تا پایان روز دوشنبه ۲۱ فروردین فرصت نام نویسی در این آزمون را داشتند.

کارت ورود به جلسه داوطلبان کنکور از روز یکشنبه ۱۱ تیر ماه تا روز سه شنبه ۱۳تیر از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل دریافت است و اطلاعات تکمیلی نیز در سایت این سازمان و نشریه پیک سنجش در روز ۵ تیر ماه اعلام می‌شود.

آزمون سراسری ۱۴۰۲ نیز در روز‌های چهارشنبه ۱۴ و پنجشنبه ۱۵ تیر ماه برگزار می‌شود و زمان دقیق آزمون هر یک از گروه‌های آزمایشی در اطلاعیه امروز ۵ تیر ماه سال جاری اعلام می‌شود. 

نمرات خام داوطلبان کنکور در نیمه دوم مرداد روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و کارنامه نهایی و انتخاب رشته داوطلبان نیز از نیمه دوم مرداد آغاز می‌شود.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در مهلت اعلام شده و بر اساس ظرفیت‌های تعیین شده در دفترچه انتخاب رشته می‌توانند رشته‌های مورد علاقه خود را به صورت اینترنتی انتخاب کنند. در نهایت نتیجه نهایی و بارگذاری کارنامه نتایج نیمه دوم شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلاممی شو.

با توجه به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، در کنکور ۱۴۰۲ نقش و تاثیر مستقیم کنکور در پذیرش دانشجویان کاهش یافته و سوابق تحصیلی دانش‌آموزان به معیاری برای قبولی دانشجویان در مراکز آموزش عالی تبدیل شده است. بر این اساس، سهم آموزش و پرورش به لحاظ سابقه تحصیلی ۴۰ درصد و سهم کنکور سراسری ۶۰ درصد خواهد بود.

به گفته رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبانی که امسال سال دوازدهم هستند باید در آزمون خردادماه سوابق تحصیلی خود را ایجاد کنند، فردی که در شهریور سابقه تحصیلی ایجاد کند برای کنکور سال ۱۴۰۳ محسوب می‌شود. اگر درسی سابقه تحصیلی نداشته باشد نمره اش صفر رد می‌شود و این نمره با نمره داوطلب جمع می‌شود و تراز منهای ۲۰۰۰ برای داوطلب به همراه دارد و ضربه بسیار شکننده‌ای برای داوطلبان خواهد زد.
وی افزود: نمره خام در دبیرستان برای فارغ التحصیلان از صفر تا ۲۰ است و نمره آزمون سراسری منهای ۳۵ تا ۱۰۰ است. ما برای قابل تشخیص بودن، این نمرات را در تراز قرار می‌دهیم. 

پورعباس گفت: کسی که سابقه تحصیلی ندارد یا می‌خواهد آن را تقویت کند باید حتما در آزمون خردادماه شرکت کنند. تمام داوطلبان باید در مردادماه نمره سابقه تحصیلی همراه داشته باشند و تا ۳۰ فروردین برای ثبت آن فرصت دارند که جزئیات در سایت سازمان سنجش تشریح شده است و نباید با حالت بی خیالی با آن برخورد کنند و نه تنها به کنکور بلکه به فارغ التحصیلی دانش آموزان هم مربوط است. 

کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ که برای اولین بار به صورت دو نوبته برگزار می‌شود داوطلبان منعی برای شرکت در هر دوی آن را نداشتند؛ بنابراین در هر کدام که نتیجه بهتری کسب کنند انتخاب رشته خواهند کرد، گفتنی است که پذیرش یک بار اتفاق می‌افتد، اما نمره داوطلب تا دو سال اعتبار خواهند داشت.

آزمون گروه‌های آزمایشی علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی صبح ۱۴ تیر، گروه هنر بعدازظهر ۱۴ تیر، گروه علوم تجربی صبح ۱۵ تیر و گروه زبان در بعداز ظهر ۱۵ تیر در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ برگزار می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل