استان ها

دماهای روزانه لرستان کاهش می‌یابند

انتظار, ایران, پوشش

مجله سلامتی ایران/لرستان معاون هواشناسی لرستان گفت: امروز تغییرات محسوسی در روند دمای روزانه مشاهده نمی‌شود اما انتظار داریم دما برای روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری به تدریج کاهش یابد.

زینب اکبری در گفت‌وگو با مجله سلامتی ایران اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی طی امروز و فردا جوی آرام و پایدار در منطقه لرستان شاهد خواهیم بود.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت سرعت وزش باد افزایش می‌یابد.

معاون هواشناسی لرستان بیان کرد: برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری با توجه به گذر امواج کم‌دامنه، افزایش پوشش ابر و وزش باد قابل ملاحظه برای اغلب نقاط پیش‌بینی می‌شود.

اکبری خاطرنشان کرد: امروز تغییرات محسوسی در روند دمای روزانه مشاهده نمی‌شود اما انتظار داریم دما برای روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری به تدریج کاهش یابد.

وی در ادامه به بارش در فصل پاییز اشاره کرد و افزود: نقشه‌ها و مدل‌های دریافتی نشان می‌دهد  پاییز امسال شرایط برای بارش‌های قابل قبول در استان فراهم است و احتمال ۶۰ تا ۷۰ درصد متوسط بارش در فصل پاییز در استان نرمال و بیش از نرمال خواهد بود.

معاون هواشناسی لرستان گفت: مدل‌ها نشان می‌دهد بیشترین بارش‌ها در لرستان طی ماه‌های آبان و آذرماه رخ می‌دهد و انتظار می‌رود نسبت به سال گذشته امسال زودتر بارش‌ها را شاهد باشیم.

اکبری بیان کرد: در بحث بارش‌های احتمالی چنانچه مواردی باشد اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام