عمومیکسب و کار

برای دوخت یک جفت روبالشی چه چیزی نیاز داریم؟

خوابیدن از جمله نیازهای اصلی بشر به شمار می‌آید. در صورتی وجود اختلال در آن بدن با عوارضی همراه می‌شود. همچنین انجام فعالیت‌های روزمره سخت یا حتی غیر ممکن خواهد شد. لازمه داشتن خوابی درست و شیرین فراهم کردن محیطی آرام و اسباب ابتدایی آن است. این اسباب شامل بالش، رو بالشی، تشک و … می‌شود. هر یک از این موارد به نوعی در تعیین کیفیت خواب نقش دارند. بالش از جمله اساسی‌ترین این اسباب به شمار می‌آید.

با انتخاب بالشی استاندارد از بروز مشکلاتی مانند گردن درد، مشکلات ستون فقرات و … جلوگیری خواهید کرد. همچنین با توجه به این که شما حدود ۷ تا ۸ ساعت صورت و موهای خود را به طور مستقیم در تماس بالش قرار می‌دهید، برای جلوگیری از ایجاد مشکلاتی در مو و پوست صورتتان به رو بالشی استانداری نیز نیاز دارید. برای حفظ بهداشت، جلوگیری از ایجاد موخوره در مو و جوش روی صورت باید رو بالشی را به صورت مکرر بشویید.

به همین خاطر کیفیت رو بالشی از اهمیت بسیاری برخوردار است. برای داشتن خرید روبالشی استاندارد لازم است نکاتی را رعایت نمایید. در این مقاله قصد داریم به معرفی راهنمای خرید رو بالشی بپردازیم. از شما دعوت می‌کنیم برای اطلاع از این راهنما ما را تا پایان این متن همراهی نمایید.

رو بالشی چیست؟

رو بالشی پوششی برای بالش‌ها است که از کثیف و آلوده شدن بافت خود بالش جلوگیری می‌کند. در واقع امکان شستن رو بالشی هر از چند گاهی وجود دارد، ولی بالش را نمی‌توان هر چند هفته یا هر چند ماه شست. به همین خاطر استفاده از رو بالشی توصیه می‌شود. علاوه بر آن با استفاده از رو بالشی می‌توانید بالش خود را زیباتر کنید و آن را با دکوراسیون اتاق ست نمایید.

در حال حاضر رو بالشی‌های متنوع در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی در بازار وجود دارد. انتخاب مدل و رنگ رو بالشی به سلیقه و دکوراسیون اتاق شما بستگی دارد. هر چند که شاید در وهله اول پر چالش‌ترین مرحله خرید رو بالشی انتخاب رنگ و مدل آن باشد، ولی جنس و فاکتورهای دیگری وجود دارند که بیش از ظاهر رو بالشی اهمیت دارند.

اگر تازه عروس هستید و دغدغه خرید رو بالشی را دارید، توصیه می‌کنیم که به کیفیت رو بالشی به اندازه رنگ و طرحش اهمیت دهید. رو بالشی از پارچه‌های مختلفی از قبیل موارد زیر تهیه می‌شوند:

  • حوله ای
  • ابریشمی
  • ساتن
  • مخمل
  • نخی
  • پلی استر

در راهنمای خرید رو بالشی ارائه شده در این متن به معرفی   تمامی پارچه‌های فوق خواهیم پرداخت و مزیت‌ها و معایب هر یک را بازگو خواهیم کرد.

پیشنهاد مطالعه:

بهترین رو بالشی چه ویژگی‌هایی دارد؟

بسیاری متصور هستند که بهترین رو بالشی گران قیمت ترین آن است، ولی در واقع همیشه گران قیمت ترین رو بالشی بهترین آن نخواهد بود. در واقع رو بالشی بهترین است که ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  1. چروک نشود.
  2. نرم و لطیف باشد.
  3. رنگ پس ندهد.
  4. پشت و روی پارچه رو بالشی جنس یکسانی داشته باشد.
  5. به راحتی بتوان آن را شست.
  6. جنس پشت و روی پارچه کاملاً با یکدیگر مطابقت دارد.
  7. کیفیت و دوام پارچه بالا باشد.
  8. فروشگاه معتبری آن را ارائه دهد.
  9. به صورت زیپی و به راحتی باز و بسته شود.
  10. برای کودکان حساسیت زا نباشد.
  11. قسمت‌های کنار آن حاوی لبه باشد.
  12. ظاهری زیبا و خاص داشته باشد.

۱۰ نکته که حین خرید رو بالشی باید در نظر داشت

شاید قبل از این که به بازار یا فروشگاه اینترنتی مراجعه نمایید، تصویری از رو بالشی مورد نظرتان داشته باشید، ولی با قدم گذاشتن در بازار و نگاهی به فروشگاه‌های اینترنتی همه چیز تغییر می‌کند. تنوع بالای محصولات ارائه شده از طرفی گزینه‌های انتخاب را بیشتر خواهد کرد و از طرفی دیگر انتخاب را سخت می‌کند. به همین خاطر به شما پیشنهاد می‌دهیم با نکات مطرح شده در متن زیر را به هنگام خرید رو بالشی رعایت کنید.

