علمی و پزشکیکسب و کار

برای پسر دار شدن بهترین زمان رابطه جنسی چه موقع است؟

اگر قصد بارداری دارید، زمان آمیزش مهمترین عامل در افزایش شانس باردار شدن شما است. در حالی که اسپرم بین 3 تا 5 روز زنده است، تخمک فقط 12 تا 24 ساعت زنده می ماند، بنابراین بهتر است به گونه ای برنامه ریزی کنید که در طول تخمک گذاری، اسپرم و سلامت کافی در لوله فالوپ داشته باشید. در این مقاله با بهترین زمان رابطه جنسی برای باردار شدن و نکاتی برای افزایش شانس بارداری آشنا خواهید شد.

 

رعایت چرخه قاعدگی احتمال بارداری را افزایش می دهد

 

برای باردار شدن ابتدا باید بدانید که تخمک گذاری در چه مرحله ای اتفاق می افتد و زمان آن را بدانید. زمانی که تخمک آزاد می‌شود، باروری به احتمال زیاد اتفاق می‌افتد، و این زمانی است که باید برای داشتن رابطه جنسی برنامه ریزی کنید. تخمک گذاری مرحله ای از چرخه قاعدگی است که در آن افزایش سطح هورمون LH در بدن فولیکول را تحریک می کند و در نتیجه تخمک بالغ را آزاد می کند. در این مرحله است که رابطه جنسی می تواند منجر به بارداری شود.

 

بنابراین هر زنی باید از اتفاقاتی که در طول سیکل قاعدگی می افتد آگاه باشد و آگاهی لازم برای بارداری یا پیشگیری را داشته باشد و بداند بهترین زمان برای رابطه جنسی چه زمانی است. برای این منظور می توانید از تقویم برای اطلاع از طول دوره قاعدگی و منظم بودن سیکل قاعدگی استفاده کنید و احتمالاً برای برنامه ریزی بهتر بارداری برای پزشک ارسال کنید.

 بارداری

رابطه جنسی نزدیک روز تخمک گذاری

 

برای اکثر زوج ها، بارداری به رابطه جنسی در حوالی زمان تخمک گذاری بستگی دارد. هنگامی که تخمک گذاری اتفاق می افتد، یکی از تخمدان ها یک تخمک بالغ را در لوله فالوپ آزاد می کند. این تخمک برای بارور شدن توسط اسپرم آماده است، اما تنها 12 تا 24 ساعت فرصت دارد تا با اسپرم ملاقات کند. خوشبختانه، اسپرم می تواند چند روز در لوله های فالوپ زنده بماند. این بدان معناست که حتی اگر رابطه جنسی در روز تخمک گذاری ایده آل است، اگر چند روز قبل از تخمک گذاری رابطه جنسی داشته باشید، همچنان می توانید باردار شوید. این به این دلیل است که وقتی تخمک آزاد می شود، اسپرم زنده هنوز در لوله فالوپ است. بنابراین بهترین زمان برای داشتن رابطه جنسی برای بارداری 5 روز قبل یا یک روز بعد از تخمک گذاری است. اما بهترین زمان بارداری بعد از پریود برای پسردار شدن چه موقع است؟

 

برای بهترین شانس باردار شدن، تحقیقات نشان می دهد که در این دوره 6 روزه باید هر روز یا یک روز در میان رابطه جنسی داشته باشید. پس چگونه متوجه می شوید که تخمک گذاری دارید؟

 

چگونه بفهمم که تخمک گذاری دارم؟

 

برای تعیین روز تخمک گذاری، ابتدا باید میانگین طول چرخه قاعدگی خود را تعیین کنید. برای انجام این کار، روزهای بین قاعدگی خود را بشمارید و از اولین روز پریود خود شروع کنید. اگرچه میانگین تعداد روزهای قاعدگی 28 روز است، اما سیکل قاعدگی برخی از زنان می تواند بین 21 تا 35 روز متغیر باشد و از نظر باروری طبیعی و کاملا طبیعی و سالم تلقی می شود. تخمک گذاری معمولا 14 روز قبل از شروع قاعدگی اتفاق می افتد.

 

هر چه پریود منظم تر باشد، این روش در تعیین روز تخمک گذاری موثرتر خواهد بود. اما چگونه می توان از آزاد شدن تخمک مطلع شد، پس ارزش آن را دارد که به علائم تخمک گذاری که در زیر توضیح داده شده است توجه کنید تا بتوانید بهترین زمان برای باردار شدن را برنامه ریزی کنید.

 

نشانه هایی که نشان می دهد زمان خوبی برای باردار شدن است

 

بدن زنان معمولاً هر ماه علائمی را نشان می دهد که بهترین زمان برای داشتن رابطه جنسی برای زوجی است که قصد باردار شدن دارند. در ادامه به برخی از این ویژگی ها اشاره می شود

 

تغییر در حجم

ممکن است چند روز تا یک هفته پس از پریود هیچ ترشحی نداشته باشید. پس از این مدت، رحم ممکن است برای یک یا دو روز چسبناک شود. سپس، حدود روز هشتم، مخاط افزایش می یابد و ممکن است سفید یا زرد باشد

 

تغییر در قوام ترشحات واژن

 

جریان نه تنها منبسط می شود، بلکه لغزنده و کششی خواهد بود، به طوری که اگر آن را بین دو انگشت بکشید چندین اینچ کشیده می شود. دلیل لغزنده بودن و کشش بافت پوشش داخلی رحم، اطمینان از رسیدن اسپرم به تخمک است.

