استان ها

حضور ۶ واحد صنعتی و ۲ واحد خدماتی از کرمانشاه برای دریافت جایزه صنعت سبز در تهران

خبرنگار, سازمان محیط زیست, فاضلاب

احد جلیلیان در گفتگو با خبرنگار مجله سلامتی ایران کرمانشاه، اظهار کرد: سازمان محیط زیست به صورت سالیانه طی یک برنامه‌ از واحدهای خدماتی تولیدی که در بحث زیست محیطی اقدامات خوبی انجام داده‌اند تقدیر به عمل می‌آورد.

وی افزود: این برنامه بر اساس نگاه قانون گذار و اقدامات و عملکرد این سازمان‌ها که در سامانه جامع محیط زیست ثبت می‌شود به بررسی واحدها می‌پردازد.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: این ویژگی‌ها شامل فضای سبز واحد، سیستم تهویه فاضلاب واحد و دوره‌های آموزشی برگزار شده توسط واحد است که مورد توجه است.

وی تشریح کرد: به طور کلی خروجی‌های آن واحد برابر با استانداردهای زیست محیطی است و به طور معمول ثبت نام از خرداد ماه آغاز و تا انتهای مرداد ماه ادامه دارد.

این مسئول اذعان کرد: برای شرکت در این دوره فراخوان داده می‌شود و واحدهایی که تمایل دارند در جایزه ملی صنعت سبز محیط زیست شرکت کنند وارد سامانه تعریف شده می‌شوند.

وی گفت: پس از ارسال مدارک در سامانه سوال‌هایی وجود دارد از جمله اینکه اقدامات زیست محیطی که در طول سال انجام داده‌اید را شرح دهید.

جلیلیان عنوان کرد: بعد از ارسال مدارک به مدت ١۵ روز ( از یک الی ۱۵ شهریورماه) فرصت بررسی واحدها است و واحدهایی که امتیاز ۷۴ به بالا دریافت می‌کنند را در لیست قرار می‌دهیم.

وی افزود: به طور کلی در استان کرمانشاه ۶ واحد صنعتی و ۲ واحد خدماتی داشتیم که این واحدها را معرفی کردیم و برای سازمان دفتر زیست محیطی ارسال و بعد از بررسی در نهایت در سراسر کشور اعلام می‌شود.

این مقام مسئول تشریح کرد: بعد از مشخص شدن اینکه هر استان چند واحد صنعتی سبز دارد طی مراسمی با حضور رئیس جمهور، ریاست سازمان محیط زیست، مدیران واحدها و مدیران کل استان مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

جلیلیان تأکید کرد: سال گذشته استان کرمانشاه رتبه ١۵ را دریافت کرده بود و استان‌های صنعتی مانند اصفهان، اراک و تهران واحدهای بیشتری دارند که هر چه واحد بیشتر باشد قبولی صنعت سبز نیز بیشتر است و به طور کلی عملکرد استان کرمانشاه به نسبت واحدهای صنعتی مناسب است.