فرهنگ و هنر

اسلامی: تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری کلید خورد/ امشب جلسه هیئت اجرایی انتخابات برگزار می‌شود

اسلامی: تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری کلید خورد  امشب جلسه هیئت اجرایی انتخابات برگزار می‌شود

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: ۶ نامزدی که اسامی آنان اعلام شده است، می‌توانند تبلیغات خود را آغاز کنند و تا ۸ صبح روز ۷ تیر برای این امر فرصت دارند. بنابراین، ۲ روز به فرصت تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در جدول زمانبندی اضافه شد.

به گزارش خبرنگار سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگویی با مجله سلامتی ایران اظهار کرد: براساس ماده ۵۷ شورای نگهبان، صلاحیت داوطلبان را رسیدگی کرد و یک نسخه از صورت جلسه خود را برای وزارت کشور ارسال کرد. ما هم بلافاصله بعد از دریافت اعلام شورای نگهبان، اسامی را اعلام کردیم.

وی افزود: بر اساس جدول زمانبندی بنا بود اسامی ۲۱ خرداد از شورای نگهبان دریافت شود و ستاد انتخابات کشور نیز روز ۲۲ خرداد نتایج را اعلام کند و تبلیغات هم ۲۳ خرداد اعلام شود. اما با توجه به ماده ۶۶ قانون انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت‌های تبلیغاتی و انتخاباتی نامزدها از زمان تاریخ اسامی آنان توسط وزارت کشور آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رأی خاتمه می‌یابد. به همین جهت الان ۶ نامزدی که اسامی آنان اعلام شده است، می‌توانند تبلیغات خود را آغاز کنند و تا ۸ صبح روز ۷ تیر برای این امر فرصت دارند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور ادامه داد: بنابراین، ۲ روز به فرصت تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در جدول زمانبندی اضافه شد. این وقت به تبیین برنامه‌های نامزدها کمک می‌کند.

اسلامی تأکید کرد: برنامه‌ریزی انجام شد تا نامزدها بتوانند در صداوسیما برنامه‌های متنوع داشته باشند که حتماً اعلام خواهد شد. باید ببینیم که از چه زمانی رؤسای ستاد نامزدها و نمایندگان آنها حضور پیدا می‌کنند. بنا شد یک جلسه مشترکی بین کمیسیون بررسی تبلیغات و مجموعه نامزدها یا نمایندگان آنها صورت بگیرد تا جدول کار مشترکی بین صداوسیما و نامزدها تبیین شود.

وی گفت: ساعت ۸ امشب جلسه هیئت اجرایی مرکزی انتخابات به ریاست وزیر کشور و پس از جلسه سران قوا برگزار خواهد شد.

کارگروه خبری فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.