انواع روبالشی

هر یک از مدل‌های رو بالشی موجود در بازار جنس منحصر به فردی داشته که ویژگی و مزیت‌های خاص به خودش را دارد. انواع رو بالشی‌های موجود در بازار به شرح زیر هستند:

روبالشی مخملی

رو بالشی‌های مخملی لطافت و نرمی قابل توجهی دارند که ظاهری لاکچری به سرویس خواب شما می‌بخشند. خرید رو بالشی مخمل را بیشتر به تازه عروس‌ها توصیه می‌کنیم. شستشوی این مدل از رو بالشی‌ها بسیار راحت است. رو بالشی‌های مخمل درجه یک دوام و کیفیت بالایی دارند.

روبالشی نخی

رو بالشی‌های نخی برای فصل‌های گرم سال مناسب‌تر است. چرا که موجب تعریق شما در هنگام خواب نخواهد شد. همچنین حس راحتی و خنکی را در طول شب القا می‌کند. از دیگر ویژگی‌های حائز اهمیت رو بالشی نخی می‌توان به شستشوی راحت و قیمت مناسب آن اشاره کرد.

رو بالشی ابریشم

گران‌ترین رو بالشی‌ها در سطح دنیا متعلق به رو بالشی‌هایی از جنس ابریشم است. این رو بالشی‌ها کیفیت و ماندگاری بالایی دارند که ظاهر بالش را مجلل می‌کنند. با این حال در حین شستشوی آن باید بسیاری دقت کرد که لکه‌ای روی آن باقی نماند.

روبالشی پلی استر

رو بالشی‌های پلی استر که عامه مردم آن را با عنوان پلاستیک می‌شناسند، ارزان‌ترین رو بالشی موجود در بازار به شمار می‌آید که حس ناخوشایندی را حین خواب ایجاد می‌کند. این رو بالشی‌ها در هنگام خواب موجب تعریق سروگردن شما می‌شود. به همین خاطر خرید رو بالشی پلی استری که با نخ ترکیب شده را پیشنهاد می‌دهیم. این مدل از رو بالشی‌های پلی استر کیفیت بالایی دارند که با قیمت مناسبی به فروش می‌رسند.

ظاهر روبالشی

با وجود این که عملکرد رو بالشی هیچ ربطی به ظاهر آن ندارد، ولی نمی‌توان فاکتور ظاهر رو بالشی را نادیده گرفت. رو بالشی‌ها علاوه بر این که از آلوده شدن بالش جلوگیری می‌کنند، ظاهر سرویس خواب را نیز زیبا خواهند کرد. از این رو به شما پیشنهاد می‌دهیم پس از جنس به زیبایی آن دقت کنید. البته هیچ گاه جنس و کیفیت پارچه را فدای زیبایی و ظاهر آن نکنید. بسیاری از رو بالشی‌ها ظاهری زیبا دارند، ولی پس از چند بار شستشو رنگشان کم‌رنگ می‌شود و ظاهری کهنه پیدا می‌کنند.

سن فاکتوری مهم

سن شما فاکتوری مهم دیگری است که حین خرید رو بالشی باید در نظر داشته باشید. به عنوان مثال رو بالشی پسر یا دختری نوجوان با نوزاد یکسان نیست. بهتر است مدلی متناسب با سن خودتان را انتخاب کنید. این مسئله در خصوص نوجوانان بیشتر اهمیت پیدا می‌کند. بسیاری مواقع با خرید طرح‌های بچه‌گانه به صورت ناخودآگاه موجب تضعیف اعتماد به نفس نوجوان خود می‌شوید.

توجه به جنسیت

برخی از طرح‌های رو بالشی‌ها جنسیت دارند، همانند لباس‌ها که در طرح‌های مردانه و زنانه تولید می‌شوند. از این رو حین خرید رو بالشی به جنسیت آن نیز دقت کنید. همچنین توجه داشته که طرح آن با تشک و پتویتان ست باشد.

رنگ

رو بالشی‌ها در رنگ‌های بسیار متنوعی طراحی و تولید می‌شوند. هنگام انتخاب رنگ آن به رنگ سرویس خواب، تخت و دیوارهای اتاق نیز دقت کنید.

نحوه باز و بسته شدن روبالشی

رو بالشی‌ها به شکل‌های مختلف باز و بسته می‌شوند که برخی از آن‌ها به شرح زیر است:

انتخاب نوع باز و بسته شدن رو بالشی تا حدی به سلیقه شما بستگی دارد، ولی رو بالشی‌هایی که با زیپ باز و بسته می‌شوند گزینه بهتری هستند، چرا که از ورود هر آلودگی به ایفا خود بالش جلوگیری می‌کنند. همچنین به راحتی می‌توان آن را از بالش جدا کرد و شست.

