ورزشی

حرکت احمقانه، حس انتقام و خوشحالی باورنکردنی!

محمد صلاح, نساجی, نوجوانان

ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود که گزیده آن‌ها در این گزارش آمده است.

به گزارش مجله سلامتی ایران، در یکی دو سال اخیر انتقادات زیادی از نحوه دریافت وجه و ثبت نام در دوره‌های فدراسیون بدنسازی مطرح می‌شود ولی مشخص نیست چرا بر این موضوع نظارت جدی وجود ندارد؟ فدراسیون بدنسازی پس از حضور عبدالمهدی نصیرزاده بر مسند ریاست فدراسیون علاقه زیادی به برگزاری دوره‌های مختلف داخلی و حتی بین‌المللی پیدا کرده است؛ دوره‌هایی که نحوه برگزاری و مبالغ دریافتی از متقاضیان صدای بسیاری از آن‌ها را درآورده اما با این حال این روند در میان بی‌تفاوتی دستگاه‌های متولی مانند وزارت ورزش نسبت به نظارت بر نحوه برگزاری این دوره‌ها، میزان و نحوه دریافت پول، محتوای دوره‌ها، منابع علمی و… کماکان ادامه دارد.

مرخصی ۱۰ روزه به یامگا

باشگاه استقلال به کوین یامگا ۱۰ روز مرخصی داده است. کوین یامگا، مدافع تیم استقلال با موافقت مسئولان این باشگاه برای انجام کارهای شخصی، فردا شب (سه‌شنبه) به مدت ۱۰ روز عازم کشورش خواهد شد. این بازیکن طبق قولی که به مسئولان باشگاه استقلال داده باید پیش از دیدار نیمه نهایی جام حذفی به تیمش ملحق شود. خبر دیگر از باشگاه استقلال بدهی این باشگاه به پادوانی است. بانک عامل پرداخت این پول باید از طریق یکی از شرکت‌های زیر مجموعه‌اش بدهی این بازیکن را پرداخت کند.

دوست داریم در حذفی از پرسپولیس انتقام بگیریم

سرپرست استقلال نسبت به هم‌زمان نبودن ۳ هفته پایانی لیگ برتر معترض است. بیژن طاهری، سرپرست استقلال در گفت‌وگو با مجله سلامتی ایران در خصوص قرعه این تیم و تقابل با نساجی مازندران در جام حذفی اظهار کرد: هر تیمی که در این مرحله حضور دارد قطعا با شایستگی به جمع چهار تیم نهایی راه یافته است. نساجی تیم ریشه‌دار و با سابقه‌ای است و بازی سختی مقابل این تیم در حذفی در پیش خواهیم داشت. وی در خصوص اینکه استقلال تمایل داشت در این مرحله با پرسپولیس بازی کند ادامه داد: این طبیعی است که برای جبران مافات شکست لیگ مقابل پرسپولیس دوست داشته باشیم با این تیم بازی کنیم. امیدوارم که هر دو تیم در بازی‌هایشان پیروز شوند تا یک داربی جذاب را شاهد باشیم.

وعده رئیس فدراسیون وزنه‌برداری به مردم

رییس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: به کادر فنی باید زمان داد و نمی‌توان در مدت کوتاه انتظار نتیجه خارق‌العاده داشت، با این حال در برخی اوزان قهرمانی آسیا شانس مدال داریم. سجاد انوشیروانی در گفت‌وگو با مجله سلامتی ایران درباره‌ وضعیت تیم ملی وزنه برداری ایران در آستانه قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ کره جنوبی بیان کرد: همه به این مساله اشراف دارند که تیم ملی وزنه‌برداری به لحاظ کیفی دچار افت شده است چون نسل‌سازی و پشتوانه‌سازی آنچنان صورت نگرفته است. ما الان شروع کرده‌ایم و پنج، شش جوان خوب در رده سنی ۱۹- ۲۰ ساله را کنار تیم بزرگسالان آورده‌ایم. از آن طرف هم تیم نوجوانان و جوانان کار می‌کنند تا نسل سازی انجام شود. ما باید با توجه به داشته‌هایمان به سمت بازی‌های آسیایی و المپیک برویم. با برنامه‌ریزی انجام شده توسط کادر فنی و برگزاری اردوهای منظم، امیدوارم این افت را جبران کنیم.

