عمومی

ارتباط خانواده و مسجد در ایام اعتکاف تقویت شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی بعد از ظهر پنج شنبه در نشست ستاد اعتکاف شهرستان گناوه با تبریک پیشاپیش حلول ماه رجب اظهار داشت: ماه رجب ماه رحمت الهی و از فرصت‌های بی نظیر برای خودسازی است و باید از فرصت این ماه بهترین بهره را ببریم.

امام جمعه گناوه با اشاره به برخی فضیلت‌های ماه رجب گفت: رجب ماه ریزش رحمت الهی است و باید تلاش کرد تا زمینه لازم برای حضور جوانان در مراسم معنوی اعتکاف آماده و فراهم شود.

وی گفت: ماه پرفیض و فضیلت رجب ماه نزدیکی بیشتر به خداوند و مقدمه‌ای برای آماده شدن برای ورود به ماه مبارک رمضان است.

امام جمعه گناوه با اشاره به اهمیت اعتکاف گفت: اعتکاف یکی از سنت‌های الهی، انبیا و اولیا الهی است و به دین اسلام اختصاص ندارد بلکه قبل از دین اسلام نیز بوده است.

حجت الاسلام رکنی حسینی یادآور شد: خداوند در ماه رجب و در ایام اعتکاف زمینه‌ای را فراهم کرده است تا در این دنیای مادی سه روز از دنیا فاصله گرفته و در بهترین مکان مقدس با خدا راز و نیاز کنیم.

وی گفت: با توجه به توطئه‌ها و تهاجم فرهنگی دشمنان، آئین معنوی و ارزشمند اعتکاف در ماه مبارک رجب، می‌تواند اقشار مختلف جامعه به خصوص جوانان را در برابر تهاجم و ناتوی فرهنگی دشمن محافظت و واکسینه کند.

امام جمعه گناوه اضافه کرد: در شهرستان گناوه با همت مردم و مسئولان همواره برنامه‌های فرهنگی و معنوی به بهترین وجه برگزار شده است.

وی گفت: در برگزاری برنامه معنوی اعتکاف خیرین و طرفیت‌های فرهنگی شهرستان همکاری و مشارکت کنند و همه دست به دست هم دهیم تا فضای شهر را هر چه بیشتر معنوی و زمینه و بستر لازم برای حضور بیشتر جوانان در این امر معنوی فراهم شود.

امام جمعه گناوه بیان کرد: مساجدی که برای اعتکاف در نظر می‌شود باید امکانات لازم را داشته باشند و ملاحظات دیگر به ویژه امنیت و بهداشت در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: باید تلاش کرد ارتباط بین خانواده‌ها و مساجد در ایام اعتکاف هر چه بیشتر تقویت شود.

وی گفت: افراد ناظر و رابط‌ها مدیریت و نظارت فضاهای برگزاری اعتکاف را داشته باشند و با سعه صدر در این ایام عمل کنند.

آئین اعتکاف (ایام البیض) هر سال از ۱۳ ماه رجب مقارن با سالروز میلاد با سعادت امیرالمومنین علی (ع) آغاز و ۳ روز ادامه دارد که این آئین امسال در روزهای ۵ ،۶ و ۷ بهمن ماه برگزار می‌شود.