فرهنگ و هنر

آیا نوازندگان خانم باعث لغو کنسرت علیرضا قربانی شدند؟ / پاسخ وزارت ارشاد

معاون امور هنری وزارت فرهنگ درباره شایعه لغو کنسرت علیرضا قربانی به دلیل حضور نوازندگان زن می‌گوید: «این یک گمانه زنی است؛ چون ما در شهر اصفهان هنرستان موسیقی دختران را داریم که زیر نظر وزارت ارشاد است. ضمن اینکه شب قبل هم گروه دیگری از خوانندگان پاپ در آن سالن برنامه اجرا کرده است.»

به گزارش مجله سلامتی ایران، محمود سالاری (معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) در گفت‌وگو با مصطفی امامی مجری «استودیو هشت» درباره لغو کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان بیان کرد: مجوز کنسرت توسط وزارت ارشاد و همچنین اداره ارشاد اصفهان صادر شده بود؛ با این حال به دلیل اتفاقی که در این میان رخ داد، فرمانداری اصفهان نامه لغو را صادر کردند و گفتند فعلا برگزارکنندگان کنسرت دست نگه دارند تا مساله بررسی شود.

او با اشاره به پیگیری‌های خود نسبت به ماجرا اضافه کرد: بنده شخصا با علیرضا قربانی تماس گرفتم و عذرخواهی کردم. خود آقای قربانی هم گفت که مجموعه وزارت ارشاد همه همکاری‌ها را داشته است؛ البته بخشی از تصمیم‌گیری در چنین مواردی برعهده سازمان تأمین استان و نهادهای دیگر است که باید اظهار نظر کنند.

وی اضافه کرد: این اتفاق باعث شد با آقای قربانی تماس بگیرم و عذرخواهی کنم. با اینکه وزارت ارشاد در این اتفاق واقعا مقصر نبود. با استاندار اصفهان هم گفتگو شد و خود آقای وزیر هم با استاندار صحبت کردند و امیدواریم به زودی رفع مشکل شود.

سالاری در ادامه درباره جلسه شورای تامین قبل از مجوز گفت: مجوز صادر شد و نامه توسط ارشاد به اماکن هم رفت و دوستان از اماکن هم مجوز گرفتند. در این فاصله اتفاقی باعث شد که فرمانداری نامه بزند و بخواهد که کنسرت لغو شود. این که ابعاد ماجرا چیست و اینکه به خاطر نوازنده خانم بوده است یا چیز دیگر، هنوز به آن نرسیده‌ام. بالاخره شرایط منطقه همانطور که مستحضر هستید، ملتهب است و شاید هم به دلیل موارد این چنینی بوده است. به امید خدا مشکل حل می‌شود و به زودی شاهد کنسرت آقای قربانی خواهیم بود.

روز گذشته کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان علی‌رغم اخذ مجوزهای لازم از وزارت ارشاد، لغو شد؛ موضوعی که اعتراض این هنرمند را در پی داشت.

لغو این کنسرت از آنجا اهمیت داشت که کمتر از یک ماه قبل، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه دولت گفته بود که «در هیچ استانی برای برگزاری کنسرت مشکلی نداریم». بر همین اساس با توجه به لغو غیرقانونی کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان، محمود سالاری معاون وزیر در امور هنری طی تماسی از او عذرخواهی و دلجویی کرد.

همچنین در این راستا مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه این اداره با برگزاری کنسرت علیرضا قربانی موافق بود، گفت که مجوز اولیه برگزاری کنسرت در اصفهان از سوی این اداره کل صادرشده بود اما در مراحل بعدی و به دلیل ناهماهنگی‌های ایجادشده که به سایر ادارات برمی‌گردد، مجوز نهایی صادر نشد.

انتهای پیام

کارگروه خبری فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.