نوع دوخت

نوع دوخت از جمله نکات مهم دیگری است که حین خرید رو بالشی باید در نظر داشت. نوع دوخت رو بالشی بر ایستایی آن روی بالش تاثیر می‌گذارد. اگر دوخت رو بالشی چین داشته باشد به صورت کیست روی بالش قرار می‌گیرد. همچنین بهتر است که رو بالشی حاوی لبه باشد که بهتری روی آن بنشیند.

قیمت محصول

رو بالشی‌ها در بازه قیمتی وسیعی به فروش می‌رسند. به شما پیشنهاد می‌دهیم که در قدم اول میزان هزینه‌ای که برای آن می‌توانید در نظر بگیرید را مشخص نمایید. با مشخص شدن این فاکتور گزینه‌های انتخابی شما نیز محدود خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه:

در ادامه این مطلب از راهنمای خرید رو بالشی توجه شما را به ۲۵ مدل برتر از این نوع محصولات جلب می نماییم. ناگفته نماند تمام این روبالشی‌ها از کیفیت قابل توجهی برخوردار هستند و دارای مناسب ترین قیمت نیز می باشند. شما عزیزان می توانید با مطالعه هر مورد به اطلاعات بیشتر در خصوص محصول انتخابی تان دست پیدا کنید.

 

مشخصات

  • سر دوز شده مدل پاکتی مخفیدوخت محکم و مقوام در برابر کشیدنجنس ساتن ابریشمی کش سبک مدل ال ایکسبرای شستشو از اب گرم ۳۰درجه استفاده شود و در صورت تمایل برای اتو کشی با درجه سیلک استفاده کنید

5رو بالشی ملولِی مدل سوپر ساتن ابریشم

مشخصات

  • روبالشتی سوپر ساتن ملولِی در بسته بندی مخصوص برند ملولِی طبق عکس موجود به دست شما مصرف کننده گرامی می‌رسد و مسئولیت هرگونه مغایرت با نحوه بسته بندی متوجه این مجموعه نمیباشد.

7روبالشی کد ۳۴۴ بسته ۲ عددی

مشخصات

  • بدون تغییر رنگ ( شست و شو فقط با مایع لباسشویی)نرم و لطیف (بعد از خرید با یکبار شستن آهار پارچه از بین میرود و کاملا نرم و لطیف میباشد)بدون تغییر سایز ( بدون آبرفت پارچه بعد از شستشو)عدم نیاز به دوخت و دوز و عدم نیاز به دکمه و زیپکیفیت فوق العاده و درجه ۱ پارچهقابل شستشو با ماشین لباسشویی و دستی ( شست و شو با مایع لباسشویی)ضد حساسیت و خارشابعاد استاندارد

8رو بالشی صمیم مدل ساتن ابریشمی کد ۲۰۰۰۱۰۱

مشخصات

  • محصول اصلی صمیم همراه با بسته بندی اختصاصی و لوگو صمیم و همچنین تگ صمیم الصاق شده به خود محصول می باشددر انتخاب رنگ دقت داشته باشید رنگ نمایش داده شده در مانیتور و گوشی با رنگ حقیقی محصول امکان تفاوت ۵ درصدی دارد لذا تمام تلاش صمیم این است که نزدیکترین رنگ را نام گذاری نماید

11رو بالشی آرین مدل آرت بسته دو عددی

مشخصات

  • – دوخت پاکتی – ابعاد استاندارد ۶۸×۴۸ سانتی متر- بدون تغییر رنگ ( شست و شو فقط با مایع لباسشویی)- نرم و لطیف (بعد از خرید با یکبار شستن آهار پارچه از بین میرود و کاملا نرم و لطیف میباشد)

13روبالشی کد ۳۱۰ بسته ۲ عددی

مشخصات

  • بدون تغییر رنگرنگ ثابتبدون نیاز به دوخت و دوزکیفیت فوق العادهقابل شستشوپارچه مرغوبضد حساسیت و خارشابعاد استاندارد

مشخصات

  • روبالشتی های ساتن با رنگ های متنوع و مناسب برای انواع بالشت ها.جنس ساتن به دلیل نوع الیاف به عنوان روبالشتی برای پوست و مو مناسب بوده و آلودگی ها را به خود جذب نمیکند.همچنین به دلیل نوع الیاف و نرمی این روبالشتی ها پوست را زبر نمیکند و باعث نرمی و لطافت پوست میشود

23رو بالشی مدل ساتن ابریشم طرح گل

مشخصات

  • قابلیت شست‌وشو در ماشین لباس‌شویی
  • برای جلوگیری از نفوذ گرد و غبار به داخل روبالشی پشت محصول زیپ دوخته شده است و همچنین روی زیپ با پارچه کاور شده تا زیپ موجب آزار صورت نگردد.نکته: ابعاد و وزن درج شده حدودی هستند.

