استان ها

ارائه بیش‌از ۱۳هزار مشاوره حقوقی رایگان توسط مرکز وکلای قزوین

جرم, قانون, قزوین

به گزارش خبرگزاری مجله سلامتی ایران از قزوین؛ محمد نویسنده، رئیس مرکز وکلای دادگستری استان قزوین اظهارکرد: در نیمه نخست سال جاری بالغ بر سیزده هزار و ۵۰۰مورد مشاوره حقوقی رایگان ارائه داده شد که کلیه این خدمات به صور رایگان و با مشارکت اعضای مرکز به شهروندان متقاضی در تمامی مراکز قضایی سطح استان ارائه شده که آمار معاضدت قضایی نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

او افزود: علاوه بر حضور همکاران ما در دوایر قضایی سراسر استان، هر هفته پس از نماز مغرب و عشا در یکی از مساجد سطح شهر با حضور وکلای مرکز به نمازگزاران و شهروندان ارجمند مشاوره رایگان داده می‌شود که در نیمه اول سال جاری بیش از بیست برنامه مشاوره رایگان در مساجد در سطح استان اجرا شده است.

نویسنده گفت: علاوه بر این موارد به مناسبت های مختلف، همکاران ما با برنامه ریزی کمیسیون معاضدت و وکالت تسخیری مرکز وکلای استان قزوین ضمن حضور در کمیته مداد امام خمینی (ره) و سایر نهادهای حمایتی به ازائه خدمات مشاوره رایگان می‌پردازند.

این مسئول ادامه داد: وکیل تسخیری در مواردی که قانون با توجه به نوع جرم و مجازات بر ضرورت داشتن وکیل تاکید دارد و با عنایت به اینکه جلسه رسیدگی بدون حضور وکیل رسمیت ندارد، در صورت ناتوانی متهم از انتخاب وکیل توسط مرکز به صورت رایگان انتخاب و معرفی می‌شود.

او افزود: همچنین در مواردی که با معرفی دادگستری، کمیته امداد، بهزیستی یا تشخیص مرکز، شهروندان به جهت عدم تمکن مالی در انتخاب وکیل ناتوان هستند وکیل معاضدتی از سوی مرکز تعیین می‌شود.

نویسنده گفت: حق‌الوکاله وکلای معاضدتی تا زمان حصول تمکن مالی موکل رایگان محسوب می‌شود.

رئیس مرکز وکلای دادگستری استان قزوین در پایان اظهارکرد: شهروندان می‌توانند برای دریافت مشاوره درباره مسائل حقوقی خود به صورت رایگان با سامانه تلفنی۱۲۹ مرکز وکلای دادگستری تماس گرفته یا به دفاتر مشاوره حقوقی مستقر در کلیه مراکز قضایی سطح استان مراجعه کنند.