داربی احتمالی در فینال جام حذفی کجا برگزار می‌شود؟

مسئول برگزاری مسابقات جام حذفی در خصوص قرعه‌کشی این مسابقات توضیحاتی را ارائه کرد. امیرحسین روشنک، مسئول برگزاری مسابقات جام حذفی فوتبال در گفت‌وگو با مجله سلامتی ایران در مورد برگزاری قرعه‌کشی نیمه‌نهایی جام حذفی اظهار کرد: طبق این قرعه‌کشی، استقلال میزبان نساجی و هوادار میزبان پرسپولیس شد. طبق برنامه در روزهای ۳ و ۴ خرداد این ۲ بازی را برگزار می‌کنیم؛ البته امروز مشخص می‌شود که کدام بازی چهارم و کدام مسابقه سوم برگزار می‌شود. وی در مورد برگزاری فینال جام حذفی تصریح کرد: قرار است در تاریخ دهم یا یازدهم خرداد این بازی را برگزار کنیم که به احتمال فراوان همان روز دهم انجام خواهد شد.

شکست زنان والیبال پیکان مقابل قزاقستان

تیم والیبال زنان پیکان در مرحله تعیین جایگاه پنجم تا نهم قهرمانی باشگاه‌های آسیا مقابل نماینده قزاقستان شکست خورد. در ادامه رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا، تیم پیکان دوشنبه، یازدهم اردیبهشت مقابل آلتای قزاقستان به میدان رفت و شکست خورد.  نماینده ایران در سه ست پیاپی با نتایج ۲۵ بر ۱۵، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۱۸ مغلوب حریف خود شد تا در کسب جایگاه پنجم یا ششم آسیا ناکام بماند. این تیم سه‌شنبه، ۱۲ اردیبهشت در آخرین دیدار خود به مصاف نماینده هنگ‌کنگ می‌رود که در صورت پیروزی می‌تواند جایگاه هفتم آسیا را از آن خود کند اما اگر شکست بخورد معدل ست‌ها تعیین‌کننده جایگاه هفتم تا نهم این مسابقات است.

خوشحالی بی‌مورد کار دست کلوپ داد

یورگن کلوپ خوشحالی‌ پس از گلزنی‌اش برابر تاتنهام را بی‌مورد توصیف کرد؛ خوشحالی‌ای که در نهایت باعث آسیب‌دیدگی‌اش نیز شد. در جذاب‌ترین دیدار هفته، لیورپول در ورزشگاه آنفیلد میزبان تاتنهام بود که در همان ۱۵ دقیقه ابتدایی سه بار توسط کرتیس جونز، لوئیس دیاز و محمد صلاح از روی نقطه پنالتی به گل رسید. در نیمه نخست کین، یکی از گل‌ها را جبران کرد و سون در نیمه دوم اختلاف را به حداقل رساند. در دقیقه ۳+۹۰ ریچارلیسون بالاخره موفق شد اولین گلش را با پیراهن تاتنهام در لیگ برتر به ثمر برساند و بازی را به تساوی بکشاند. این پایان ماجرا نبود و روی اشتباه لوکاس مورا، دیوگو ژوتا با به ثمر رساندن گل چهارم، شاگردان کلوپ را پیروز این ماراتن دیدنی کرد. یورگن کلوپ پس از گل چهارم لیورپول به‌سرعت به سمت داور چهارم دوید و شروع به خوشحالی کرد که پس از این حرکت پایش را گرفت و نشان داد که مصدوم شده است.

حمله سرمربی پاری‌سن‌ژرمن به اشرف حکیمی

سرمربی پاری‌سن‌ژرمن پس از شکست تیمش برابر لوریان به انتقاد از اشرف حکیمی پرداخت و اخراج او را بسیار احمقانه دانست. پاری‌سن‌ژرمن در ادامه هفته سی‌وسوم رقابت‌های لیگ فرانسه در ورزشگاه خانگی خود از لوریان پذیرایی کرد. صدرنشین لیگ یک فرانسه در این بازی خانگی با نتیجه عجیب ۳ بر یک شکست خوردند تا نتیجه ناامیدکننده دیگری را با گالتیه کسب کند. در دقیقه ۲۰ این بازی اشرف حکیمی، مدافع پاری‌سن‌ژرمن با کارت قرمز داور از بازی اخراج شد. او در ۲۰ دقیقه دو کارت زرد دریافت کرد تا تیمش در شرایط سختی قرار بگیرد و در نهایت بازنده شود.

انتهای پیام