استان ها

حضور ۱۱ درصدی بانوان چهارمحال وبختیاری در انتخابات مجلس شورای اسلامی

زنان, سازمان امور اداری و استخدامی, قانون

محسن حسین‌میرزایی با اشاره به پیش‌ثبت‌نام انتخابات مجلس دوازدهم از ۱۶ تا ۲۲ مرداد سالجاری اظهار داشت: در مرحله پیش‌ثبت‌نام ۶۸۲ نفر متقاضی داوطلبی در چهارمحال و بختیاری ثبت‌نام کردند که برابر قانون، مدارک آنها توسط وزارت کشور برای ۶ نهاد، یعنی ثبت احوال، فراجا، دادستانی کل کشور، وزارت امور خارجه، سازمان امور اداری و استخدامی و وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی و حوزه‌های علمیه ارسال شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند اجرایی مراحل مختلف انتخابات گفت: ۱۱ درصدپیش‌ ثبت‌نام‌ شدگان انتخابات مجلس در این استان را زنان تشکیل می‌دهند که این میزان نسبت به ادوار گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی افزایش قابل توجهی داشته است.

رییس ستاد انتخابات استان گفت: صحت‌سنجی مدارک بارگذاری‌ شده متقاضیان از ۲۳ مرداد آغاز شد و مراجع ذی‌ربط بر اساس قانون یک‌ماه فرصت دارند آنها را بررسی و نتیجه آن را در نهایت تا ۲۳ شهریور به وزارت کشور اعلام کنند.

به گفته وی، در صورت تأیید همه مدارک توسط این نهادها، یک کد رهگیری در اختیار متقاضیان داوطلبی مجلس قرار خواهد گرفت تا بتوانند از ۲۷ مهرماه تا سوم آبان به‌صورت الکترونیکی ثبت‌نام نهایی را انجام دهند، چنانچه یک یا برخی از این نهادها گواهی متقاضیان را تأیید نکنند، متقاضیان تا ۲۶ آنلاین فرصت اعتراض به نتیجه اعلامی را دارند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه افزود: امیدوارم به فضل الهی و با مشارکت حداکثری مردم شریف و عزیز استان شاهد انتخابات پر شور و نشاط و مطابق با چهار راهبرد ابلاغی مقام معظم رهبری در ۱۱ اسفندماه باشیم.

گفتنی است، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر است که در مجلس شورای اسلامی چهار نماینده دارد.

46