استان ها

توضیح مدیرکل آموزش و پرورش قزوین از مسمومیت دانش آموزان دو مدرسه استان

توضیح مدیرکل آموزش و پرورش قزوین از مسمومیت دانش آموزان دو مدرسه استان

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: دانش آموزان دو مدرسه در استان قزوین با مسمومیت مواجه شدند که البته حال عمومی تمام دانش‌آموزان درگیر شده خوب است، تعدادی از بیمارستان ترخیص شده و بقیه هم تا آخر شب ترخیص خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری مجله سلامتی ایران از قزوین؛ نقی سیاهکلی مرادی در این باره اظهار کرد: در یکی از مدارس آبیک ۱۷ نفر از دانش‌آموزان دختر دچار مسمویت شدند که البته با ملاقاتی که صورت گرفت، حال عمومی تمام آن‌ها خوب است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: همچنین در مدرسه آلومتک قزوین هم حدود ۲۷ دانش‌آموز دچار مسمومیت شدند که حال عمومی آن‌ها هم خوب است، این دانش‌آموزان علایم سوزش گلو داشتند و بیشتر با علایم ناشی از استرس و بار روانی این اتفاق مواجه بودند.

وی عنوان کرد: حال عمومی این دانش‌آموزان هم خوب است، تعدادی ترخیص شده و مابقی آن‌ها هم امشب ترخیص خواهند شد.

این مسئول تاکید کرد: در شرایط موجود، حفظ آرامش در سطح جامعه ضرورت دارد و نوع اطلاع رسانی هم دارای اهمیت است، برخی از خانواده‌ها به شدت نگران هستند، تعطیلی راحت‌ترین کار است و سلامت دانش‌آموزان اهمیت دارد، اما باید توجه داشت این تعطیلی‌ها هم در روزهای پایانی سال بعد از تعطیلات متعددی که در این فصل داشتیم، در دروس تاثیر منفی دارد.

وی عنوان کرد: باید هرکس در هر جایگاهی که قرار دارد به این موضوع و حفظ آرامش و کاهش استرس کمک کند، در سطح مدارس هم باید نظارت‌های مدیران افزایش پیدا کرده و به بهداشت و بوفه‌ها و ورود خروج توجه شود.

انتهای پیام

 






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.