نماد سایت مجله سلامتی ایران

با وردپرس چه سایت هایی می توانیم راه اندازی کنیم؟

وقتی که تمامی کاربران مثل من و خود شما برای اولین بار تصمیم میگیریم تا یک وبسایت راه اندازی کنیم اولین سوالی که بعد از بررسی ایده و محوریت سایت برای ما پیش می‌آید این است که آیا با وردپرس میتوان چنین وبسایتی را راه اندازی کرد؟ به معنای واقعی کلمه مطمئنا حتی شده برای یک بار هم برای شما پیش اومده تا از خودتون بپرسید که با وردپرس چه وبسایت هایی میتوان راه اندازی کرد؟ آیا وردپرس از انعطاف پذیری بالایی برخوردار هستش که بتونه نیاز من رو برای سایتی که قصد طراحی اون دارم برطرف کنه؟ اصلا میشه چنین سایتی رو با وردپرس راه اندازی کرد؟ خب در پاسخ به این سوال باید گفت که بله، همونطور که در مقاله اشاره ای به انعطاف پذیری وردپرس داشتم همین قدرت بالا و انعطاف پذیری که وردپرس تونسته بعد از انتشار و به روزرسانی های متنوعبه دست بیاره و اونو کسب کنه این روزها میشه دیگه هر نوع سایتی را با اون راه اندازی کرده و ایده خودمون رو پیاده سازی و اجرایی کنیم. اما در همین بین هستند کاربرانی که سخت راضی میشن تا از وردپرس برای چنین کاری استفاده کنند و درواقع ریسک پذیر نیستند تا وردپرس را به عنوان CMS و سیستم مدیریت محتوای سایت خودشون انتخاب کنند. بنابراین در این مقاله قصد دارم تا به انواع وبسایت هایی که میتوان با وردپرس راه اندازی کرد بپردازم تا بتونید انتخاب راحتی داشته باشید و از این انتخاب سخت خودتونو خلاص کنید. جهت اطلاع از طراحی سایت ahvaz همراه ما باشید.

همونطور که میدونید قبل از راه اندازی هر سایتی ما نیاز به خرید دامنه و خرید هاست داریم تا سایت خودمون رو راه اندازی کرده و بالا بیاریم اما اگر قصد دارید تا وردپرس را به صورت آزمایشی و تفریحی استفاده کنید میتونید تا با نصب اون در لوکال هاست اقدام به طراحی و پیاده سازی ایده مورد نظر با وردپرس کرده و ببینید که آیا اصلا سایتی که قراره با وردپرس بسازید نیازهای شما رو به طور کامل برطرف میکنه یا نه؟ پس قبل از هرکاری لازمه تا پیش نیازهای لازم در رابطه با راه اندازی و ساخت سایت با وردپرس را کسب کنیم که برای این مورد پیشنهاد می‌کنم از مقالات زیر استفاده کنید تا اقدام به نصب و راه اندازی وردپرس در و یا لوکال هاست کنید. برای دیدن نمونه کار طراحی سایت کلیک کنید.

بعد از اینکه با اطلاعات لازمی که برای راه اندازی و نصب وردپرس آشنا شدید نوبت به این میرسه تا ببینیم چه سایت هایی را میتوان با وردپرس ساخت که در زیر به صورت لیست شده به انواع موضوعات و دسته بندی هایی که با استفاده از اون قادر خواهید بود تا یک سایت وردپرسی را راه اندازی کنید میپردازم. جهت هر گونه سوالی می توانید به سایت شهر اهواز مراجعه کنید.

1- ساخت وبسایت شخصی با وردپرس

در اولین روزهای تولد و به وجود اومدن وردپرس میشد اون رو تنها به عنوان یک پلتفرم برای ساخت وبلاگ و وب شخصی در نظر گرفت که به ما امکان میداد تا به راه اندازی و ساخت سایت شخصی بپردازیم اما کم‌کم با گسترش به روزرسانی هایی که ارائه شد در طول این 14 سال دیگه وردپرس اون وردپرس خردسال ما نیست و حالا دیگه تبدیل به یک CMS شده که به ما امکان میده هر نوع وبسایتی رو با اون راه اندازی کنیم. امکاناتی که برای تبدیل وردپرس به یک CMS لازم بودند در ابتدا در وردپرس وجود داشتند اما با به روزرسانی و کامل تر شدن اونها بود که حالا میتونید تا از وردپرس برای ساخت هر نوع سایت شخصی اقدام کنید و برای معرفی خودتون، ایده‌هاتون و نمونه کارهای شخصیتون در وبسایت شخصی که ایجاد می کنید با استفاده از وردپرس بپردازید.

2- ساخت وبلاگ با وردپرس

برای ساختن وبلاگ هم درست مثل سایت شخصی این اتفاق رخ میده و شما میتونید تا با استفاده از وردپرس اقدام به ساخت هر نوع وبلاگی که دوست دارید بکنید. امروزه وبلاگ ها جزو جدایی ناپذیر و لاینفک فضای اینترنت رو تشکیل میدن که بسیاری از مطالب و موضوعات گوناگون رو میتونیم از وبلاگ ها به دست بیاریم و مطالعه کنیم. هرچند که امروزه با رشد شبکه های اجتماعی و کاربران موبایلی کم کم‌رنگ تر شدن چرا که کاربران با یک موبایل خیلی راحت تر هستند تا اینکه مدتها پشت سیستم بشینن و به تایپ چیزهایی که مد نظرشون هست بپردازن و در وبلاگشون منتشر کنند.

