اجتماعیکسب و کار

در چه زمانی سالمندان به پرستار نیاز پیدا می کنند؟

با افزایش سن و ورود به دوره میان‌سالی و سالمندی توانایی جسمی و سلامت افراد کاهش پیدا می کند و دوران چالش برانگیزی برای هر فرد است که همه ما با آن رو به رو هستیم، نگهداری و مراقبت از سالمندان نیازمند صرف وقت و حوصله می باشد و اکثر خانواده ها به دلیل مشغله کاری و دغدغه های روزمرگی خود برای نگهداری از سالمند با دغدغه رو به رو هستند، سالمندان برای این که ادامه زندگی خود را در خانه سالمندان و یا خانه نزدیکان و بستگان خود باشند دچار رنجش خاطر می شوند زیرا آن ها از لحاظ جسمی ناتوان هستند اما از لحاظ عاطفی تغییری در آن ها ایجاد نمی شود و تمایل به استقلال دارند پس بهترین و معقولانه ترین راه برای این که هم خودتان و هم سالمند عزیزتان در این دوره دچار مشکل نشوید می بایست از یک پرستار کمک بگیرید، در این مقاله در مورد این که در چه زمانی سالمندان به پرستار نیاز پیدا می کنند؟ توضیح خواهیم داد.

پرستار سالمند

در چه زمانی سالمندان به پرستار نیاز پیدا می کنند؟

چه زمانی سالمندان به پرستار نیاز پیدا می کنند؟

نیاز به پرستار در سالمندان به عوامل مختلفی بستگی دارد در ادامه به مهم ترین و رایج ترین آن ها می پردازیم:

مشکلات و بیماری‌های جسمی:

ناتوانی‌های جسمی: سالمندانی که به دلیل مشکلات حرکتی، ضعف عضلانی زمین‌گیر شده‌اند و یا توانایی انجام کارهای روزمره مانند لباس پوشیدن، حمام کردن و غذا خوردن را از دست داده‌اند، نیاز به پرستار دارند.

بیماری‌های مزمن: بیماری‌هایی مانند دیابت، آرتروز، پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی نیاز به مراقبت‌های پزشکی و دارویی دارند که پرستار می‌تواند در انجام آن‌ها به سالمند کمک کند و سالمندان نمی توانند به تنهایی این بیماری ها را کنترل کنند.

از دست دادن حواس: سالمندانی که بینایی، شنوایی یا سایر حواس خود را از دست داده‌اند، برای انجام فعالیت‌های روزمره به کمک و مراقبت نیاز دارند مانندخوردن به موقع داروها، زدن انسولین و از قبیل کارها که نیاز به وجود پرستار الزامی است.

اختلالات شناختی و حافظه‌ای:

زوال عقل: سالمندانی که به بیماری‌های آلزایمر یا سایر انواع زوال عقل مبتلا هستند، به تدریج حافظه و توانایی‌های ذهنی خود را از دست می‌دهند و برای انجام فعالیت‌های روزمره و حتی مراقبت از خود به کمک نیاز دارند و حتی برای انجام کارها عادی نیاز به فردی دیگر دارند.

مشکلات حافظه: سالمندانی که دچار مشکلات حافظه‌ای هستند ممکن است در انجام کارهای روزمره مانند مصرف دارو، آشپزی و یا پیدا کردن مسیرها دچار مشکل شوند.

مشکلات عاطفی:

تنهایی: سالمندانی که تنها زندگی می‌کنند یا از خانواده و دوستان خود دور هستند، ممکن است دچار افسردگی و انزوا شوند پرستار می‌تواند با ایجاد تعامل و همراهی، به سلامت روحی و روانی سالمند کمک کند و وجود پرستار دارای صلاحیت بسیار کمک کننده خواهد بود.

تمایلات شخصی سالمند:

سالمندانی که در دوران جوانی استقلال داشته اند در سنین پیری نیز تمایل دارند استقلال داشته باشند و بدون نیاز کسی به زندگی خود ادامه دهند و بهترین راه کمک به آن ها استخدام پرستار می باشد تا باقی مانده عمر خود را منزل خود به راحتی زندگی کنند.

عوامل دیگر:

وضعیت زندگی: سالمندانی که در خانه‌ای با پله‌های زیاد یا بدون امکانات لازم برای افراد کم‌توان زندگی می‌کنند، ممکن است به پرستار نیاز داشته باشند.

حمایت خانواده: اگر اعضای خانواده به دلیل مشغله‌های کاری یا سایر تعهدات، قادر به مراقبت کافی از سالمند نیستند، استخدام پرستار سالمند ضروری می‌شود.

در چه زمانی سالمندان به پرستار نیاز پیدا می کنند؟

چه زمانی به پرستار تمام وقت نیاز است؟

 گاها برخی از سالمندان فقط در تایمی از روز نیاز به حضور پرستار در منزل دارند اما در برخی دیگر از سالمندان با توجه به شرایط فیزیکی و روانی نیاز به پرستار تمام وقت دارند که از آن ها مراقبت و نگهداری کند در ادامه ضرورت حضور تمام وقت پرستار را باهم بررسی می کنیم:

ناتوانی‌های شدید جسمی: سالمندانی که به طور کامل زمین‌گیر شده‌اند و یا نیاز به مراقبت‌های پزشکی مداوم دارند، به پرستار تمام وقت نیاز دارند.

زوال عقل شدید: سالمندانی که در مراحل پیشرفته زوال عقل هستند و یا دچار توهم و پرخاشگری می‌شوند، به مراقبت و نظارت دائمی نیاز دارند.

تنهایی و انزوای شدید: سالمندانی که به دلیل افسردگی یا مشکلات روحی، تمایل به خروج از منزل و یا برقراری ارتباط با دیگران را ندارند، به همراهی و مراقبت دائمی نیاز دارند.

تصمیم برای استخدام پرستار

یکی از تصمیمات مهم برای نگهداری و مراقبت از سالمندان انتخاب پرستار مناسب است برای اینکه دچار مشکل نشوید و پرستاری دارای صلاحیت و شایسته را انتخاب کنید بهتر است از شرکت های پرستاری معتبر کمک بگیرید و بعد از انجام مشاوره های لازم و شرایط و خصوصیات سالمند بهترین پرستار را برای سالمند خود استخدام کنید، استخدام پرستار مستلزم دقت و تحقیق است و با وسواس کافی این کار را انجام دهید.

ویژگی های پرستار سالمند واجد شرایط

  • دلسوز
  • مهربان
  • صبور
  • حرفه ای و دارای تجربه
  • درک درست از شرایط سالمند
  • مسئولیت پذیرو…

در چه زمانی سالمندان به پرستار نیاز پیدا می کنند؟

کلام پایانی:

این که چه زمانی سالمندان به پرستار نیاز پیدا می کنند مسئله ای است که رابطه مستقیم با توانایی و شرایط سالمند دارد و باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانید تصمیمی صحیح برای نگهداری از سالمند بگیرید و پرستار به صورت دائم یا موقت استخدام کنید رایا مهر بهترین خدمات را برای پرستار سالمند ارائه می کند و با سابقه ای درخشان آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

یک دیدگاه