25رو بالشی مدل ساتن گلبرگ کد ۶۳ بسته ۲ عددی

مشخصات

ضمن تشکر و امیدواری از مفید بودن این مطلب در راستای انتخاب و خرید شما، خواندن مطلب را نیز به شما توصیه می کنیم. شما مخاطبان عزیز می توانید از طریق فرم ارسال دیدگاه هر نوع سوال و نظر خود را با تیم پشتیبانی لیست بیست در میان بگذارید.

 

همیشه انتخاب برای خرید پوشاک بانوان چه از سوی خود آن ها و چه از طرف آقایان امری سخت برای کاور تشک دونفره چند متر پارچه لازم است؟ انتخاب پارچه کاور مناسب یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید پس از خرید تشک انجام دهید. زیرا این امر باعث سردرگمی بسیاری از افراد می‌شود و اغلب ابعاد کاور خریداری شده برای تخت و تشک مناسب نیست.

زمانی که آگاهی کافی از سایز کاور مناسب برای مورد نظر نداشته باشید، قطعاً با مشکلاتی مانند بزرگ یا خیلی کوچک بودن پارچه کاور مواجه خواهید شد.

در ادامه مقاله می‌خواهیم بدانیم که برای کاور تشک دونفره چند متر پارچه لازم است و به معرفی مقدار پارچه برای روتختی دونفره، یک نفره و حتی یک و نیم بر حسب سایز تشک و تخت می‌پردازیم. با ما همراه باشید تا به پاسخ این سؤال که برای کاور تشک دونفره چند متر پارچه لازم است، دست پیدا کنید.

چند متر پارچه برای تشک نیاز داریم؟

قبل از پاسخ به این سؤال که برای کاور تشک دونفره چند متر پارچه لازم است، باید معنای کلماتی که در متن آمده است را بررسی کنید. به این ترتیب، می‌توانید اندازه گیری‌های مورد نیاز خود را با بینش بیشتری دریافت کنید. پارچه‌های مورد استفاده برای تشک بسته به شکل ظاهری به دو نوع روکش و کاور تقسیم می‌شوند.

روکش تشک استفاده از پارچه ملحفه فقط در قسمتی از تشک است؛ یعنی اگر می‌خواهید تمام قسمت‌های تشک در ملحفه جا بیفتد از کاور تشک استفاده کنید. انواع مختلفی از روکش‌ها مانند روکش ازاد دوردوخته و روکش کش دار وجود دارند.

روکش آزاد دور دوخته، پارچه‌ای است که روی تشک دوخته شده و محکم می‌شود و معمولاً با تا زدن گوشه‌های زیر تشک یا چسباندن گوشه‌ها به کف تشک استفاده می‌شود. البته افرادی هم هستند که روتختی‌های دور دوخته را به طور تصادفی روی تشک پهن می‌کنند تا چهار گوشه آن روی تخت آویزان شود.

روکش کش دار به روکشی گفته می‌شود که برای سهولت استفاده دور تا دور آن با کش دوخته شده است. این کش به دور محیط تشک می‌پیچد تا روکش را محکم در جای خود نگه دارد.

از طرفی روکش انواع تشک طبی به سه نوع دکمه خور، زیپی و پاکتی تقسیم می‌شود. در ادامه مقاله برای کاور تشک دونفره چند متر پارچه لازم است، ابعاد روتختی دونفره و یک نفره را بررسی خواهیم کرد.

مقدار پارچه لازم برای روکش تشک‌های یک نفره عبارت‌اند از:

  • روکش تشک یک نفره بدون دیواره: 2.5 متر
  • روکش تشک تک نفره دیواره دار (ارتفاع تا 20 سانتی متر): 2.75 متر
  • روکش آزاد دور دوخته برای بهترین تشک تک نفره دیواره دار (ارتفاع تا 20 سانتی متر): 3 متر

برای کاور تشک دونفره چند متر پارچه لازم است؟ این مقادیر عبارت‌اند از:

  • روکش بهترین تشک دو نفره دور دوخته یا کش خور بدون دیواره: 3.20 متر
  • روکش تشک دو نفره دیواره دار (ارتفاع تا 20 سانتی متر): 3.5 متر
  • روکش آزاد دور دوخته 2 نفره با دیواره (تا ارتفاع 20 سانتی متر): 3.75 متر

چه مقدار پارچه برای روبالشتی لازم است؟

ابعاد استاندارد هر بالش 50*70 سانتی متر است. اندازه مورد نیاز شما به جهت طراحی روبالشی و طرح پارچه ملحفه که در نظر دارید بستگی دارد و باید چیزی شبیه به موارد زیر باشد.