 

تغییرات در ترشح

 

ترشحات شبیه یک تخم مرغ سفید است. این نوع ظاهر نشان می دهد که بدن شما در حالت تخمک گذاری قرار دارد و این بهترین زمان برای داشتن رابطه جنسی برای باردار شدن است.

 

تغییرات در دهانه رحم

 

به دلیل افزایش استروژن در حوالی تخمک گذاری، دهانه رحم از حالت سخت و بسته به حالت نرم و باز تغییر می کند. این تغییر در موقعیت دهانه رحم به دریافت اسپرم کمک می کند

 

تورم لب‌های واژن

در دوران قاعدگی به واژن توجه کنید. ممکن است متوجه شوید که آنها در طول تخمک گذاری بسیار متورم یا برجسته شده اند.

 

دردهای شکم

 

یکی دیگر از نشانه‌هایی که نشان می‌دهد شما در بارورترین مرحله چرخه قاعدگی خود هستید، درد شکم در اواسط سیکل است. این انقباضات شکمی می تواند خفیف یا دردناک باشد

 

تغییرات جزئی در دمای پایه بدن

 

دمای پایه پس از بیدار شدن از خواب تقریباً سه تا پنج ساعت اندازه گیری می شود. در مرحله اول قاعدگی تا روز تخمک گذاری، استروژن بالا و دما در صبح کم است. یکی دو روز پس از بسته شدن، دمای قسمت پایین بدن نیم درجه افزایش می یابد. این تغییر زمانی رخ می دهد که پروژسترون برای آماده سازی رحم برای بارداری افزایش می یابد

 

روش های بررسی روز تخمک گذاری

 

همانطور که قبلاً گفتیم، برای دانستن زمان مناسب رابطه جنسی برای باردار شدن، مهم است که امروز زمان تخمک گذاری را بدانید. یکی از ساده ترین راه ها برای تعیین این روز تقویم است که در آن می توانید دوره قاعدگی را پیدا کنید و بر این اساس روز تقریبی تخمک گذاری مشخص می شود. از آنجایی که تخمک گذاری معمولا 14 روز قبل از شروع قاعدگی اتفاق می افتد، بنابراین اگر پریود شما معمولا 21 روزه است، احتمالا حدود روز 7 پریود خود را تخمک گذاری خواهید کرد. (21 منهای 14 و 7).

 

اگر سیکل قاعدگی شما طولانی تر است، مثلاً 35 روز، حدود روز 21 تخمک گذاری می کنید. اگر سیکل شما بین 26 تا 28 روز طول بکشد، تخمک گذاری بین روزهای 12 تا 14 سیکل مشخص رخ می دهد. استفاده از برنامه های ردیابی سیکل قاعدگی، کیت تخمک گذاری با اندازه گیری هورمون لوتئینیزه، مانیتور باروری، آزمایش بزاق، اندازه گیری فشار خون و دمای بدن از دیگر روش های مورد استفاده برای تشخیص روز بارداری هستند.

 

بارداری بدون اطلاع از زمان تخمک گذاری

 

اکثر زنان 12 دوره قاعدگی در سال دارند، اما برخی از آنها کمتر یا بیشتر پریود می شوند. استرس، ورزش سنگین، از دست دادن یا از دست دادن بیش از حد وزن، یا شرایط پزشکی خاص می تواند باعث پریودهای نامنظم شود. هرچه پریودهای شما نامنظم تر باشد، پیش بینی تخمک گذاری دشوارتر است.

 

اگر دوره های شما نامنظم است، می توانید روزهای باروری خود را تخمین بزنید. فرض کنید پریود شما در یک ماه ۲۸ روز، ماه بعد ۲۱ روز و ماه بعد از آن ۳۲ روز است. این روزها را برای چندین ماه ثبت کنید، سپس 17 را از کوتاهترین دوره پریود و 11 را از طولانی ترین دوره کم کنید. در این صورت روزهای با احتمال باروری بالا مشخص می شود و مناسب ترین زمان برای آمیزش برای بارداری مشخص می شود. این روزها از ابتدای قاعدگی حساب می شود و در این دوران برای افزایش شانس بارداری باید هر دو روز یک بار رابطه جنسی داشته باشید.

 

اگر قاعدگی شما نامنظم است و بیش از 35 روز طول می کشد، باید با پزشک متخصص مشورت کنید تا پزشک بتواند علت این مشکل را پیدا کند. ممکن است عوارضی مانند اختلالات تخمدان، کاهش یا افزایش بیش از حد وزن وجود داشته باشد. سطح پرولاکتین می تواند باعث این بی نظمی های قاعدگی شود.

 

گفته می شود که تخمک گذاری هر ماه در اواسط سیکل قاعدگی اتفاق می افتد و با روزهای بالای ناباروری زنان همراه است، اما بسیاری از زنان تا زمانی که به بارداری فکر می کنند و سیر نمی شوند، عادت ماهانه خود را نادیده می گیرند. چرخه قاعدگی. تخمک می تواند حدود 12 تا 25 ساعت پس از رهاسازی زنده بماند و در این مدت برای بارداری باید توسط اسپرم بارور شود. با توجه به اینکه اسپرم می تواند حدود 5 روز در بدن زن زندگی کند، بهترین زمان برای رابطه جنسی برای بارداری چند روز قبل از تخمک گذاری است.