3- ساخت سایت برای معرفی کسب و کار با وردپرس

معرفی کسب و کار یکی از نیازهای اصلی هستش که برای هر شرکت یا گروه تولیدی میتونه لازم باشه تا در اون بتوانند در قالب یک سایت به معرفی کسب و کار و محصولات و خدماتی که ارائه میدهند بپردازند. وردپرس میتونه به عنوان بهترین گزینه برای ساخت سایت هایی برای معرفی کسب و کار مناسب باشه تا با استفاده از اون بتونید تا به معرفی کسب و کاری که دارید بپردازید و علاوه بر اون بخشی از کارهای خرید رو در کسب و کارتون به صورت آنلاین ایجاد کنید و یا اینکه در این سایت به انتشار کاتالوگ انلاین محصولاتتون بپردازید.

4- ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس

5- ساخت سایت کاریابی با وردپرس

با یک جستجوی ساده در اینترنت این روزها میتونیم تا به انواع سایت های استخدام و کاریابی برسیم که در اون ادارات و سازمان ها اقدام به ارسال آگهی برای استخدام کردند و کسانی که بر اساس شرایط استخدام آگهی دهنده میتونند تا در اونجا استخدام بشوند اقدام به ارسال رزومه و درخواست برای استخدام شدن میکنند. وردپرس هم در این زمینه خیلی موفق عمل کرده و میتونید با استفاده از افزونه ها و ایجاد بستر مناسب در پوسته وردپرس یک سایت برای استخدام و کاریابی در اون ایجاد کنید تا کاربران در اون عضو شده و رزومه کاریشون رو کامل کنند و در نهایت سازمان‌ها، شرکت ها و اداراتی که قصد جذب نیرو را دارند بتونند تا از بین کاربران سایت شما اقدام به جذب نیرو کنند.

6- ساخت سایت سفارش پروژه با وردپرس

حتما برای شما هم پیش اومده تا بخواهید تا یک پروژه برای طراحی ساده ترین چیزهایی مثل تایپ متن، ساخت بنر و… در سایت های مرتبط اقدام به ثبت پروژه کنید. با استفاده از وردپرس هم شما قادر خواهید بود تا یک سایت برون سپاری و دریافت پروژه ایجاد کنید تا کاربران با ثبت نام در اون بتونند تا سفارش خودشون رو ثبت کنند و بعد کسانی که بر اساس توانایی و تخصص خودشون میتونند اون پروژه رو دریافت و انجام بدن اعلام آمادگی کنند.

7- ساخت سایت پرسش و پاسخ با وردپرس

سایت های پرسش و پاسخ مدت هاست که مورد توجه کاربران هستند و در هر زمینه تخصصی و غیرتخصصی هر کسی نیاز داره تا سوالات خودش رو مطرح کنه و به جواب برسه میتونه با ثبت نام در این سایت ها و مطرح کردن سوالش منتظر بمونه تا کاربرانی که قادر هستند تا به سوالش پاسخ بدهند اونو راهنمایی کنند. با استفاده از افزونه هایی که وردپرس در اختیار شما قرار میده هم میتونید یک سایت پرسش و پاسخ ایجاد کنید تا کاربران با عضویت در اون بتونند تا با مطرح کردن سوالات پاسخهاشونو دریافت کنند.

8- ساخت سایت انجمن های خیریه با وردپرس

همونطور که میدونید وردپرس به صورت رایگان و متن باز منتشر شده بنابراین بهترین انتخاب برای سایت های خیریه و مذهبی هست تا با استفاده از وردپرس بتونند تا اقدام به معرفی موسسه خودشون بپردازند و با استفاده از گزینه های پرداخت آنلاین وجه کمک های نقدی را دریافت کنند. حتی میتونند تا با استفاده از افزونه های فرم ساز که وردپرس در اختیار شما قرار میده اقدام به ساخت انواع فرم کنید تا از طریق اون بتونید کمک های غیرنقدی و… رو هم از طریق دیگران دریافت کنید.

9- ساخت سایت نمونه کار با وردپرس

فرقی نداره که شما طراح سایت باشید یا یک هنرمند، نجار باشید یا یک مشاور در زمینه کسب و کار؛ در هر صورت شما در هر کسب و کاری که قرار دارید و هر تخصصی که دارید با استفاده از وردپرس میتونید تا اقدام به ساخت یک سایت برای معرفی نمونه کارها و پروژه هایی که انجام دادین بپردازید. برای این کار کافیه تا در سایت شخصی و یا شرکتی که طراحی کردید یک صفحه به عنوان پورتفولیو و نمونه کار در نظر بگیرید و در اون به معرفی نمونه کارها و پروژه های خودتون بپردازید. این پلتفرم به لطف داشتن افزونه های گوناگون برای اسلایدر و گالری تصاویر و ویدئو در وردپرس هم میتونید تا از رابط کاربری مناسب و خیره کننده برای نمونه کارهای خودتون استفاده کرده و بهره‌مند شوید.

10- ساخت سایت چندزبانه با وردپرس

با گستردگی که وردپرس در طول این چندسال تونسته کسب کنه تا به امروز به اکثر زبان های دنیا در دسترس هستش و میتونید با هر زبان و قومیتی که قرار دارید و یا اینکه کسب و کار شما صرفا بر روی چند زبان خاصی تمرکز داره قادر خواهید بود تا به راحتی سایت چندزبانه با وردپرس راه اندازی کنید و به هر زبانی که قصد دارید و به هر تعدادی که مد نظر شماست اقدام به معرفی کسب و کار خودتون بکنید.

 

خروج از نسخه موبایل