پارچه‌های طرح دار با طرح جهت دار

برخی از طرح‌ها مانند طرح‌های جاجیم از برند ماهور و طرح‌های شهرزاد از برند ترنج معمولاً در جهت خاصی از پارچه در طول پارچه قرار می‌گیرند. برای این نوع پارچه‌ها اندازه مورد نیاز برای دوخت هر بالشت استاندارد با طرح‌های زیپ دار، پاکتی و دکمه خور 0.5 متر است.

پارچه‌هایی که طرح جهت دار ندارند

از جمله این طرح‌ها می‌توان به طرح‌های خاتم، طرح‌های پاییزان و طرح‌های لاله از نساجی تافته اشاره کرد. این طرح‌ها به شما این امکان را می‌دهد که مانند گذشته و اقتصادی‌تر عمل کنید!

برای دوخت یک جفت بالش استاندارد زیپ خور یا دکمه دار به 0.75 متر پارچه نیاز دارید. این بدان معناست که تنها با 25 سانتی متر پارچه اضافی، می‌توانید بالش را بدون ریخت پارچه دو برابر کنید. برای دوخت هر جفت بالش پاکتی استاندارد شما به 1 متر پارچه نیاز دارید.

خرید کاور تشک استاندارد

بعد از اینکه دریافتید که برای کاور تشک دونفره چند متر پارچه لازم است، نوبت به خرید کاور می‌رسد. هنگام خرید کاور تشک، همیشه از تهیه این محصول از برندهای معتبر اطمینان حاصل کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید، تشک‌های خوشخواب ساخته شده نیز در مجموعه تشک شیکدو به فروش می‌رسد.

برای اطلاع از قیمت تشک شیکدو و سایر محصولات از جمله قیمت تشک فنری و قیمت کاور تشک پاکتی می‌توانید با کارشناسان فروش این مجموعه مشورت کنید تا با رضایت کامل بهترین خرید را انجام دهید. همچنین می‌توانید از مشاوران بپرسید که برای کاور تشک دونفره چند متر پارچه لازم است.

بنابراین اگر می‌خواهید تشک شما برای مدت طولانی دوام بیاورد و آن را تمیز و بدون آلودگی نگه دارید، بهتر است یک روکش تشک شیکدو تهیه کنید و بدانید که برای کاور تشک دونفره چند متر پارچه لازم است.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی سؤال برای کاور تشک دونفره چند متر پارچه لازم است؟ پرداختیم. ملحفه یکی از اجزای تخت است و در واقع برای زیبایی تخت استفاده می‌شود. تخت خواب‌های مناسب و زیبا حس آرامش را منتقل کرده و دکور خانه را زیباتر می‌کنند.

با توجه به اهمیت سؤال برای کاور تشک دونفره چند متر پارچه لازم است، لازم است که قبل از خرید از داشتن فروشگاه مورد نظر و محصولات آن اطمینان حاصل کنید. عموماً فروشگاه‌های معتبر مانند مجموعه شیکدو علاوه بر گارانتی محصول، اطلاعات کاملی در مورد محصول ارائه می‌دهند.

امروزه دوخت رویه بالش لوله ای مدل جدید و تخت ، در مراکز های مختلف توسط دستگاه های پیشرفته ای انجام می شود. رویه این بالش ها در رنگ بندی ها و همچنین مدل های مختلف دوخته می شود.

دوخت بالش لوله ای

در گذشته از بالش لوله ای بیشتر با نام متکا شناخته می شده است؛ چرا که برای تکیه دادن هم از آن استفاده می کردند، دوخت بالش لوله ای به گونه ای می باشد که بیشتر به عنوان تکیه گاه مورد استفاده قرار می گیرد.

از جمله مدل های محبوب وبالشی در بازار می باشد که از نظر نرمی و سفتی، تنوع بسیار بالایی به نسبت سایر مدل ها دارد.

افرادی که برای خواب به بالش های سفت علاقه دارند، از این بالش استفاده می نمایند. دوخت متفاوت این بالش ها به صورتی می باشد که سبب شده تا انعطاف پذیری کمتری نسبت به بالش های دیگر داشته باشند.

دوخت بالش مدل بالش لوله ای جدید

در گذشته از پارچه های مرغوب برای دوخت بالش مدل لوله ای استفاده می کردند که معمولا از جنس ترمه بوده است، این نوع بالش بیشتر در منزل خان ها و یا بزرگان مورد استفاده قرار می گرفت.

عنوان توضیحات
کاربرد  به عنوان تکیه گاه مورد استفاده قرار می گیرد
جنس پارچه های ترمه و ساتن
انواع روبالشتی بافتنی، ترمه و مخمل
رنگ سفید و یا نباتی

این مجموعه در صدد آن است تا به آموزش دوخت بالش لوله ای جدید بپردازد.

