اجتماعی

توصیه‌ای به دولت چهاردهم برای کاهش نابرابری در مناطق محروم

سرپرست موسسه آموزش، مهارت و پرورش بنیاد علوی گفت: رئیس جمهور بعدی باید به کاهش نابرابری در مناطق محروم و کم برخوردار توجه جدی و عملیاتی داشته باشند و اولویت اصلی خود را بر رفع یا کاهش بی‌عدالتی‌ها در این مناطق قرار دهد.

سید محمد بطحایی در گفت‌وگو با مجله سلامتی ایران، با بیان اینکه دولت چهاردهم باید به موضوع عدالت و رفع نابرابری آموزشی توجه و تاکید داشته باشد گفت: نتیجه روز جمعه هرچه باشد رئیس‌ جمهور بعدی باید به کاهش نابرابری در مناطق محروم و کم برخوردار توجه جدی و عملیاتی داشته باشند.

وی با نامناسب دانستن توزیع عدالت اجتماعی در سطح کشور افزود: از حیث کیفی شاهدیم که سهم بسیار بالایی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به مدارس ویژه اختصاص یافته و بیش از ۸۰ درصد کسانی که وارد این مراکز می شوند افرادی هستند که در مدارس برخوردار و ویژه تحصیل کرده‌اند؛ این نشانه خوبی نیست.

بطحایی با بیان اینکه بچه‌هایی که در مدارسی با درجات پایین‌تر درس می‌خوانند امیدی برای ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در رشته‌ها و دانشگاه‌های ممتاز ندارند گفت: این نشان می‌دهد پست‌های مدیریتی آینده در اختیار کسانی قرار خواهد گرفت که در مناطق برخوردار زندگی کرده و از امکانات ویژه‌ای برخوردار بوده‌اند.

وی اظهار کرد: این دانش‌آموزان امکان داشتن مناصب و مشاغل بالای مدیریتی کشور را از دست می‌دهند و دولت آینده اگر می‌خواهد در کاهش نابرابری قدم بردارد باید گام اول حرکت خود را از مدرسه و آموزش و پرورش آغاز کند.

انتهای پیام