ورزشی

این رونالدو مثل قبل نیست؛ رونمایی از نسخه دوست‌داشتنی کریستیانو

کودک, مراکش, مکزیک

ایمان گودرزی: انتظار می‌رفت دسامبر 2022 برای رونالدو ماهی رؤیایی باشد اما بدتر از این نمی‌شد! هر چیزی که کریستیانو رونالدو در ذهنش برنامه‌ریزی کرده بود، به بدترین شکل ممکن به پایان رسید. جام جهانی قطر احتمالاً بدترین دوران حرفه‌ای او بود که دلایل زیادی داشت: رابطه‌اش با تیم ملی اصلی‌ترین اتفاق آن زمان بود، زیرا برای اولین بار هواداران پرتغال به صورت علنی از او انتقاد کردند. از طرفی ستاره سابق رئال مادرید به دنبال جدایی از منچستر یونایتد بود و در نهایت با نقل مکان به عربستان و حذف مقابل مراکش در جام جهانی به آن ماه کابوس‌وار خود پایان داد. او به بسیاری چیزها شک داشت، از جمله اینکه آیا در «سلسائو» ادامه دهد یا نه، اما پرتغالی موفق شد از یکی از بدترین لحظات زندگی ورزشی خود قوی‌تر بیرون بیاید.

این یک شخص دیگر است
کریستیانو رونالدو یکی از کسانی بود که کمتر به کنفرانس مطبوعاتی می‌رفت. او تقریباً همیشه از صحبت با رسانه‌ها پرهیز می‌کرد اما حالا همه چیز تغییر کرده، اکنون او هم در کمپ تمرینی پرتغال و هم در نقاط مختلف در کمپ تیم‌هایش با رسانه‌ها صحبت می‌کند. یکی از نزدیکانش می‌گوید: او شخص دیگری شده است. او خیلی به همه نزدیک است و در زمین، به یک الگو تبدیل شده است. رونالدو حالا فهمیده که همیشه او نباید فرد شماره یک هر بازی باشد و بیشتر در اختیار تیم کار می‌کند. کریستیانو به صورت میانگین در چهار بازی از پنج بازی این فصل که به میدان رفته گلزنی کرده است. بازیکن سابق رئال مادرید در کشورهایی که هرگز به آن سفر نکرده بود، احساسات جدیدی را تجربه می‌کند، مانند ایران، جایی که هزاران هوادار اتوبوس او را از فرودگاه تا هتل دنبال کردند. او همچنین انسانی‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین چهره خود را نشان داد و به طور خصوصی ملاقات با یک کودک و یک هنرمند معلول را پذیرفت.

النصر؛ تولدی دوباره
قرارداد او برای النصر به او چیزی را داد که نیاز داشت: فوتبال بازی کردن برای لذت بردن و اینکه بتواند در مرحله‌ای از دوران حرفه‌ای خود که ویژگی‌های او در زمین دیگر مانند 10 سال پیش نیست، دوباره خوشحال باشد. چیزهایی وجود دارد که تغییر نمی‌کند: او به حداکثر تلاش خود ادامه می‌دهد، فیزیک بدنی او هنوز جواب می‌دهد و هنوز هم گل می‌زند.

از بازی لذت ببرید
اکنون CR7 بدون فشار زیاد و نزدیک‌تر به مردم از دوران حضورش در فوتبال لذت می‌برد. این بهترین اتفاق ممکن برای اوست که در 20 سال زندگی حرفه‌ای خود تجربه کرده است. احساس خوبی دارید و می‌خواهید بدون فکر کردن به آینده دور جلو بروید. هدف اصلی او رسیدن 100درصدی به یورو 2024 است، اما همه ما که از نزدیک او را دنبال می‌کنیم، می‌دانیم که او با گوشه چشم به جام جهانی 2026 آمریکا، کانادا و مکزیک به فوتبالش ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

258 258

کارگروه خبری مطالب ورزشی

با داشتن علاقه‌ی عمیق به ورزش و تجربه در زمینه‌ی نوشتن ورزشی، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی تحلیل‌ها و نقد‌های دقیق و جذاب درباره‌ی تیم‌ها، بازیکنان و رویدادهای ورزشی می‌پردازم. همراهی با من را بپذیرید و دنیای ورزش را از زوایای جدیدی بشناسید.