بین الملل

سئول ۵۰۰ هزار گلوله توپ به آمریکا قرض می‌دهد

کره جنوبی, کره شمالی, واشنگتن

یک روزنامه چاپ کره جنوبی امروز (چهارشنبه) گزارش داد، سئول به توافقی رسیده که ۵۰۰ هزار گلوله توپ ۱۵۵ میلی متری را به ایالات متحده قرض دهد که می‌تواند به واشنگتن انعطاف بیشتری برای تامین مهمات اوکراین بدهد.

به گزارش مجله سلامتی ایران، روزنامه دونگ‌آ چاپ کره جنوبی از قول منابع ناشناس دولتی این کشور نوشت، سئول تصمیم دارد تا این مهمات را بجای فروش به صورت قرضی به آمریکا بدهد تا احتمال استفاده از گلوله‌های کره جنوبی در درگیری اوکراین را به حداقل برساند.

وزارت دفاع کره جنوبی نیز اعلام کرد، متحدان در حال بررسی راه‌هایی برای حمایت از اوکراین هستند.

این گزارش پس از افشای اطلاعات محرمانه ارتش آمریکا در ارتباط با کمک به اوکراین منتشر شد که نشان دهنده مشکلات سئول برای رسیدگی به فشارها از سوی متحدان غربی‌اش در کمک رسانی نظامی و تامین مهمات و تجهیزات نظامی به کی‌یف است.

کره جنوبی به عنوان متحد کلیدی آمریکا و تولید کننده مهمات توپخانه‌ای، می‌گوید که نمی‌تواند تسلیحات کشنده به اوکراین بدهد و اوضاع امنیتی خود را در ارتباط با تهدیدهای رو به رشد اتمی و موشکی از جانب کره شمالی دلیل این تصمیم عنوان می‌کند.

این روزنامه همچنین نوشت، این گلوله‌های توپ در ابتدا از سوی آمریکا برای پر کردن زرادخانه خودش استفاده می‌شود.

دولت آمریکا با خرید ۱۰۰ هزار گلوله از این دست در سال گذشته میلادی، در ماه فوریه ۲۰۲۳ درخواست خرید همین مقدار یا بیشتر را داده بود، اما دولت کره جنوبی به دنبال راه دیگری برای تامین مهمات بود.

یکی از منابع مطلع دولت کره جنوبی گفت: پس از بررسی نحوه پاسخگویی به درخواست آمریکا و با توجه به اصل دولت مبنی بر عدم ارائه تسلیحات مرگبار به اوکراین، تصمیم گرفتیم حجم گلوله‌ها را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم، اما روش اجاره را در پیش گرفتیم.

هم سئول و هم واشنگتن تایید کرده‌اند که در حال مذاکره برای یک قرارداد تامین توپخانه‌ای هستند، اما هیچ حرف رسمی در مورد نهایی شدن توافق وجود ندارد با این حال، روزنامه مذکر اعلام کرد که این توافق ماه گذشته میلادی به سرانجام رسیده است.

وزیر خارجه کره جنوبی نیز به خبرنگاران گفته که این گزارش را تایید نمی کند اما افزود، موضع دولت در مخالفت با تامین تسلیحات کشنده به اوکراین، تغییر نکرده است.

انتهای پیام

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.