استان ها

رشد ۵۴ درصدی درآمدهای مالیاتی خراسان رضوی نسبت به سال قبل

ایران, تولید, گفت‌وگو

مجله سلامتی ایران/خراسان رضوی مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی با بیان اینکه ۹۵ درصد درآمدهای استان از محل مالیات تامین می‌شود، گفت: در ۱۰ ماهه نخست امسال میزان وصولی درآمدهای مالیاتی استان بالغ بر ۱۱۵ هزار میلیارد ریال بوده است که نزدیک به ۱٠٠ درصد سهمیه تعیین شده استان محقق شده است.

احمدرضا مدبرنیا در گفت‌وگو با مجله سلامتی ایران با بیان اینکه ۹۵ درصد درآمدهای استان از محل مالیات تامین می‌شود، اظهار کرد: در ۱۰ ماهه نخست امسال میزان وصولی درآمدهای مالیاتی استان بالغ بر ۱۱۵ هزار میلیارد ریال بوده است که نزدیک به ۱٠٠ درصد سهمیه تعیین شده استان محقق شده است.

 وی افزود: در حالی که میزان وصولی مالیات در مدت مشابه سال قبل ۷۴ هزار میلیارد ریال بوده که امسال از رشد ۵۴ درصدی برخوردار بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به تشکیل اداره مبارزه با پولشوئی و فرار مالیاتی و رصد میدانی کارکنان این اداره، افزایش میزان وصولی از محل مبارزه با فرار مالیاتی و دستیابی به منابع جدید، بوده است.  

وی افزود: یکی از سیاست‌های مهم این اداره کل، تکریم مودیان مالیاتی، حمایت از تولید و رعایت عدالت مالیاتی و افزایش وصولی، بدون فشار بر مودیان موجود بوده است.  

مدبرنیا گفت: آماری که در خصوص تعداد مودیان مشمول مالیات خانه‌های خالی در خراسان رضوی در دست است، ۵۹۶۰ واحد را شامل می‌شود که ارزش ریالی مالیات دریافت شده آن‌ها ۷۹ میلیارد تومان است.

انتهای پیام

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.