بین الملل

انگلیس در مدار افزایش بودجه نظامی

روسیه, فناوری, ناتو

به گزارش بخش خبری تارنمای دولت انگلیس، در بیانیه دفتر نخست وزیر این کشور آمده است: «به‌روز رسانی گزارش بازبینی جامع ۲۰۲۳ » (IR۲۳) تایید می‌کند طی ۲ سال آینده و به منظور تامین نیاز مالی وزارت دفاع انگلیس مبلغ ۵ میلیارد پوند به مجموع بودجه این وزارتخانه اضافه خواهد شد.

آخرین به گزارش به روزرسانی گزارش بازبینی جامع در سال ۲۰۲۱ صورت گرفته بود.

هدف از گزارش IR۲۳ پاسخ به تهدیدات ژئوپلیتیکی نوظهور از جمله جنگ اوکراین عنوان شده است. این گزارش اقدامات در جهت مقابله با تهدیدها اولویت بندی می‌کند، روسیه را اولین و مهم‌ترین تهدید برای امنیت اروپا معرفی می‌کند.

به‌روز رسانی گزارش بازبینی جامع همچنین چگونگی تطبیق رویکرد انگلیس در برابر چین و نگرانی فزاینده از فعالیت‌های نظامی مالی سیاسی حزب کمونیست این کشور را تعیین می‌کند.

قرار است از بودجه دفاعی افزوده شده برای پر کردن و تقویت ذخایر مهمات حیاتی، مدرن‌سازی برنامه هسته‌ای و تامین مالی برنامه زیردریایی پیمان آکوس (AUKUS)، استفاده شود. پیشتر و در سال ۲۰۲۰ نیز طی برنامه‌ای چهار ساله ۲۴ میلیارد پوند بر بودجه دفاعی انگلیس افزوده شده بود.

این بیانیه می‌افزاید: ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس همچنین تصمیم گرفت در برنامه‌ای طولانی مدت بودجه دفاعی این کشور را تا ۲.۵ درصد درآمد حاصل از تولید ناخالص داخلی (GDP) افزایش دهد.

نخست وزیر انگلیس در این خصوص اظهار داشت: همزمان با دنیا خشن‌تر و رقابت‌ها شدیدتر می‌شود، انگلیس باید برای حفظ جایگاه و موقعیت خود آماده باشد.

وی ادامه داد: سال گذشته با حمله روسیه به اوکراین و به دنبال آن افزایش بهای انرژی و موادغذایی، اثرگذاری بحران‌های جهانی در داخل آشکار شد. ما دفاع ملی انگلیس از امنیت اقتصادی تا ذنجیره تامین بخش فناوری را تقویت خواهیم کرد،‌ تا اطمینان حاصل کنیم که هرگز در برابر اقدامات یک قدرت متخاصم آسیب پذیر نخواهیم بود.

سوناک با بیان اینکه با سرمایه‌گذاری در بخش نیروهای مسلح در درازمدت برای چالش‌های حال و آینده آماده می‌شویم، اظهار داشت: انگلیس یک شریک پیشتاز و قابل اطمینان در ناتو باقی خواهد ماند و برای ارزش‌های خود از اوکراین تا آب‌های جنوب چین ایستادگی می‌کنیم.

311311

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.