فرهنگ و هنر

این باکس خبری را بخوانید

آغاز اجرای نمایشی به کارگردانی ایوب آقاخانی خبرهایی از اجرای تئاتر در کانون آغاز اجرای دوباره «خاک سفید»خبرهای حاضر در جشنواره فیلم کوتاه تهران و… از جمله خبرهای دریافتی سینما و تئاتر است.

این باکس خبری را بخوانید

اجرای نمایش «ترانه های تب: داستان های عبرت آموز برای خوابیدن کودکان امروز» به نویسندگی و کارگردانی ایوب آقاخانی با حضور جمعی از اهالی تئاتر و سینما و فرهنگ و هنر آغاز شد.

به گزارش مجله سلامتی ایران به نقل از روابط عمومی تماشاخانه ی ایران شهر ایوب آقاخانی در مراسم افتتاحیه این نمایش که در سالن انتظار تماشاخانه برگزار شد اظهار کرد: امروز تماشاگران مخاطب اولین اجرای نمایشی هستند که به نوعی مصداق تمام عیار شنا کردن خلاف جریان آب است.
وی ادامه داد: به عنوان نویسنده و کارگردان به حاضران خوش آمد می گویم؛ امروز نقطه ای طلایی در کارنامه من و گروهم است؛ در روزگاری که گاهی شاهدیم بزک و دوزک جای تئاتر اندیشه ورز واقعی را گرفته است. 
کارگردان نمایش «زمین مقدس» تصریح کرد: تئاتر قرار بود اندیشه سالار و اندیشه محور باشد اما امروز در بعضی جاها با بازار مکاره ایی در حوزه ی تولید طرفیم که نامش را تئاتر می گذارند و آرام آرام سلیقه ی مخاطب را هم به کژراهه می برند و متاسفانه فعل راهگشایی هم رخ نمی دهد. البته که در یک جامعه ی توسعه یافته آن نوع تئاتر هم از شاخه های حیاتی و لازم بدنه ی تئاتر محسوب می شود به شرطی که همه تئاتر را مثل خزه نپوشاند و موجودیتش را نگیرد.

نویسنده و کارگردان نمایش «نوزدهنود و نه» توضیح داد: نمایش ترانه های تب با سرمایه شخصی تولید شده و اساس آن بخاطر شاخصه های ساختاری و تولیدی اش عملا یادکرد و ادای احترام به استاد بهرام بیضایی است. 
  
آقاخانی گفت: از بهرام بیضایی در این شرایط غریب تئاتر یاد می کنم و فکر می کنم جای خالی ایشان پر نمی شود. 

در ادامه مراسم احمد امینی کارگردان سینما از علاقمندی اش به تئاتر و کارهای ایوب آقاخانی گفت و جسارت همیشگی وی را ستود و دکتر قطب الدین صادقی ضمن تکریم این رویکرد به اساطیر و نگاه نویسنده و کارگردان نمایش ترانه های تب و اشاره به جایگاه فلسفی و یکه ی اسطوره ی ادیپ گفت: جایگاه ادیپ نباید فقط به حادثه اصلی آن یعنی پدرکشی و ارتباط با مادر ختم شود. این پوسته و رویه ی ماجراست. این اسطوره درباره ی حتی مسئولیت و پیچیدگی های حکمرانی است و من مشتاقم رویکرد ایوب را به این اسطوره با قلم و کارگردانی خودش ببینم.

گفتنی است قطب الدین صادقی زنگ افتتاح نمایش جدید گروه تئاتر پوشه را نواخت و احمد امینی مهدی فخیم زاده فرهاد قائمیان مهدی شفیعی ارمغان بهداروند آشا محرابی لیلا بلوکات احمد معظمی اتابک نادری حمید شاه آبادی مه لقا باقری محسن سوهانی مسعود دلخواه هلیا امامی کورش سلیمانی لادن طاهری و جمع دیگری از اهالی فرهنگ و هنر در این مراسم حضور داشتند.

