استان ها

سرمایه گذاری خارجی در همدان به شرط انتقال تکنولوژی باشد

تکنولوژی, سلامت, گردشگری

مجله سلامتی ایران/همدان نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت:سرمایه گذاران خارجی در استان همدان به شرط انتقال تکنولوژی، سرمایه گذاری کنند.

حمیدرضا حاجی بابایی پنجشنبه ۲۹تیرماه در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی استان همدان اظهار کرد: هم افزایی در همدان بسیار بالاست.

وی خطاب به معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ، گفت: همدان را رها نکنید.

نماینده مردم همدان در خانه ملت تأکید کرد: باید هم صادرات داشته باشیم هم واردات تکنولوژی آور کمک کننده به صادرات در استان همدان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه موقعیت همدان یک موقعیت ویژه از نظر سرمایه گذاری و اقتصادی و محورهای توسعه ای است، اظهار کرد: سرمایه گذاران خارجی در استان به شرط انتقال تکنولوژی،  سرمایه گذاری کنند که استان استعداد این را دارد.

حاجی بابایی با تاکید بر اینکه وزارت صمت و کشاورزی ما به تولید بپردازد، تصریح کرد:  در دوسال گذشته حرکت‌ها منفی بوده که باید کشاورزی را دریابیم.

نمایند مردم همدان در خانه ملت، خطاب به مسئولان و فعالان اقتصادی استان، افزود:  به کشورهای گوناگون سفر کرده و ارتباط خوبی با کشورهای همسایه و هدف برقرار شود. 

وی ادامه داد: همدان به دلیل موقعیت ویژه گردشگری باید به سمت تکنولوژی های برتر حرکت کند.

حاجی بابایی با اشاره به منطقه فناوری های تک در همدان، خاطرنشان کرد: ۵۰ هکتار زمین برای فناوری‌های نوین و های تک داشتیم که امسال ۵۰۰هکتار به این عدد اضافه خواهد شد و مطمئن هستم در پنج سال آینده یک وجب از این زمین خالی نخواهد ماند.

وی با بیان اینکه پتروشیمی ۲۰هزار میلیارد تومانی همدان کار خود را شروع کرده است، اظهار کرد: توقع داریم بهداشت و سلامت هم در همدان شکل بگیرد.

نماینده همدان در مجلس تصریح کرد: استان همدان به سمت قله حرکت می‌کند ولی کشاورزی نیاز به صنعت مخصوص خود دارد؛ صنایع تبدیلی باید در این استان شکل بگیرد؛ یک میلیون دلار صادرات برای همدان کم است و باید صادرات همدان دو برابر شود.

انتهای پیام