استان ها

استاندار کرمان: استقلال سیاسی مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران است

آموزش, دانشجو, زنان

محمدمهدی فداکار در حاشیه راهپیمایی ۲۲بهمن در گفت‌وگو با مجله سلامتی ایران ضمن تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، استقلال سیاسی را مهم‌ترین دستاورد کشورمان دانست و گفت: ما قبل از انقلاب استقلال سیاسی نداشتیم و دیگران برای ما تصمیم می‌گرفتند و دولت ایران و مسئولان ما را به رسمیت نمی‌شناختند.

وی افزود: بعد از انقلاب خودمان تصمیم گیرنده شدیم، لذا استقلال سیاسی مهمترین وجهه انقلاب اسلامی بود و مستکبران دنیا نمی‌توانند این را ببینند.

فداکار تصریح کرد: در حال حاضر در استان کرمان بیش از ۱۰۰ مرکز آموزش عالی و ۱۰۰ هزار دانشجو داریم. در شهرهایی که قبل از انقلاب آب و برق نبود، اکنون دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه‌ها هستند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه ایران اسلامی رتبه اول فارغ التحصیلان مهندسی دنیا را دارد، گفت: نرخ باسوادی زنان کشور، قبل از انقلاب ۳۲ درصد بود و اکنون بیش از ۹۰ درصد است.

وی اظهار کرد: قبل از انقلاب در عمده روستاهای استان کرمان برق نبود، اکنون روستای بالای ۲۰ خانوار بدون برق نداریم و بسیاری از زیرساخت‌ها در روستاها وجود دارد.

فداکار با بیان اینکه حدود ۲۰۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان داریم، گفت: اکنون ۴۰ هزار نفر اشتغال فقط در حوزه معادن استان داریم که قبل از انقلاب فقط تعداد محدودی در سرچشمه داشتیم.

استاندار کرمان با اشاره به اهمیت حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال اظهار کرد: اصل انقلاب اسلامی بر دوش مردم بود و مردم پای کار آمدند و با رهبری بی‌بدیل امام خمینی(ره) انقلاب به ثمر رسید.

وی تصریح کرد: دشمن بارها تلاش کرده ضربه اساسی به کشور ما بزند که مردم به میدان آمدند و مسئله را جمع کردند. در حوادث اخیر نیز مردم با حضور خود در ۱۳ آبان خط بطلانی بر نقشه شوم دشمنان ایران اسلامی کشیدند.

فداکار گفت: مشکلات وجود دارد، اما مردم ما وفادار و زمان‌شناس هستند. هم حدوث انقلاب و هم تداوم آن با مردم است و حتما امروز نیز حضور می‌یابند و ۲۲ بهمن تاریخی خواهیم داشت.

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.