دوخت رویه بالش لوله ای

در گذشته بالش لوله ای بیشتر در بین مردمان مشرق زمین مورد استفاده قرار می گرفت و همچنین طرفداران زیادی داشته است، بالش های لوله ای جزء آن دسته از بالش هایی می باشند.

که در بین مردم بسیار محبوب است و دوخت آن بسیار آسان می باشد، جنس و نوع پارچه ای که برای رویه بالش مورد استفاده قرار می گیرد بسیار مهم است که معمولا از پارچه های ترمه و ساتن استفاده می شود.

برای دوخت رویه بالش لوله ای ابتدا باید دایره های انتهایی بالش را آماده نماییم و بعد برش بزنیم.

بهتر است این قسمت ها را کوک بزنیم تا برای وصل کردن قسمت لوله ای بالش به انتها، کار برای ما آسان تر باشد. در مرحله بعد باید قسمت لوله ای بالش را به شکل مستطیل برش بزنیم.

عرض دایره را باید با محیط دایره ای که برای انتها برش زده بودیم برابر باشد، سپس مستطیلی را که برش زده ایم را تا کرده و بعد به هم می دوزیم، در اخر هم دایره های انتهایی که برش زده بودیم را به پارچه مستطیلی می دوزیم.

طرز دوخت بالش لوله ای

امروزه از بالش های لوله ای بیشتر در سفره خانه های سنتی استفاده می شود، اما هنوز هم در بعضی از روستا ها افراد از این بالش ها استفاده می کنند. طرز دوخت بالش لوله ای همانند رویه این بالش کار سختی نمی باشد.

با این تفاوت که در بالش لوله ای باید داخل آن را پر کرد و معمولا بار داخلی این نوع محصول، به صورت فشرده قرار می گیرد.

دوخت روبالشتی مدل بالش لوله ای جدید

دوخت روبالشتی با دوخت رویه بالش تفاوت دارد، بعد از دوخت بالش، رویه بالش را می دوزند و روی بالش قرار می دهند و روبالشتی را بر روی رویه قرار می دهند.

دوخت روبالشتی مدل بالش لوله ای هم مانند رویه بالش می باشد با این تفاوت که معمولا جنس روبالشتی از رویه بسیار باکیفت تر می باشد و همچنین در طرح و رنگ مختلفی انتخاب می شود.

اما برای رویه معمولا از تک رنگ استفاده می کنند زیرا رویه بالش دیده نمی شود.

روبالشتی همان طور که از نامش مشخص است به عنوان پارچه رویی از آن استفاده می شود که آن را می دوزند و روی بالش قرار می دهند که سبب زیبایی بالش می شود.

روبالشتی ها انواع مختلفی دارند  که از دوران قدیم مورد استفاده قرار می گرفت معمولا در گذشته از روبالشتی های ساده استفاده می کردند اما امروزه از پارچه های طرح دار برای روبالشتی استفاده می کنند.

روبالشتی ها انواع مختلفی دارند که شامل: روبالشتی بافتنی، ترمه و مخمل می باشد.

آموزش دوخت بالش لوله ای عروس

در گذشته از بالش لوله ای برای جهیزیه عروس استفاده می کردند اما امروزه از این نوع بالش به ندرت استفاده می شود، بالش لوله ای عروس بیشتر به رنگ سفید و یا نباتی می باشد و اکثرا در قسمت وسط بالش، با تور تزئین می کنند.

دوخت بالش لوله ای عروس مانند روبالشتی که در مطالب بالا بیان کردیم بسیار آسان می باشد، بالش لوله ای را باید از مراکز معتبر خریداری نمایید. این محصول بیشتر در فروشگاه هایی که جهیزیه را به فروش می رسانند، موجود است.

آموزش دوخت بالش لوله ای بلوچی

بالش لوله ای در مناطق مختلف کشور متناسب با فرهنگ و آداب و رسومشان در طرح ها و مدل های مختلف وجود دارد. دوخت بالش لوله ای بلوچی توسط زنان هنرمند بلوچ با ظرافت و کیفیت دوخته می شود.

این نوع بالش ها بیشتر در روستا ها استفاده می شود. بالش لوله ای به دلیل اینکه انسان را به یاد گذشته می اندازد، سبب آرامش هر شخص می شود.

آموزش دوخت بالش لوله ای جدید

موارد مصرف باش لوله ای چیست؟ به دلیل تقاضای زیاد مصرف کنندگان از این بالش، امروزه دوخت بالش لوله ای جدید بسیار رایج شده است.از این بالش در موارد مختلف استفاده می کنند مانند:

  • در بعضی از منازل به عنوان تکیه گاه، 
  • به عنوان کوسن برای تزئین مبل، 
  • برای خواب، 
  • به عنوان جهیزیه عروس

آموزش دوخت بالش لوله ای شکلاتی

امروزه دوخت بالش لوله ای شکلاتی بیشتر مورد پسند افراد است چرا که زیبایی خاصی دارد. از این نوع بالش بیشتر برای اتاق کودک استفاده می شود. بالش لوله ای شکلاتی همانطور که از نامش مشخص است طرحی شبیه به شکلات دارد.

