بین الملل

خطیب مسجد الاقصی: خیانت عرب‌ها قابل پیش‌بینی است؛ بیشتر از این از آنها انتظار نمی‌رود

سال نو, فلسطین, قدس

خطیب مسجدالاقصی و رئیس هیئت عالی اسلامی قدس اشغالی امروز (یکشنبه) اعلام کرد، نیروهای رژیم صهیونیستی برای تامین امنیت یورش شهرک نشینان، صحن‌های مسجدالاقصی را به پادگان نظامی تبدیل کرده‌اند.

به گزارش مجله سلامتی ایران، شیخ صبری، خطیب مسجدالاقصی و رئیس هیئت عالی اسلامی قدس اشغالی به خبرگزاری فلسطین الیوم گفت، صدها شهرک نشین به صورت گروهی در حال یورش به مسجدالاقصی هستند و ضمن بیرون کردن نمازگزاران و افراد معتکف، گشت‌های تحریک آمیز و آیین تلمودی را انجام دادند.

وی افزود، جرائم و اقدامات رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان علیه این مسجد تازگی ندارد؛ آنها همیشه یورش می‌برند، اما اکنون از تعطیلات سال نو یهودی برای تشدید هتک حرمت مسجدالاقصی با تهدید سلاح سوءاستفاده می‌کنند.

شیخ صبری ضمن تاکید بر اینکه صهیونیست‌ها با یورش به مسجدالاقصی و هتک حرمت آن هیچ حقی در این مسجد به دست نمی‌آورند، از فلسطینی‌ها و ساکنان قدس خواست در مسجدالاقصی حضور داشته باشند و از آن در مقابل نیروهای اشغالگر و شهرک نشینان حفاظت کنند.

وی افزود، اعیاد یهودی فقط یک روز نیست و چند روز ادامه دارد و در آن آیین تلمودی انجام می‌دهند که هیچ ارتباطی به مسلمانان ندارد. مردم قدس آماده حفاظت از مسجدالاقصی هستند؛ هرچند به زور سلاح و گرفتن کارت شناسایی بیرون رانده شوند.

شیخ صبری گفت، سکوت جهان عرب به دستور آمریکا برای عدم مداخله، ترک مسوولیت است و این اقدامشان به معنای تنها گذاشتن مردم قدس است که به تنهایی با جنایت‌های اشغالگر مقابله می‌کنند. خیانت عرب‌ها قابل پیش بینی است؛ بیشتر از این از آنها انتظار نمی رود.

شهرک نشینان تندرو صبح امروز به صحن های مسجدالاقصی در قدس تحت حفاظت نیروهای اشغالگر به مناسبت اعیاد یهودی یورش بردند.

منابع محلی گفتند، نیروهای اشغالگر تدابیر شدیدی اطراف مسجد اعمال کرده و از ورود نمازگزاران، شهروندان و دانشجویان دینی ها به آن ممانعت کرده و هویت و کیف های دانشجویان دینی را تفتیش کردند.

انتهای پیام

تیم خبری بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای آموزشی و تحصیلی جهانی. با توانایی درک عمیق از چالش‌ها و موفقیت‌های آموزش و تحصیل در جهان، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای آموزشی، تحولات در آموزش و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما دیدی جامع از تحولات آموزشی و تحصیلی جهانی می‌دهم.