حوادث

«خانون» به کره جنوبی رسید/ تخلیه هزاران نفر و تعطیلی مدارس

کره شمالی, کشاورزی, محصولات کشاورزی

توفان گرمسیری «خانون» که هفته پیش جنوب ژاپن را درنوردید، روز گذشته (پنج‌شنبه) به کره جنوبی رسید و مقامات این کشور را بر آن داشت تا بیش از ۱۴ هزار نفر را از مناطقی که در مسیر سیل و توفان‌ قرار داشتند، تخلیه کنند.

به گزارش مجله سلامتی ایران به نقل از رویترز، مقامات محلی همچنین مدارس را در مناطق تحت تاثیر سیل تعطیل کردند.

خانون که شدت آن از یک توفند (چرخند) به یک توفان گرمسیری کاهش یافته به سواحل جنوب شرقی کره جنوبی رسید و به سمت سئول، پایتخت این کشور حرکت کرد.

بنابر اعلام وزارت کشور کره جنوبی، حدود ۳۵۰ پرواز و حرکت ۴۵۰ قطار لغو شده و بیش از ۱۴ هزار نفر از خانه‌های خود تخلیه و به مکان امن منتقل شدند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: یک نفر در شهر «دائگو» در جنوب شرق این کشور پس از سقوط با ویلچر به داخل رودخانه مفقود شده است و همچنین مسئولان در حال بررسی مرگ یک شهروند دیگر در حادثه‌ای مرتبط با توفان در همین شهر هستند.

همچنین پیش‌بینی شده که توفان خانون روز جمعه به پیونگ‌یانگ، پایتخت کره شمالی برسد و رسانه‌های دولتی این کشور نیز گزارش دادند: مقامات دستور داده‌اند تا به منظور کاهش خسارات سیل و جلوگیری از نابودی محصولات کشاورزی در مناطقی که در مسیر توفان هستند، وضعیت آماده‌باش اعلام شود.

انتهای پیام

تیم تحریریه مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در تولید محتوای چندرسانه‌ای هستم. توانایی استفاده از تصاویر، ویدئوها و صداها برای جذب و تاثیرگذاری بیشتر را دارم.