استان ها

ساپینتو می‌داند به تیمش لطمه زده/ اگر قهرمان جام حذفی شد در استقلال بماند

استقلال از پرسپولیس و سپاهان یک امتیاز گرفت

علم, فرهاد مجیدی, فناوری

پیشکسوت تیم استقلال گفت: اگر ساپینتو با استقلال قهرمان جام حذفی شد با شرط و شروط بماند.

شاهین بیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص اینکه استقلال آخرین بازی خود در بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران را با برتری ۷ بر یک مقابل تراکتور به پایان رساند، اظهار داشت: نتیجه قابل توجهی بود اما دیگر فایده‌ای نداشت و دیر شده بود. قبل از دربی هم استقلال برابر هوادار ۶ بر یک پیروز شد و دو نتیجه خیلی خوب به دست آمد اما طرفداران فقط قهرمانی از تیم‌شان می‌خواهند و سومی آنها را راضی نمی‌کند. اگر یکی دو بازی دیگر را هم استقلال با اختلاف زیاد می‌برد ولی قهرمانی از دست می‌رفت برای هواداران ارزش زیادی نداشت.

**استقلال از ۱۲ امتیاز، یک امتیاز گرفت 

وی ادامه داد: استقلال توانسته بود فاصله را با دو مدعی دیگر کم کند اما باخت دربی قهرمانی را از این تیم گرفت و تساوی خانگی با صنعت نفت هم امیدهای قهرمانی را در دو هفته آخر از بین برد. مضاف بر اینکه استقلال از ۱۲ امتیاز دو بازی رفت و برگشت با سپاهان و پرسپولیس فقط یک امتیاز گرفت، ۶ امتیاز به سپاهان داد و ۴ امتیاز به پرسپولیس، اگر در این بازی‌ها مساوی کرده بود، ۳ امتیاز بیشتر داشت و قهرمان می‌شد چون پرسپولیس ۲ و سپاهان ۴ امتیاز کمتر گرفته بودند. استقلال روند خوبی در نیم‌فصل دوم داشت و بهتر از نیم‌فصل اول نتیجه گرفت اما از ۱۲ امتیاز بازی‌های رودررو با دو مدعی دیگر یک امتیاز گرفت و بردهای پرگل فقط بهترین خط حمله لیگ را به بار می‌آورد ولی قهرمانی را به تیم نمی‌رساند.

**ساپینتو جام حذفی را بگیرد هواداران پشت سر او می‌ایستند 

پیشکسوت تیم استقلال در مورد اینکه موافق تمدید قرارداد ریکاردو ساپینتو با استقلال است، عنوان کرد: باید منتظر بمانیم تا تکلیف استقلال در جام حذفی روشن شود. اگر ساپینتو بتواند یکی از دو جام این فصل را بگیرد هواداران پشت سر او می‌ایستند. برای قهرمانی حذفی استقلال باید از پرسپولیس بگذرد و طبیعتاً جامی که با شکست پرسپولیس به دست آید ارزش بیشتری دارد. ولی اگر در جام حذفی استقلال قهرمان نشود هواداران حامی سفت و سخت ساپینتو باقی نمی‌مانند. همچنین باشگاه محرومیت‌های ساپینتو را که در این فصل زیاد بوده مدنظر قرار می‌دهد و برای ادامه همکاری با وی شرط و شروط می‌گذارد که اگر محرومیت‌های وی تکرار شد از مبلغ قراردادش مبلغی کسر شود. حضور پیشکسوتان در کمیته فنی برای ارزیابی عملکرد ساپینتو به تیم کمک می‌کند چون سرمربی خودش می‌داند محرومیت از ۱۰ بازی لیگ به تیمش لطمه زده و باید در رفتار خود تجدیدنظر کند تا استقلال در فصل بعد آسیب نبیند.

**پرسپولیس با بهترین خط دفاعی قهرمان شد

بیانی در خصوص حفظ بازیکنان کلیدی استقلال برای فصل آینده خاطرنشان کرد: تیمی در حد و اندازه استقلال که هواداران آن انتظار قهرمانی دارند و هر نتیجه دیگری را نمی‌پذیرند، باید اسکلت فصل قبل را حفظ کند. پرسپولیس به این خاطر قهرمان شد که دروازه‌بان مطمئن گرفت و سه بازیکن جدید به خط دفاعی‌اش اضافه کرد، عنوان بهترین خط دفاعی لیگ به این تیم رسید و با وجود اینکه بهترین خط حمله را نداشت اما جام گرفت. فصل قبل استقلال فرهاد مجیدی بهترین خط دفاعی را داشت و چند هفته مانده به پایان فصل قهرمانی‌اش حتمی بود. باید برای فصل بعد بازیکنانی جذب شوند که به تیم کمک کنند نه اینکه پول هنگفتی برای شهباززاده خرج شود تا از سپاهان جدا شود و هیچ کمکی هم به تیم نکند. ساپینتو هم اگر ماند بازیکنانی بیایند که نقاط ضعف تیم پوشش داده شود.

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.