اقتصادیکسب و کار

بهترین برند و نوع دستگاه تزریق پلاستیک، معرفی 5 تا از بهترین‌های دنیا

صنعت

تزریق پلاستیک یکی از پرکاربردترین و شناخته شده‌ترین روش‎های تولید پلاستیک در مقیاس انبوه است. تولید قطعات پلاستیکی با روش تزریق امکان تولید طیف گسترده‌ای از محصولات و قطعات پلاستیکی را فراهم کرده است. بنابراین، انتخاب و خرید دستگاه تزریق پلاستیک با کیفیت و مناسب به یک چالش بسیار مهم برای استارت‌آپ‌‌های نوپا و حتی تولیدکنندگان با ‌سابقه تبدیل شده است. در حال حاضر کمپانی‌های متعدد اروپایی مانند، هاسکی، Engel و کراس فای و کمپانی‎های چینی مانند ایرفا، Demark و لیژو و غیره در این حوزه فعالیت می‌کنند.

بهترین برند و نوع دستگاه تزریق پلاستیک

در حال حاضر شرکت‌ها و کمپانی‌های متعددی در سراسر جهان در زمینه تولید انواع دستگاه‌های تزریق پلاستیک فعالیت می‌کنند. به همین دلیل دستگاه‌های تزریق پلاستیک متنوعی از نظر برند، نوع و کارایی در بازار وجود دارند. بنابراین عموماً تولیدکننده‌های قطعات پلاستیک، برای انتخاب بهترین دستگاه تزریق پلاستیک به‌گونه‌ای که بتواند به نیازهای گوناگون تولید محصول پاسخ دهد، دچار سردرگم می‎شوند.

مجموعه فاران ماشین، به عنوان یک گروه شناخته شده در زمینه واردات انواع دستگاه‌های تزریق پلاستیک شناخته می‌شود. این مجموعه توانسته هر سه نوع ماشین‎های تزریق پلاستیک، هیبریدی، تمام الکتریک و هیدرولیکی، را در دو مدل عمودی و افقی متناسب با نیاز صنایع مختلف کشور فراهم کند.

گروه فاران ماشین توانسته به عنوان نماینده انحصاری دستگاه‏‌های تزریق پلاستیک تولید شده توسط دو برند معروف و با کیفیت چینی لیژو و ایرفا را به کشور وارد کند. اگر قصد خرید دستگاه تزریق پلاستیک دارید و یا در این زمینه احتیاج به راهنمایی و مشاوره دارید، حتماً به فاران ماشین مراجعه کنید، مشاوران مجموعه به شما برای انتخاب بهترین دستگاه تزریق کمک می‎کنند.  

معرفی بهترین برندهای تولید کننده دستگاه تزریق پلاستیک

دستگاه های تزریق پلاستیک اروپایی و کانادایی از کیفیت فوق العاده بالایی برخوردار هستند و اکثراً دارای طول عمر طولانی هستند. شایان توجه است که علاوه بر ویژگی‌های ذکر شده در مورد دستگاه‌های تزریق پلاستیک اروپایی، فاصله بین میل در این نوع از دستگاه‌ها نسبت به دستگاه‎های تزریق پلاستیک چینی بیشتر است.

1.     شرکت هاسکی کانادایی به عنوان یکی از بهترین برندهای تولید کننده ماشین تزریق پلاستیک

هاسکی یکی از بزرگترین تولید کنندگان دستگاه‎های تزریق پلاستیک است که نمایندگان فروش و توزیع متعددی در سرتاسر جهان دارد. این شرکت ماشین آلات کانادایی دارای 4000 کارمند و 40 دفتر خدمات و فروش در جهان است.

کمپانی هاسکی طیف وسیعی از سیستم‏‌ها، هات رانرها، کنترلرها و قالب‌ها را به کارخانه‌های متعددی در بسیاری از کشورهای دنیا ارائه می‌کند.‌ به این ترتیب این شرکت توانسته به افراد زیادی برای تولید قطعات پلاستیکی مختلف مانند ظروف بسته بندی باکیفیت و سودآور کمک کند.