ترانه های تب هر شب به جز شنبه ها ساعت ۲۰/۳۰ در سالن ناظرزاده ی تماشاخانه ی ایران شهر روی صحنه می رود.

«یارا و ماموریت عروسکی» در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری

نمایش «یارا و ماموریت عروسکی» به کارگردانی رحمت امینی و سمیراسادات طباطبایی از روز ۲۲ آنلاین بر روی صحنه مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می رود.

این نمایش بر اساس طرحی از آیدا احمدپور به نویسندگی زیبا برجی برای کودکان و نوجوانان بالای هفت سال تولید شده است.

نمایش «یارا و ماموریت عروسکی» در مورد کارگاهی است که باباعروسکی در آن عروسک ها و اسباب بازی های آسیب دیده از دست بچه ها را تعمیر می کند. روز به روز بر تعداد چنین اسباب بازی ها و عروسک هایی در کارگاه افزوده می شود و بابا عروسکی برای رفع این مشکل عروسکی انسان نما به نام «یارا» می سازد تا دستیارش باشد و به سراغ عروسک ها و اسباب بازی ها برود و آنها را به کارگاه بیاورد.

کوروش محمدرضا مهدیه تاجیک راد الهام خداوردی سپیده چنگیزی پانیذ صادقی مقدم بهناز خانی شاهد بهوند و عسل فروزفر در این نمایش نقش آفرینی می کنند.

عوامل این نمایش عبارتند از: دراماتورژ: مریم منصوری مجری طرح: ابوالفضل بوربور تبلیغات و فضای مجازی: فریبا جدیدی هانیه حسینی نصر و عرشیا مرادی روابط عمومی: مهدیه شاهمرادی طراح صحنه: سینا احمدپور و سمیراسادات طباطبایی طراح پوستر طراح لباس و طراح گریم: مهدیه تاجیک راد دستیار گریم: الناز جعفری پور موسیقی: فاضل نوروزی ساخت دکور :محمدحسین بروجردی ساخت آکسسوار: سینا احمدپور و مهدیه تاجیک راد مدیر صحنه: سارا سعادت نیا منشی صحنه: رومینا صفایی و مسئول تدارکات: ریحانه فراهانی.

نمایش «یارا و ماموریت عروسکی» از روز ۲۲ آنلاین تا ۳۰ آبان هر روز به جز روزهای شنبه ساعت ۱۷ در سالن گلستان مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در بوستان لاله تهران اجرا می شود.

«خاک سفید» به خانه نمایش دا باز می گردد

نمایش «خاک سفید» به کارگردانی محمدرضا هلال زاده آنلاین ماه سال جاری در خانه نمایش دا روی صحنه می رود.

به گزارش روابط عمومی خانه نمایش دا نمایش «خاک سفید» نوشته محمود احدی نیا و کار محمدرضا هلال زاده که سال ۱۴۰۰ اجراهای موفقی در پردیس تئاترشهرزاد داشت و سال جاری نیز در تماشاخانه هیلاج و خانه نمایش دا به صحنه رفته است این بار با همکاری خانه نمایش دا از ۱۹ آنلاین ماه ساعت ۲۱:۳۰ در این تماشاخانه اجرا خواهد شد.

این نمایش طی ۱۱۴ اجرای پیشین میزبان ۱۱۵۰۰ نفر تماشاگر بوده است. بازیگران نمایش «خاک سفید» (به ترتیب ورود به صحنه): حسین کریمی فرید رحمتی مهدی یگانه میلاد معیری عباس ایمانی مرجان قمری سامان خلیلیان ارسلان عابدی شریان زارع علی خوشرو المیرا صارمی و حسین صادق نائینی هستند. دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: تهیه کننده: حنیف سروری طراح صدا و موزیک: امیرعلی حسینی طراح پوستر: استدیو الف گرافیست: صادق حسینی طراح نور: ایمان اسماعیلی اپراتور نور و اپراتور صدا: ابوالفضل گودرزی طراح لباس: حانیه فاطمیان طراح صحنه: مجتبی رجبی معمار دستیار صحنه: آرش سلیمانی هومر ستوده و آراد حسین زاده طراح گریم: سیدجلال موسوی اجرای گریم: هادی لطفی دستیار کارگردان: محمدمهدی بیات و ابوالفضل گودرزی مشاور تبلیغات: بهناز شهسوار و مشاور رسانه: شقایق فرشته.