در میان روبالشتی های مختلف، روبالشتی لوله ای زیباترین نوع می باشد که نسبت به دیگر روبالشتی ها بسیار متفاوت است که بعضی اوقات به شکل شکلات دوخته می شود.

الگوی دوخت بالش لوله ای

برای دوخت بالش لوله ای ازالگوی خاصی که یک مستطیل و دو دایره است، استفاده می شود که اندازه آن ها متناسب با سلیقه هر شخص می باشد. این نوع بالش ها را می توان در رنگ بندی های مختلفی دوخت.

معمولا رنگ هایی را انتخاب می کنند که باهم هم خوانی داشته باشند چرا که در این صورت زیبایی چشمگیری را به بالش می دهد.

روش دوخت بالش لوله ای

امروزه روش دوخت بالش لوله ای در مکان های مختلف، متفاوت می باشد، دوخت این نوع بالش ها به روش معمولی، زیگزاک و یا دندون موشی می باشد.

هر شخص به روشی که تمایل دارد می تواند سفارش دهد و یا خودش اقدام به دوخت نماید.

نحوه دوخت بالش لوله ای

برای دوخت بالش لوله ای، ابتدا پارچه را به صورت مستطیل و دایره برش می زنیم سپس دایره ها را به دو طرف مستطیل می دوزیم. گوشه ای از بالش را باز گذاشته و داخل آن را پر می کنیم و بعد قسمت باز را می دوزیم.

معمولا برای پر کردن داخل بالش از پشم گوسفند، پر و یا پشم شیشه استفاده می نمایند که پشم شیشه نرم تر و پشم گوسفند سبب سفت تر شدن بالش می شود.

الگوی بالش لوله ای

بالش های لوله ای الگوهایی شبیه به هم دارند اما ممکن است روبالشتی ها باهم تفاوت داشته باشند.

این سایت الگوهای بالش لوله ای را برای شما گذاشته است تا به راحتی، حتی کسانی که تا به حال خیاطی نکرده اند، بتوانند بالش لوله ای را درست نمایند

گلدوزی بالش لوله ای

بالش لوله ای هم به صورت ساده و هم گلدوزی شده وجود دارد. بالش های گلدوزی شده به صورت های مختلف در بازار یافت می شوند و هر شخص با توجه به سلیقه خود می تواند آن را خریداری نماید.

قیمت این نوع بالش ها بر اساس مقدار طرح گلدوزی شده بر روی آن، قیمت های متفاوتی دارند. بدون شک هرچه طرح روی بالش بیشتر و ظربف تر باشد، قیمت آن هم بیشتر است.

در گذشته برای روبالشتی بالش لوله ای، از پارچه های ساده استفاده می کردند، برای اینکه روبالشتی ها زیباتر شوند بر روی آن با رنگ ها و طرح های مختلف گلدوزی می کردند.

پارچه برای بالش لوله ای

برای بالش لوله ای از پارچه های مختلفی می توان استفاده کرد اما بهتر است از پارچه های ساده و تک رنگ استفاده شود و نیازی به هزینه زیاد و استفاده از پارچه های گران قیمت نمی باشد چرا که در هر صورت باید روی بالش، از روبالشتی استفاده کرد.

برخلاف اینکه برای بالش لوله ای از پارچه ساده می توان استفاده کرد، برای روبالشتی از پارچه های مختلف با جنس و رنگ های متفاوتی استفاده می شود.

پارچه ها قیمت های مختلفی دارند به طور مثال: پارچه ساتن و یا مخمل به عنوان پارچه های گران قیمت و پارچه تترون جزء پارچه های ارزان می باشد که برای افرادی که به دنبال پارچه های ارزان و در عین حال مناسب می باشند، گزینخ خوبی است.

برای کودکان هم از پارچه های عروسکی یا فانتزی استفاده می کنند، در میان پارچه ها، پارچه ی ساتن، براق می باشد و شستشوی آن به راحتی انجام می شود.

ملحفه بالش لوله ای

ست روتختی از قسمت های مختلفی تشکیل می شود مانند: کاور لحاف، رو بالشتی، ملحفه بالش و… ملحفه ها در طرح ها و همچنین مدل ها مختلفی در بازار وجود دارند.

برای خرید ملحفه بالش لوله ای باید سایز بالش را اندازه بگیرید. همچنین جنس ملحفه باید بسیار خوب باشد، منظور از جنس پارچه، همان الیافی می باشد که در تولید پارچه استفاده می شود.