علاوه بر این، ارائه خدمات به روز، پشتیبانی طولانی مدت و قابلیت اطمینان بالا به انواع ماشین تزریق پلاستیک تولید شده توسط این برند، موجب شده که هاسکی به عنوان بهترین برند تولید کننده دستگاه تزریق پلاستیک شناخته و معرفی شود. دستگاه‎های تزریق پلاستیک تولید شده توسط برند هاسکی قابلیت تولید ساخت طیف وسیعی از محصولات مانند بطری‏های نوشیدنی، محصولات پزشکی و مصرفی مورد استفاده را داشته و دارای قیمت بسیار بالایی نسبت به بسیاری از برندهای فعال در این حوزه  هستند.

2.     Engel، شرکت تولید کننده آلمانی ماشین‏‌های تزریق پلاستیک

گروه Engel یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های آلمانی تولید کننده دستگاه تزریق پلاستیک است که دارای  9 شعبه در سراسر جهان است. این مجموعه خدمات گسترده‎ای را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. از این رو، Engel به عنوان یکی از بهترین برندهای تولید کننده ماشین آلات تزریق پلاستیک هیدرولیک و الکتریکی، معرفی می‎شود. علاوه بر این،  مجموعه Engel توانسته فشار دستگاه‎های خود را بین 280 تا 55000 کیلو نیوتن تضمین کند.

تمامی موارد بیان شده سبب شده تا ماشین آلات تولید شده توسط این برند، قیمت نسبتاً بالایی داشته باشند. همچنین طیف وسیعی از فرآیندهای قالب‌گیری تزریقی تخصصی که به وسیله آن می‎توان طیف وسیعی از محصولات پلاستیکی را تولید کرد، یکی دیگر از ویژگی‎های مثبت دستگاه‌های تزریق پلاستیک برند Engel است.

3.     معرفی دستگاه تزریق پلاستیک تولید شده توسط کمپانی آلمانی کراس مافای

دستگاه‌های تزریق پلاستیک تولید شده توسط برند آلمانی کراس مافای دارای کیفیت بالا و ابعاد گیره بزرگ‌تر از حد معمول نسبت به دیگر دستگاه‌ها هستند. این گروه از دستگاه‌های تزریق پلاستیک اروپایی دارای سیستم هیدرولیک راندمان بوده و طول عمر نسبتاً بالایی نیز دارند. لازم به ذکر است که دستگاه‌‏های تزریق پلاستیک آلمانی کراس مافای در ایران به صورت کارکرده و اصطلاحاً دسته دوم به فروش می‌‏رسند.

شرکت کراس مافای یکی از اولین تولید کنندگان دستگاه‎های تزریق پلاستیک با تکنولوژی دو صفحه‎ای در دنیا است. از دستگاه‌های تزریق پلاستیک کراس مافای به منظور تولید قطعات پلاستیکی مورد استفاده در صنایع خودروسازی، صنایع پزشکی، صنایع الکتریک-الکترونیک و صنایع بسته بندی استفاده می‌‏شود.

4.     معرفی شرکت چینی تولید کننده دستگاه‎های تزریق پلاستیک، ایرفا

شرکت Ningbo alfa machinery چینی که سازنده انواع ماشین‏‌های تزریق پلاستیک است با نام AIRFA در جهان شناخته می‎شود. ماشین‌های تزریق پلاستیک افقی تولید شده توسط برند ایرفا، از جمله بهترین دستگاه‌های تزریق تولید شده در سراسر جهان به حساب می‌آیند. مجموعه AIRFA پس از تولید موفق دستگاه‌‏های سری AF، در سال 2018 اقدام به تولید و معرفی ماشین‏‌ آلات تزریق پلاستیک سری AY کرد.

ماشین‏‌های تزریق پلاستیک سری AY از طراحی به روزتری نسبت به سر‌ی‌های قبلی برخوردار بوده و امکانات منحصر به فردی نیز دارند. برخی از امکانات آن‌ها عبارت است از: فضای قالب گیری، سروو موتور، وجود پمپ بزرگ‌تر نسبت به سایر ماشین‏‌های تزریق، سیسم گردان واحد تزریق و طراحی هماهنگ کاور.

علاوه بر این، طراحی ساختار ماشین تزریق به گونه‌ای است که برای نصب ربات مناسب باشد، استفاده از برندهای مطرحی مانند شیرآلات REXROTH و ATOS، پمپ ECKERLE، کنترلر، درایور سروو و موتور سروو TECHMATION و نمایشگر 12 اینچ از جمله مزیت‌های فوق العاده دستگاه‎های تزریق پلاستیک برند ایرفا است.