این باکس خبری را بخوانید

در خلاصه داستان نمایش «خاک سفید» آمده است: برادری برادر دیگرش را به قتل می ‍‎رساند ولی دم مقتول برادر قاتل است. این شروع داستان از فهمیدن اهالی محل که هادی به آزادی برادرش رضایت داده است.

تئاتر «خاک سفید» بیانگر اتفاقات ۲ ساعت قبل از تخریب آن محله توسط نیروهای پلیس است.

آغاز دور دوم اجرای «مُختَلَِفیم»

دور دوم نمایش «مُختَلَِفیم» به کارگردانی آرمان شیرالی نژاد از روز یکشنبه ۱۵ آنلاین ماه آغاز می شود.

ایده اصلی «مُختَلَِفیم» که بر اساس طرحی از آرمان شیرالی نژاد شکل گرفت و توسط سبحان بابائی تکمیل شد روایتی از جنگ جهانی دوم و فرماندهان برجسته ای از ارتش متفقین است که از سوی رهبران ارشد خود مأموریت می یابند تا در یک عملیات فوق سری یکی از فرماندهان مشهور آلمانی را ترور کنند. اما هنگامی که مأموریت آغاز می شود متوجه می شوند که همه شان دستخوش دسیسه ای از سوی فرماندهان ارشد خود شده اند و هیچ راه فراری از آن ندارند.

گفتار این نمایش از ۵ زبان فارسی روسی آلمانی فرانسوی و انگلیسی تشکیل است که هر یک از سربازان ارتش از کشورهای مختلف به زبان واقعی خودشان صحبت می کنند و مخاطبان ترجمه فارسی آن را به صورت بالانویس و هم زمان با نمایش مشاهده می کنند.

«مُختَلَِفیم» که جزوِ پرفروش ترین نمایش های سال ۱۳۹۹ بود تابستان ۱۴۰۳ پس از ۴ سال با اندکی تغییرات برای برداشتِ دومِ اجراهای خود آماده شد و اکنون دور دوم اجرای خود را آغاز می کند.

این باکس خبری را بخوانید

در این نمایش که از یکشنبه ۱۵ آنلاین ساعت ۱۹ در سالن شماره یک پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود سبحان بابائی احسان ابراهیمی محسن عیدی امیرخشایار امجدی نگار سلحشور علیرضا دهنوی محمد کشاورزی رضا مردی علیرضا خدابخش ناصر یاوری رامشه سیامک بختیاری اسحاق ثبوت نیما منصوری گرشا میرزایی ایمان دبیری شکوفه احمدی پریا ابراهیمی مطهره کاویانی و پگاه امیرآبادی ایفای نقش می کنند.

عوامل این نمایش عبارتند از: طراح کارگردان و تهیه کننده: آرمان شیرالی نژاد نویسنده و مشاور کارگردان: سبحان بابائی تهیه کننده: آرمین قدرتی دستیار کارگردان و  منشی صحنه: پریسا بلبل آبادی دستیار کارگردان و برنامه ریز: ارغوان کلاهچی فر طراح نور: پدرام رضوانی طراح لباس: نسیم ملکی طراح چهره پردازی: افسانه خلفی طراح صحنه: آرمان شیرالی نژاد سرپرست موسیقی: دانیال دارویی آهنگسازان: پارسا محمدی محمدحسین قهوریجانی طراح گرافیک و افکت های صدا: سبحان بابائی مجری نور: مائده کازر مجریان گریم: سحر علایی مهرسا مؤمنی لهجه و بیان انگلیسی: اسحاق ثبوت مدیر تبلیغات و طراح پوستر: سبحان بابائی مجری طرح: کمپانی مخ تلفات و مدیر اجرایی: آیدا سرمست.

