استان ها

«احمدشمس»تایید نشد، با «آنتیگونه» به شهرزاد می‌روم

امیر دژاکام در گفت وگو با آنا؛

طراحی, فیلمنامه, کارگردان تئاتر

نویسنده و کارگردان تئاتر ازآخرین فعالیت‌های تئاتری خود گفت.

«امیر دژاکام» ، مدرس، نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر در گفت‌وگو با خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: مدتی پیش نمایشنامه احمد شمس و چند نمایشنامه دیگر را آماده کرده و حتی به تمرین هم رسیدیم اما دوستان شورای نظارت آنها را نپذیرفتند و علت را هم نیاز به اصلاح متن دانستند اما منظورشان از این اصلاح تغییر دادن کامل متن بود که من هم نپذیرفتم.

وی در ادامه افزود: بعد از آن یک فیلمنامه بلند داشتم که آن هم تایید نشد و حال یک نمایشنامه جدید تک نفره برای اجرا در یکی از سالن‌های شهرزاد طراحی کردم که در این نمایشنامه یک بازیگر هفت نقش را اجرا می‌کند و اجرای سختی می‌شود . موضوع هم بازخوانی آنتیگونه به صورت ایرانی است مثل همان کاری که برای مکبث هم انجام دادیم.

*سه نمایشنامه در آستانه انتشار دارم

دژاکام درباره مجموعه آثار نگارشی‌اش نیز گفت: این مدت که کارهایم به نتیجه نرسید ،دست به نگارش زدم و ازاین جهت برایم کارها خیلی خوب پیش رفت، سه نمایشنامه «احمد شمس»، «خیام» و «آنا» را آماده کردم تا برای انتشار به نشر نیستان بدهم.

این کارگردان تئاتر با تأکید بر اینکه هیچگاه تئاتر را ترک نکرده و نخواهد کرد، گفت: خون دل خوردم اما تئاتر را رها نکردم و رها هم نخواهم کرد . تئاتر هم فقط کارگردانی نیست ، نگارش و پژوهش هم بخشی از آن است.

دژاکام در ادامه افزود:پیش از این هم گفته‌ام و باز هم می‌گویم که به نظر من تئاتر همیشه در مضیقه مالی بوده امروز هم بیش از پیش در این مضیقه است و مسئولان هم تلاش ندارند که به تئاتر کمکی بکنند چون شعارشان این است که تئاتر باید خودش اقتصادش را بگرداند هرچند که من با آن موافق نیستم، علی رغم اینکه مخالف تئاتر تجاری هم نیستم، شاید یک روز خودم هم کار کنم.

وی در پایان گفت: منتها با این مخالفم که همه تئاتر کشور از تهران و شهرستان‌ها می‌توانند خرج خودشان را در بیاورند. تئاتر زمانی خرج خودش را در می‌آورد که چهره‌های شناخته‌ شده‌ای مثل نوید محمدزاده، پژمان جمشیدی، شهاب حسینی و … در آن باشند یا اینکه کار کمدی باشد. این نسخه را نمی‌توان برای شهرستان‌های دورافتاده هم پیچید که هیچ چهره شناخته شده‌ای ندارند، هیچ اسپانسر و بودجه‌ای هم ندارند، این اشتباه است!

انتهای پیام/

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.