استان ها

بهره برداری از ۳۱ پروژه عمران روستایی گیلان

ایران, دهه فجر, روستا

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان، از بهره برداری از ۳۱ پروژه عمران روستایی استان طی هفته جاری خبر داد و گفت: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

حامد دائمی در گفت وگو با مجله سلامتی ایران گیلان، از بهره برداری از ۳۱ پروژه عمران روستایی شامل آسفالت و سنگ فرش و پل و دیواره سازی طی هفته جاری در سطح روستاهای استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان به مرحله بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به برنامه ریزی جهت ساخت چهار میلیون واحد مسکونی تا پایان دولت، افزود: برش استانی از چهار میلیون واحد مسکن، ۹۰ هزار واحد مسکن شهری و روستایی است که باید در دوره های ۲۴ ماهه تا ۳۶ ماهه احداث شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه برش استانی مسکن روستایی برای استان در بازه زمانی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ حدود ۹۰۰۰ واحد مسکن بود، تصریح کرد: در ایام الله دهه فجر سال گذشته ۲۰۷۲ واحد مسکن روستایی به بهره برداری رسید و لذا طی هفته جاری نیز ۳۴۲ واحد مسکن روستایی با اعتبار بالغ بر ۱۴۷ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

دائمی در ادامه از صدور سند تثبیت مالکیت برای روستاییان خبر داد و خاطرنشان کرد: آیین واگذاری ۱۶۰ هزار برگ سند روستایی با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان به زودی برگزار می شود.

وی سهمیه صدور سند در استان طی سال ۱۴۰۱ را ۶۰۰۰ برگ دانست و یادآور شد: برای ۷۵۰۰ نفر تشکیل پرونده دادیم و ۶۳۰۰ برگ سند را صادر کردیم که فراتر از سهمیه است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان همچنین از بازنگری طرح هادی ۹۶۴ روستا خبر داد و عنوان کرد: ۷۶۴ روستا نیز نیازمند بازنگری طرح هادی هستند.

وی از تخصیص اعتبار ۲۶.۵ میلیارد تومانی برای بازنگری طرح هادی ۲۲۰ روستا و تهیه طرح هادی برای ۱۶ روستا دیگر خبر داد و گفت: برای ۲۰۱۴ روستا از ۲۰۶۰ روستای بلای ۲۰ خانوار گیلان تهیه طرح هادی صورت گرفته است.

۴۶

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.