بین الملل

امیر قطر: جایز نیست مردم فلسطین اسیر خودسری‌های اشغالگری‌های اسرائیل بمانند

فلسطین, قطر, لبنان

امیر قطر امروز (سه شنبه) سخنرانی خود را در مجمع عمومی سازمان ملل ایراد کرد.

به گزارش مجله سلامتی ایران، به نقل از الجزیره، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر گفت: جایز نیست مردم فلسطین اسیر خودسری‌های اشغالگران اسرائیل بمانند.

وی تصریح کرد: اشغال در قرن بیست و یکم به شکل رژیم آپارتاید در آمده است.

امیر قطر گفت: پذیرفتن “ظلمی که بر مردم سوریه وارد می‌شود”، جایز نیست.

تمیم بن حمد آل ثانی عنوان داشت: مایه تاسف است که امسال شاهد وقوع خشونت در سودان هستیم. جنایات مرتکب شده علیه غیرنظامیان در خارطوم و دارفور را محکوم می‌کنیم و خواهان پاسخگویی عاملان آن هستیم.

امیر قطر عنوان داشت: نباید فراموش کنیم که افرادی در جهان هستند که درگیر فجایع هستند و وظیفه ماست که برای رفع ظلم علیه آنها تلاش کنیم.

وی درخصوص لبنان عنوان داشت: خطر بر نهادهای دولتی در لبنان چیره شده است و ما بر ضرورت یافتن راه حلی برای خلاء ریاست جمهوری تاکید می کنیم.

امیر قطر گفت: حمایت همیشگی خود را از تلاش‌های نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در لیبی اعلام کرده و تلاش‌های وی برای حل بحران را تأیید می‌کنیم.

وی افزود: ما به هماهنگی تلاش‌های بین المللی برای اطمینان از پایبندی به توافقنامه دوحه برای جلوگیری از سقوط افغانستان به سمت بحرانی که حل آن دشوار است، ادامه می‌دهیم.

امیر قطر عنوان داشت: ما مجدداً از همه طرف‌ها می‌خواهیم تا از منشور سازمان ملل برای احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها پیروی کنند.

وی گفت: حل و فصل مسالمت آمیز مناقشات طولانی و دشوار است، اما هزینه کمتری نسبت به جنگ دارد.

امیر قطر گفت: همبستگی خود را با مردم مراکش و لیبی به دلیل قربانیان زلزله و سیل اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام

تیم خبری بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای آموزشی و تحصیلی جهانی. با توانایی درک عمیق از چالش‌ها و موفقیت‌های آموزش و تحصیل در جهان، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای آموزشی، تحولات در آموزش و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما دیدی جامع از تحولات آموزشی و تحصیلی جهانی می‌دهم.