بین الملل

افزایش حمایت‌های جهانی از اعتراض علیه صهیونیست‌ها

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین مجله سلامتی ایران، یک هفته پس از انتشار برخط  طرح ابتکاری «حمایت از اعتراضات در فلسطین اشغالی» اینک بیش از ۲۰۰۰ نفر و چند رسانه مطرح جهانی از آن حمایت کرده‌اند.

به گزارش رسانه‌های آلمانی، در این طرح ابتکاری  رسانه‌های بزرگی مانند «گاردین» انگلیس و «فاز» در آلمان، از طرح ابتکاری دانشگاهیان یهودی در آمریکا برای حمایت از جنبش اعتراضی در سرزمین‌های اشغالی حمایت کرده‌اند.

امضا کنندگان خواستار تعهد برابری یهودیان و فلسطینی‌ها در خط سبز و مناطق تحت اشغال اسرائیل از سال ۱۹۶۷ هستند. در بخش‌هایی از این درخواست آمده است که مردم فلسطین  از همه حقوق اولیه از جمله حق رای و اعتراض محروم هستند. آنها با خشونت دائمی روبرو هستند و در سال جاری، نیروهای  رژیم اسرائیل بیش از ۱۹۰ فلسطینی را در کرانه باختری و نوار غزه کشتند و بیش از ۵۹۰ ساختمان را تخریب کردند.

امضا کنندگان این درخواست عنوان کردند که رژیم اسرائیل در خطر تبدیل شدن به دیکتاتوری است. اما اهداف دولت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم از این هم فراتر رفته و اصلاحات قضایی مورد نظر او محدودیت‌ها را بر غزه تشدید می‌کند و قصد دارد فلسطینی‌ها را هم در فراسوی خط سبز و هم داخل خط سبز از حقوق خود محروم کند.

بنیامین نتانیاهو, حقوق, رسانه

 

 در هفته‌های گذشته ده‌ها هزار نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی با برگزاری تظاهرات گسترده در شهرهای مختلف علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی و طرح تغییرات قضایی وی تظاهرات کردند.

پیش‌نویس طرح تغییرات قضایی که توسط کابینه بنیامین نتانیاهو در ژانویه پیشنهاد شد، باعث ایجاد شکاف شدید و یکی از بزرگترین جنبش‌های اعتراضی در رژیم صهیونیستی شد؛ اعتراضاتی که به ارتش رژیم اشغالگر هم رسیده و موجب موجی از سرپیچی‌ها شده است.

روزنامه «وال استریت ژورنال» اخیرا در گزارشی اعلام کرد نیروهای ذخیره در ارتش اشغالگر در اعتراض به طرح تغییرات قضایی و تهدید به «وحدت و آمادگی نظامی»، غیبت از خدمت را آغاز کرده‌اند.

پایان پیام/.




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

تیم خبری بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای آموزشی و تحصیلی جهانی. با توانایی درک عمیق از چالش‌ها و موفقیت‌های آموزش و تحصیل در جهان، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای آموزشی، تحولات در آموزش و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما دیدی جامع از تحولات آموزشی و تحصیلی جهانی می‌دهم.