استان ها

شکست پیکان شرط استقلال برای تعقیب سپاهان و پرسپولیس

هفته بیستم لیگ برتر

ریکاردو ساپینتو, فوتبال, نفت

استقلال در صورت کسب پیروزی مقابل پیکان می‌تواند اصلی‌ترین تعقیب کننده سپاهان و پرسپولیس باقی بماند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم‌های استقلال و پیکان در چارچوب هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران ساعت ۱۵ فردا در ورزشگاه پاس قوامین برگزار می‌شود. دیداری که به خاطر نبود گیت بلیت فروشی الکترونیکی ورزشگاه در غیاب تماشاگران انجام خواهد شد.

دو تیم پیش از این ۳۹ بار رودرروی یکدیگر قرار گرفتند که سهم استقلال ۲۰ و پیکان ۶ پیروزی بوده و ۱۳ بار به تساوی کشیده شده است. 

۴۸۲۵ روز از آخرین برتری پیکان بر استقلال می‌گذرد. خودروسازان هفتم آذر ۸۸ با نتیجه ۳ بر ۲ از سد آبی‌پوشان پایتخت گذشتند و ۱۳ سال و ۲ ماه و ۱۶ روز است که نتوانسته‌اند برابر حریف نامدار خود برنده شوند. در مقابل استقلال هم بیش از یک سال است که بر پیکان غلبه نکرده، ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ بود که آبی‌ها در چارچوب جام حذفی یک بر صفر پیکان را از پیش رو برداشتند و دو بازی اخیر دو تیم با تساوی بدون گل خاتمه یافته تا ۳۶۹ روز از آخرین برد استقلال بر پیکان بگذرد.

استقلال با ۳۶ امتیاز در رده سوم جای دارد و پیکان با ۲۱ امتیاز جایگاه دوازدهم را به خود اختصاص داده است. ریکاردو ساپینتو که در بازی هفته قبل آبی‌پوشان مقابل نفت مسجدسلیمان محروم بود در این بازی به دنبال ثبت چهارمین پیروزی متوالی تیمش است تا استقلال کماکان در کورس قهرمانی جدی‌ترین تعقیب کننده سپاهان و پرسپولیس ۳۹ امتیازی باقی بماند و از تراکتور ۳۲ امتیازی رده چهارمی دورتر شود.

سرمربی پرتغالی استقلال در بازی فردا مهدی مهدی پور را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد اما سید حسین حسینی، محمدحسین مرادمند و زبیر نیک نفس که در بازی‌های اخیر غایب بودند به فهرست تیم بازگشته‌اند و با صلاحدید ساپینتو می‌توانند به میدان بروند.

در سمت مقابل سید مجتبی حسینی برای آنکه تیمش بازنده نباشد کار سختی دارد چون سامان فلاح که ملی‌پوش است را به دلیل محرومیت از دست داده، این تیم چند غایب دیگر نیز دارد. امیرحسین عزیزی، دانیال جهانبخش، محمد ناصری، محمدحسین فلاح، تیتو و مجتبی حقدوست که اسیر پارگی رباط صلیبی شده، ۷ غایب خودروسازان هستند تا سرمربی پیکان برای چیدن ترکیب مدنظرش با مشکلات عدیده‌ای مواجه باشد. با این حال حسینی برای کسب امتیاز ناامید نیست.

 

انتهای پیام/

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.