استان ها

بهسازی و روکش آسفالت ۵۰ خیابان کوی قدس (خیابان‌های بهار) آبادان آغاز شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری مجله سلامتی ایران از آبادان، «یاسین کاوه‌پور» در آئین آغاز به کار پروژه عمرانی بهسازی و روکش آسفالت ۵۰ خیابان کوی قدس (خیابان‌های بهار) که با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه، امام جمعه، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران و شهروندان آبادان برگزار شد، اطهار کرد: با همراهی شورای اسلامی شهر آبادان و در ادامه نهضت آسفالت، عملیات بهسازی و روکش آسفالت در حدود ۵۰ خیابان‌ کوی قدس از امروز آغاز شد.

شهردار آبادان، افزود: در این طرح ۶۵ هزار مترمربع شامل حدود ۵۰ معبر با ۲۳۸ میلیارد ریال هزینه، آسفالت می‌شود.

وی با بیان اینکه همزمان با این پروژه طرح‌های روکش آسفالت محله‌های کوی پلیس، ذوالفقاری، سلیچ غربی و شرقی، امیری، احمد آباد شهرک دریا و محله فیه با مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند و قرارگاه خاتم(ص) در حال اجراست، تصریح کرد: هم اکنون در امیر آباد در هر چهار فاز پروژه‌ بهسازی معابر فعال و در حال روکش آسفالت است.

کاوه‌پور یاد آور شد: در ۹ ماهه گذشته ۷۵۰ هزار متر مربع که شامل ۴۵۰ خیابان است به صورت مشارکتی بین شهرداری، سازمان منطقه آزاد اروند و قرارگاه خاتم(ص) روکش آسفالت شده است که در طول تاریخ این شهر بی سابقه می‌باشد.

وی گفت: در سال ۱۴۰۰ فقط ۴۷ هزار متر مربع و در سال گذشته ۱۱۶ هزار متر مربع از معابر آبادان روکش آسفالت شد و این تفاوت در ۹ ماهه گذشته نشان از تعهد شهرداری و شورای اسلامی شهر آبادان برای خدمات‌رسانی بهتر به مردم این شهر است.

شهردار آبادان خاطر نشان کرد: تا کنون ۹۰۰ تن قیر به قرارگاه خاتم (ص) برای اجرای پروژه عمرانی در منطقه فیه توسط شهرداری آبادان تحویل داده شده است ضمن اینکه در منطقه سده با مشارکت بنیاد مسکن و در شهرک دریا نیز با مشارکت آب و فاضلاب روکش آسفالت آغاز شده است.

وی گفت: امیدواریم با اجرای این پروژه‌ها شهروندان عملیاتی شدن شعار نهضت آسفالت در شهر را احساس کنند، البته پروژهای دیگر مانند پیاده روسازی، احداث پارک، توسعه فضای سبز، احداث زمین‌های ورزشی، هوشمندسازی معابر و نصب دروبین‌های تخلفات شهری در دست اقدام است.

کاوه‌پور هدف از اجرای این پروژه‌ها را خدمات‌رسانی مناسب به شهروندان آبادانی خواند و تامید کرد: در حوزه خدمات شهری عملیات لایروبی برای آمادگی در فصل بارندگی را آغاز کردند هر چند با وجود مشکلاتی که از قبل وجود داشته احتمال آبگرفتگی در برخی معابر وجود دارد ولی سعی داریم این آبگرفتکی نسبت به سال‌های قبل کاهش یابد.