بین الملل

خنثی شدن عملیات بزرگ تروریستی در پاکستان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین مجله سلامتی ایران، پلیس پاکستان روز دوشنبه اعلام کرد که با دستگیری ۷ تروریست مظنون از جمله ۲ فرمانده کلیدی داعش در استان «پنجاب»، یک عملیات تروریستی بزرگ را خنثی کرده است.

 به گزارش وبگاه شبکه خبری «ان‌دی‌تی‌وی» این تروریست‌ها توسط اداره مبارزه با تروریست پلیس پنجاب  ستگیر شدند. سخنگوی پلیس پاکستان گفت ۷ تروریست وابسته به گروه «تحریک طالبان» و ۲ عضو ارشد داعش دستگیر شدنده‌اند.

سخنگوی پلیس افزود که تروریست‌ها برنامه ریزی کرده بودند تاسیسات مهم را در سراسراستان پنجاب هدف قرار دهند.پلیس پاکستان در این عملیات  ۳۱۰۰ گرم مواد منفجره، ۱۴ چاشنی انفجاری، ۱۰، تلفن همراه و پول نقد از تروریست‌ها کشف کرده است.

در ماه اوت پاکستان شاهد افزایش قابل توجهی در حملات تروریستی در سراسر کشور بود و تاکنون ۹۹ مورد عملیات تروریستی ثبت شده است. بر اساس داده‌ها، این بیشترین تعداد ثبت شده در یک ماه از نوامبر ۲۰۱۴ به این سو است. این داده‌ها حاکی از افزایش  ۸۳ درصدی در ماه اوت در مقایسه با ژوئیه دارد.

تلفن همراه, دادگاه, داعش

 

استان «بلوچستان» در پاکستان شاهد افزایش ۶۵ درصدی حملات تروریستی بود. استان «خیبر پختونخوا» به استثنای مناطق قبیله ای خود، افزایش ۸۳ درصدی حملات شبه نظامیان را از ژوئیه تا اوت داشته است. پاکستان بارها از دولت موقت افغانستان خواسته تا علیه افراد و نهادهایی که پاکستان را تهدید می‌کنند عمل کند و به تعهدات خود در قبال جامعه بین‌المللی پایبند باشد.

این کشور اخیرا صحنه ناآرامی‌های سیاسی بوده است. به دنبال دستگیری «عمران خان» نخست‌ وزیر سابق، اعتراضات شدیدی در چندین شهر پاکستان به راه افتاد و خشونت‌های این اعتراضات به مرگ چندین نفر و جراحت صدها نفر انجامید و دادگاه عالی پاکستان دستور آزادی عمران خان با قرار وثیقه را صادر کرد.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

تیم خبری بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای آموزشی و تحصیلی جهانی. با توانایی درک عمیق از چالش‌ها و موفقیت‌های آموزش و تحصیل در جهان، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای آموزشی، تحولات در آموزش و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما دیدی جامع از تحولات آموزشی و تحصیلی جهانی می‌دهم.