احترام برومند به تماشای «قضیه تفنگ چخوف» نشست

احترام برومند پس از تماشای نمایش «قضیه تفنگ چخوف» با بیان اینکه آرزوی زنده یاد داوود رشیدی و هم نسلانش دیدن سالن های پر از تماشاگر بود گفت: فکر می کنم نسل داوود رشیدی به آرزوی خود رسیده اند.

دور دوم اجرای نمایش «قضیه تفنگ چخوف» به نویسندگی احسان بدخشان و کارگردانی اشکان پیر دل زنده جمعه ۱۳ آنلاین همزمان با بزرگداشت استاد داوود رشیدی هنرمند فقید سینما تئاتر و تلویزیون به احترام برومند همسر این هنرمند تقدیم شد.

برومند پس از تماشای این نمایش با اشاره به استقبال تماشاگران گفت: برای من بسیار لذت بخش است که جوانان اینقدر با اشتیاق به تماشای نمایش هایی که تعدادشان هم در سطح شهر کم نیست می نشینند. فکر می کنم نسل داوود رشیدی به آرزوی خود رسیده اند.

او افزود: داود و هم نسلانش در مصاحبه های خود از این آرزو صحبت می کردند که سالن های تئاتر پر از تماشاگر باشد. بارها از آقای نصیریان شنیده ام که در گذشته برای هر اجرا به دنبال ۳۰ یا ۴۰ نفر تماشاگر بودند اکنون این خیل عظیم دوستداران تئاتر برای من خیلی خوشحال کننده است.

این باکس خبری را بخوانید

برومند ادامه داد: حس می کنم که داوود رشیدی در اینجا حاضر است و روح او این درخشش جوانان را درک می کند. امیدوارم با کوشش هنرمندان تئاتر و علاقه شما تماشاگران همینطور تئاتر مملکت ما به بالندگی بیشتر برسد.

او تصریح کرد: به این باور دارم همان طور که تا به امروز با استقامت ادامه دادیم از این پس نیز این مسیر پُر چالش را با قوت پیش برویم. در کلیپ شما یادآوری نمایش های قدیمی مانند «در انتظار گودو» بود که توسط داوود رشیدی و پرویز صیاد حدود ۵۵ سال پیش روی صحنه رفت اجرایی که نشان از جسارت آن نسل داشت. امیدوارم که شما هنرمندان امروزی نیز با همان جسارت و شجاعت به فعالیت خود ادامه دهید و بر موانع غلبه کنید.

نمایش «قضیه تفنگ چخوف» در دور دوم اجرای خود تا بیستم مهرماه هرشب به جز شنبه ها ساعت ۱۹ در تئاتر هامون میزبان مخاطبان است. علاقه مندان می توانند برای تهیه بلیت این نمایش به سایت تیوال مراجعه کنند.

«مرتد» آماده حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران شد

فیلم کوتاه «مرتد» به چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران راه یافت.

به گزارش روابط عمومی پروژه فیلم کوتاه «مرتد» به کارگردانی امیر ابیلی و داوود مرادیان آماده حضور در چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران شد.

این باکس خبری را بخوانید

«مرتد» دومین اثر مشترک امیر ابیلی و داوود مرادیان بعد از فیلم کوتاه «گورکن» است که در ژانر پلیسی- معمایی جلوی دوربین رفته و قرار است در جشنواره فیلم کوتاه تهران به نمایش درآید.

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: «اینهمه جای پَرت وپَلا این اطراف هست چرا درست اومدی روبه روی دوربین اقبالی رو کشتی؟»

«مرتد» محصول مشترک سازمان هنری رسانه ای اوج و انجمن سینمای جوانان ایران است و در آن فرید قبادی ریحانه رضی ماه منیر بیطاری بهادر باستان حق و محمد سوری و… جلوی دوربین رفته اند.

عوامل فیلم کوتاه «مرتد» عبارتند از:
تهیه کننده: امیر ابیلی جانشین تهیه کننده: امید همتی فراز مدیر فیلمبرداری: علی طالبی تدوین: مجتبی نجاراصل طراح صحنه و لباس: حسین مجد طراح گریم: احسان رناسی طراحی و ترکیب صدا: آرش قاسمی مدیر صدابرداری: اشکان پورتاجی موسیقی: کیان کفائی پور جلوه های ویژه بصری: حسین معماریان اصلاح رنگ و نور: مهران دوستی مدیر تولید: علی بیگلری مدیر تدارکات: حسین زمانی دستیار کارگردان: امین دوست محمدی منشی صحنه: پریناز نوری عکاس: علی یعقوبی طراحی لوگو و پوستر: احسان حسینی.
 

چه خبر از جشنواره فیلم کوتاه تهران؟

کانون دانش آموختگان انجمن سینمای جوانان ایران علاوه بر در نظر گرفتن تسهیلات ویژه برای تهیه بلیت و حضور در نشست های تخصصی جشنواره فیلم کوتاه تهران برای اعضای خود به صورت ویژه در این رویداد میزبان یکی از اعضای قدیمی خود خواهد بود.

کانون دانش آموختگان انجمن سینمای جوانان ایران برای سومین سال متوالی با حضور اعضای قدیمی و جدید این نهاد در جشنواره فیلم کوتاه تهران یک گردهمایی بزرگ را رقم خواهد زد. این کانون که با شعار “یک خانواده ۲۵۰ هزار نفری” فعالیت می کند  تسهیلات تهیه بلیت رایگان تماشای آثار راه یافته به جشنواره و تخفیف ۸۰ درصدی استفاده از نشست های تخصصی “۴۱_۲۰” را برای اعضای خود در نظر گرفته است. همچنین در چهل و یکمین دوره جشنواره کانون دانش آموختگان انجمن سینمای جوانان ایران به صورت ویژه از یکی از اعضای پیشکسوت خود که متولد سال ۱۳۲۱ است و نام او متعاقبا اعلام خواهد شد میزبانی خواهد کرد.
گفتنی است هنرجویانی که دانش آموخته انجمن سینمای جوانان ایران هستند می توانند با مراجعه به سایت کانون به نشانی www.alumni.iycs.ir عضو این خانواده ۲۵۰ هزار نفری شوند.
چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ آنلاین تا ۲ آبان ۱۴۰۳ در پردیس سینمایی ملت برگزار خواهد شد.

رونمایی از پوستر فیلم کوتاه «تعمیر شب»

پوستر فیلم کوتاه «تعمیر شب» به کارگردانی ابراهیم پشت کوهی و تهیه کنندگی گاتا عابدی رونمایی شد.

به گزارش مشاور رسانه ای پروژه همزمان با انتخاب فیلم کوتاه «تعمیر شب» در بخش ویژه «کتاب و سینما» در چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران از پوستر این فیلم رونمایی شد.

این باکس خبری را بخوانید

این فیلم کوتاه با اقتباسی از مجموعه داستان «دیوان سومنات» نوشته ابوتراب خسروی ساخته شده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: در یک شب مه آلود زن و شوهری از مهمانی برمی گردند و قصد ورود به خانه شان را دارند اما قفل در خانه عوض شده و پیرزنی ادعا می کند صاحب خانه است…

در این فیلم کوتاه بازیگرانی چون گاتا عابدی یاشار نادری محمدحمزه زاده داور فرمانی نادرمهدیلو طوبی پاکستانی غفور ملکی بهروز رحیمی نعمت کهن دل و نیکان رنجبر به ایفای نقش پرداخته اند.

 پوستر این فیلم را محمدحسن آزادگان طراحی کرده است.
 
ابراهیم پشت کوهی نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر است که نخستین فیلم کوتاه خود را با نام «تعمیر شب» در ارتفاعات اردبیل ساخته و پیش از این در تئاتر نیز اقتباس هایی از رمان های «مثل آب برای شکلات» «آخرین انار دنیا» و «هملت پشت کوهی» را داشته است و این فیلم را در ژانر نئونوآر و رازآلود ساخته و داستان آن در دهه چهل می گذرد.
 
عوامل فیلم کوتاه «تعمیر شب» عبارتند از:نویسنده و کارگردان: ابراهیم پشت کوهی تهیه کننده: گاتا عابدی مشاورکارگردان: رامین فرزانه مجری طرح: رضا بهشتی فیلمبردار: عارف نامور تدوین: پویان شعله ور آهنگساز: بهرنگ عباسپور طراحی و ترکیب صدا: حسین ابوالصدق صدابردار: بهنام اسدالهی طراح صحنه و لباس: ابراهیم پشت کوهی برنامه ریز و دستیار کارگردان: فهیمه موسوی نیارکی اصلاح رنگ: فربد جلالی منشی صحنه: زهرا پسندی طراح گریم: شقایق برهمتی دستیاران فیلمبردار: امیرحسین نوش آذر افشین بیگی بهروز رحیمی رامین برزگر طراح پوستر: محمد حسن آزادگان مدیر تدارکات: نوید پورسپاهی مترجم: غزل زارعی مشاور رسانه ای: فرانک قنبری پخش فیلم: پروفیلم فست.

«بازی بی کلام۲» نمایشی از دو وجهه پویایی و انفعال بشر امروز
 
قطب الدین صادقی بازیگر و کارگردان تئاتر نمایش «بازی بی کلام۲» را نمایشی دانست که بازیگران آن به خوبی توانسته اند دو وجه پویایی و انفعال بشر در جامعه امروز را با اندیشه به نمایش بگذارند.
 
نمایش «بازی بی کلام ۲» نوشته ساموئل بکت با کارگردانی الهام ایروانی به قطب الدین صادقی بازیگر و کارگردان باسابقه تئاتر تقدیم شد.
 
قطب الدین صادقی پس از تماشای این نمایش گفت: «بازیگران این نمایش به خوبی توانستند دو وجه پویایی و انفعال بشر در جهان امروز را با اندیشه به نمایش بگذارند.»
 
او ادامه داد: «در بخش بخش این اثر شما شاهد اندیشه هستید عمل معنادار یا کلام عاطفه برانگیز در این اثر جایی ندارد اما هنرمندان با تسلط جسمانی خوب و محاسبات فنی و حساب شده نمایشی جدی و آبرومندی تولید کرده اند.»
 
سونیا اسماعیلی و الهام ایروانی بازیگران این نمایش بی کلام هستند.
 
«بازی بی کلام۲» نوشته ساموئل بکت با ترجمه و کارگردانی الهام ایروانی از شب گذشته جمعه (۱۳ آنلاین) ساعت ۱۸:۳۰ در سالن کوچک مرکز تئاتر مولوی روی صحنه رفت.
 
علاقه مندان برای تهیه بلیت این نمایش می توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

نمایش فیلم ایساتیس به زبان انگلیسی برای مهمانان خارجی 
فیلم مستند سینمایی «ایساتیس» به کارگردانی علیرضا دهقان و تهیه کنندگی علیرضا دهقان و راحیل صحرایی با حضور مهمانان اعضای برخی سفارتخانه های خارجی و  علاقمندان زبان انگلیسی در تهران به نمایش در امد 
به گزارش روابط عمومی هنرو تجربه فیلم مستند سینمایی «ایساتیس» به کارگردانی علیرضا دهقان و تهیه کنندگی علیرضا دهقان و راحیل صحرایی با حضور مهمانان اعضای برخی سفارتخانه های خارجی و  علاقمندان زبان انگلیسی شامگاه جمعه ۱۳ آنلاین در پردیس سینمایی چارسو به نمایش درآمد. 
در ابتدای این  مراسم علیرضا دهقان کارگردان فیلم با خوشامد گویی به مهمان گفت: برای اولین بار است که نسخه دوبله انگلیسی فیلم در ایران به نمایش در می آید و خوشحالیم که امروز در خدمت مهمانان عزیز از نسخه زبان انگلیسی رونمایی میکنیم. 
وی ادامه داد: در برگردان انگلیسی فیلم ایساتیس  مدیر دوبلاژ و راوی خاک خانم گیتا یاسری گوینده و راوی آب خانم سوزی داروگر گوینده و و راوی باد آقای حسن توکلی و راوی آتش آقای امیرحسام واثقی بودند. 
در این مراسم  افرادی از مدرسه های خارجی زبان دانشجویان زبان خارجی و برخی از اعضا و وابستگان سفارتخانه های خارجی مقیم تهران حضور داشتند و به تماشای فیلم ایساتیس به زبان انگلیسی نشستند. 

فیلم مستند سینمایی «ایساتیس» به کارگردانی علیرضا دهقان گفته می شود پرفروش ترین و پر مخاطبترین فیلم هنرو تجربه شده است.

با حکم محمود فرهنگ هیات انتخاب بخش صحنه ای سیزدهمین رویداد تئاتر صاحبدلان معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی رویداد صاحبدلان با حکم محمود فرهنگ دبیر سیزدهمین رویداد تئاتر صاحبدلان احسان جانمی محمدرضا درند و کاوه مهدوی به عنوان اعضای هیأت انتخاب بخش صحنه ای معرفی شدند.

احسان جانمی دارای مدرک کارشناس ارشد کارگردانی از دانشگاه هنر تهران است. او فعالیت های هنری خود را از سال ۱۳۷۲ آغاز کرد.کارگردانی ۱۱۳ اثر نمایشی نویسندگی ۲۰ نمایشنامه حضور در جشنواره های ملی و بین المللی از جمله فجر ماه مقاومت صاحبدلان آیینی سنتی رضوی ایران زمین  و کسب جوایزی در رشته های کارگردانی نمایشنامه نویسی و طراحی صحنه از جمله فعالیت های وی به شمار می آید. جانمی همچنین داور و دبیر اجرایی جشنواره تئاتر خندستان و جشنواره استانی اصفهان را نیز برعهده داشته است.

کاوه مهدوی دارای مدرک کارشناس ارشد کارگردانی نمایش از سال۱۳۷۷ فعالیت هنری خود را آغاز کرده است. بازی در بیش از ۲۰ اثر سینمایی و تلویزیونی نویسندگی و کارگردانی آثاری همچون «دم هشتی روی گنبد» «آبی گونه» «آوازهای سر شام» «حساب پرداخت نمیشه» «پوتین ها» «در انتظار گورو» را در کارنامه دارد. او همچنین به عنوان مدرس تئاتر فعالیت می کند و عضو هیات انتخاب و داور بیش از پنجاه جشنواره تئاتر بوده است.

محمدرضا درند نیز دارای مدرک کارشناسی ارشد است. از سال ۶۶ فعالیت هنری خود را آغاز کرده و در بیش از ۷۰ اثر نمایشی به عنوان بازیگر و کارگردان نمایش های چون «بهترین بابای دنیا» «کلبه عمو تم» «آرش» «یک کاست لته» «تقدیر» «ساعت پنج شد بابا» و … حضور داشته است. حضور در۱۲ دوره جشنواره فجر به عنوان کارگردان حضور در جشنواره های استانی و منطقه ای فجر ایثار  مقاومت عروسکی و… حضور در بیش از ۱۲ جشنواره استانی و منطقه ای و ملی به عنوان دبیر حضور در ۲۴ جشنواره استانی منطقه ای و ملی به عنوان داور عضویت در هیات مدیره و رییس انجمن هنرهای نمایشی استان کرمانشاه طی ۸ دوره عضویت در شورای مشورتی انجمن هنرهای نمایشی ایران کسب ۲۱ عنوان اولی کارگردانی در جشنواره های مختلف تئاتری کسب عنوان کارگردانی برتر جشنواره بین المللی تئاتر فجر در سال ۹۷ برای اجرای نمایش «پروانه الجزایری» بخشی از کارنامه هنری وی محسوب می شود.

سیزدهمین دوره سراسری رویداد تئاتر صاحبدلان به دبیری محمود فرهنگ آذر و دی ماه ۱۴۰۳ در استان های ایران برگزار می شود.

انتهای پیام