برای شناخت جنس پارچه، کافی است پارچه ها را لمس کنید، با این کار به مرور زمان به راحتی می توانید جنس و الیاف پارچه را بشناسید.

جنس پارچه مورد استفاده برای مدل دوخت روبالشی جدید لبه دار میتونه تترون، کتان ، چلوار، باشه برای استفاده در منزل میتونه گل دار باشه ولی اگه برای تولید انبوه خواستید استفاده کنید حتما سفید استفاده کنید.برای تولید انبوه چون به مکرر شسته میشه پارچه ها بهرت هست تترون یا کتان باشه.

کاور بالش لوله ای

در مطالب بالا اطلاعاتی را درباره ملحفه برای شما بیان کردیم. حال می خواهیم تفاوت ملحفه با کاور را بازگو نماییم. معمولا کاور بالش لوله ای را مانند کیسه می دوزند که از جنس پارچه است و همچنین در قسمت پایین آن دکمه قرار دارد.

از کاور برای تمیز ماندن بالش در برابر آلودگی استفاده می شود که معمولا از پارچه هایی با رنگ و جنس های مختلف دوخته می شود. لازم به ذکر می باشد که افراد، بیشتر برای مسافرت و یا تفریح از کاور بالش استفاده می نمایند.

بدین صورت فقط کاور کثیف می شود و به راحتی آن را شستشو می دهند.

تولیدی بالش لوله ای

بالش لوله ای جزء بالش های سنتی به حساب می آید. تولیدی بالش لوله ای این نوع بالش را در مدل های مختلف مانند: شکلاتی، ساده و … به فروش می رساند.

همچنین این تولیدی ها علاوه بر رفع نیاز خواب افراد، به عنوان تکیه گاه در مکان های سنتی هم به بازار ارائه می دهند.

تولیدی ها برای فروش بهتر سعی می کنند تا بالش های لوله ای را در طرح های مختلف، همچنین به صورت گلدوزی شده به فروش برسانند. در گذشته از بالش لوله ای برای خوابیدن استفاده می شد.

اما در حال حاضر از این نوع بالش کمتر برای استراحت استفاده می شود و بیشتر برای تکیه دادن یا مصارف دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. بالش های لوله ای ارتفاع زیادی دارند و به همین دلیل برای خوابیدن گزینه خوبی نمی باشد.

چرا که سبب درد گردن می شود. بالش های لوله ای به دلیل کیفیت و همچنین کارایی بالایی که دارند، در خارج از کشور هم طرفداران زیادی دارد که این دلیل خوبی برای سود تولید کنندگان داخلی می باشد.

همچنین تولید کنندگان می توانند برای صادرات بهتر، در طراحی این نوع بالش ها، از طرح های ایرانی استفاده نمایند. از این رو می توانند برای کشور سود اقتصادی بالایی داشته باشند.

بهترین الیافی که در تولید بالش لوله ای مورد استفاده قرار می گیرد، الیاف بال فایبر می باشد زیرا خاصیت ارتجاعی دارد و بسیار مناسب تر از الیاف های دیگر است.

تعبیر خواب بالش لوله ای

دیدن بالش لوله ای در خواب، تعبیرهای مختلفی دارد. بالش لوله ای یا همان متکا در خواب بیانگر آرامش و حمایت می باشد، شاید این خواب بیانگر شخصی باشد که تکیه گاه ما می باشد یا تمایل به نزدیک شدن آن را داریم.

اگر بالشی که در خواب می بینیم صاف نباشد، یعنی فکرمان مشغول است. همانطو که در مطالب بالا گفتیم، دیدن بالش در خواب تعبیر های مختلفی دارد به طور مثال: گاهی اوقات دیدن بالش نشانه ی پول و ثروت می باشد.

اگر بالشی که در خواب می بینیم مسطح باشد بیانگر زندگی آرام و بدون دغدغه است. کسانی که در خواب بالش را بغل می کنند.

یعنی به دیگران وابسته اند و از تنهایی گریزانند همچنین اگر در خواب بالش تمیز را ببینید، نمایانگر اقبال خوش است.

لازم به ذکر می باشد برای خرید بالش لوله ای، علاوه بر کیفیت محصول، قیمت آن هم حائز اهمیت می باشد.

این سایت محصولات با کیفیتی را با قیمت های مناسب ارائه می دهد که در صورت خرید می توانید با شماره های موجود در سایت تماس حاصل نمایید.

پاسخ به ۲ سوال درباره رویه بالش لوله ای

۱:دوخت بالش لوله ای به چه شکلی است؟

معمولی، زیگزاک و یا دندون موشی می باشد.

۲:انواع رو بالشتی لوله ای کدام است؟

 روبالشتی بافتنی، ترمه و مخمل می باشد.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟ میانگین امتیاز ۴.۴۵ / ۵ تعداد رأی: ۲۰