فرهنگ و هنر

اولین بار است گروه رسانه‌ای ایران را از عربستان برمی‌گردانند

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به دنبال دستگیری گروه رسانه‌ای صدا و سیما در مدینه و بازگرداندن این گروه از عربستان به کشور، ‌ گفت: تا آنجا که اطلاع دارم این اقدام برای اولین بار اتفاق افتاده است.

به گزارش مجله سلامتی ایران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، مسئولان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده از اقدامات و پیگیری‌های انجام شده در موضوع دستگیری گروه رسانه‌ای صدا و سیما و بازگرداندن این گروه به کشور گزارش داد و گفت: با وجود پیگیری‌ها در سطوح مختلف، این گروه را دیشب به فرودگاه منتقل کرده و به کشور بازگرداندند.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ در پی این اظهارات، با بیان اینکه تا آنجا که اطلاع دارم این اقدام برای اولین بار اتفاق افتاده است، اظهار کرد: زائران سوال می‌کنند مگر آنها چه کرده‌اند که عربستان این گروه را دستگیر کرد و به کشور بازگرداند؟

پیمان جبلی ـ رئیس صدا و سیما ـ درباره بازگردانده شدن گروه رسانه‌ای صدا و سیما از عربستان، گفته است: همکاران ما در حال ضبط یک تلاوت قرآن کریم در مسجدالنبی برای پخش در قالب یک برنامه بودند که بازداشت و در ادامه به بازداشتگاه منتقل شدند. ما هم از علت بازداشت این عزیزان و بازگرداندن آنها به کشور بی‌خبر هستیم. این اتفاق برای ما هم عجیب بود؛ برای اینکه در سال‌های گذشته شاهد این اتفاقات نبودیم و هنوز هم از علل این اتفاق مطلع نیستیم و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

این اتفاق درحالی رخ داد که سرپرست حجاج ایرانی در نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت ابراز امیدواری کرد که باقی‌مانده زائران کشورمان به آرامی و سهولت وارد سرزمین وحی شوند و با حجی مقبول به سلامتی به کشور بازگردند.

به گفته نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، نیمی از زائران ایرانی به مکه و مدینه رسیده‌اند.

علی اصغری ـ رئیس ستاد مدینه ـ در شورای برنامه‌ریزی بعثه نیز، تعداد زائرانی را که از آغاز عملیات حج و از ۲۴ اردیبهشت ماه وارد مدینه شده‌اند حدود ۳۲ هزار و ۴۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: این زائران در قالب ۲۳۳ کاروان با ۱۴۰ پرواز وارد این شهر شده‌اند و در حال حاضر حدود ۱۰ هزار نفر از این زائران همچنان در مدینه به سر می‌برند.

دکتر ناصر روستا ـ مسئول ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت درمدینه ـ به فعالیت درمانگاه‌های ۲۴ ساعته و ۱۶ ساعته و مرکزی در مدینه برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران ایرانی اشاره کرد و با توجه به راه‌کارهای انجام‌شده برای کاهش تعداد مراجعان به درمانگاه ۱۶ ساعته، شرایط کلی را روان و آرام توصیف کرد.

انتهای پیام