همچنین لازم به ذکر است که با توجه به طراحی نوین واحد این گروه از ماشین‌های تزریق پلاستیک برند ایرفا، طول این دسته از ماشین‌‏های تزریق کوتاه‌‏تر از سایرین است. در حقیقت طول دستگاه تزریق پلاستیک سری AY این برند، حدود 20% از سایر ماشین‏ آلات تزریق پلاستیک کوتاه‎تر شده و به این ترتیب سبب صرفه جویی در فضا نیز شده است. 

5.     معرفی برند لیژو به عنوان یکی از بهترین شرکت‌های تولید کننده دستگاه تزریق پلاستیک

برند لیژو یکی از شناخته شده‌ترین کمپانی‌های چینی است که در زمینه تولید دستگاه‌های تزریق پلاستیک فعالیت می‎کند. دستگاه‌‏های تزریق پلاستیک عمودی برند لیژو، شهرت جهانی دارند. بنابراین، ‌اگر قصد تولید قطعات پلاستیکی دو جزئی با کیفیت بسیار بالا و همچنین بهره‌وری مناسب هستید، دستگاه تزریق پلاستیک عمودی مناسب‌ترین گزینه‌ برای شما به شمار می‎آید.

دستگاه‌های تزریق پلاستیک عمودی یا اصطلاحاً ایستاده، نوعی از دستگاه‌های تزریق پلاستیک هستند که در آن، واحد تزریق به صورت عمود بر سطح زمین قرار می‌گیرد. دستگاه تزریق پلاستیک ایستاده، گزینه بسیار مناسبی برای تولید قطعات اینسرتی و دو جزئی متوسط با سرعت بالا و هزینه مناسب است.

‌علاوه بر این، استفاده از این نوع از دستگاه‎های تزریق پلاستیک سبب کاهش 70% زمان تولید، استفاده از نیروی انسانی و ضایعات حین تولید می‌شود. قیمت دستگاه تزریق پلاستیک عمودی لیژو از 1.100.000.000 تومان شروع شده و بسته به تناژ آن افزایش می‎یابد.

اهمیت شناخت بهترین برند دستگاه تزریق پلاستیک

اگر شما نیز برای توسعه کسب و کار خود و یا حتی شروع یک بیزنس جدید، سری به بازار و سایت‌های فروش دستگاه‎های تزریق پلاستیک مانند فاران ماشین زده باشید، حتماً متوجه تنوع بسیار زیاد این نوع از ماشین آلات شده‎اید.

ما در این مقاله تلاش کردیم تا به معرفی بهترین برندهای تولید کننده اروپایی، کانادایی و چینی تولید کننده دستگاه‌های تزریق پلاستیک بپردازیم. اگر شما در این مورد سوال یا نظری دارید، لطفاً در قسمت نظرات با ما و مخاطبانمان در میان بگذارید. مشاوران ما در مسیر انتخاب بهترین ماشین تزریق پلاستیک به شما کمک می‎کنند. 

سوالات متداول

1.     مزیت استفاده از ماشین آلات تزریق پلاستیک تولید شده توسط برندهای چینی چیست؟

امروزه دستگاه‌‏های تزریق پلاستیک تولید شده توسط برندهای چینی مانند لیژو و ایرفا به سبب قیمت مناسبی که دارند از محبوبیت بسیار بالایی در بین خریداران برخوردار هستند.

2.     انواع دستگاه تزریق پلاستیک چینی موجود در ایران شامل کدام برندها هستند؟

دستگاه‌های تزریق پلاستیک تولید شده توسط برندهای چینی دارای انواع متفاوتی در بازار هستند. ما در این مطلب دو برند بسیار شناخته شده و با کیفیت چینی، لیژو و ایرفا را معرفی کردیم.

3.     قیمت خرید ماشین تزریق پلاستیک به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت خرید دستگاه‎های تزریق پلاستیک به عوامل مختلفی بستگی دارند. برخی از این عوامل عبارتند از نوع ماشین تزریق پلاستیک، کیفیت دستگاه و همچنین برند تولید کننده این نوع از ماشین آلات. مسلماً  هر چقدر کیفیت عملکرد این دستگاه‎ها افزایش یابد، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد.