نماد سایت مجله سلامتی ایران

آیا انگشتر استیل سیاه می شود؟

در این مقاله بررسی می کنیم که آیا زنجیر استیل سیاه میشود و دلایل تغییر رنگ زنجیر و زیورالات استیل در چیست و چه نکاتی را باید رعایت کنیم.همه ما عاشق زنجیر و زیورالات استیل یا همان فولاد ضد زنگ هستیم. بیشتر به خاطر ظاهر آن، نحوه تمیز کردن، دوام و مقاومت آن در برابر خوردگی آن را نسبت به سایر فلزات ترجیح می دهیم. اگرچه همه این موارد درست است، اما همچنان احتمال تغییر رنگ، آسیب دیدن و حتی زنگ زدگی استیل شما وجود دارد.

استیل سوپرمن نیست و ما می خواهیم مطمئن شویم که متوجه می شوید با این فلز شگفت انگیز چطور برخورد کنید. در ادامه همراه ما در سایت کالای تک باشید تا تمام نکات زنجیر های استیل را باهم بررسی کنیم.

ایا زنجیر استیل سیاه میشود

فولاد ضد زنگ یا استیل یک فلز شناخته شده است که همه ما دوست داریم بدلیجاتی از آن جنس داشته باشیم. شیک به نظر می رسد، به خوبی تمیز می شود، فرسوده و خورده نمی شود و عملاً در برابر زنگ زدگی مقاوم است. این باعث می شود که استیل مورد نیاز همه باشد و شما احتمالاً حاضرید آن مبلغ اضافی را فقط برای داشتن آن بپردازید. هیچ ایرادی در آن وجود ندارد و بیشتر مردم به شما خواهند گفت که ارزشش را دارد.

اما استیل نیز کامل نیست و می تواند در برخی موارد نادر، کدر شده، زنگ بزند و یا خورده شود. البته وقوع این اتفاقات بسیار عجیب و نادر است زیرا استیل ساخته شده است تا دوام داشته باشد و تمام سوء استفاده هایی که می شود را تحمل کند و همچنان زیبا به نظر برسد. ما می خواهیم که شما از حقایق آگاه باشید و در مورد چگونگی وقوع این امر توضیحات کاملی خواهیم داد.

چرا بدلیجات سیاه می شود

اول از همه، اگر در منطقه ای نزدیک به آب شور زندگی می کنید، فولاد ضد زنگ استیل شما بیشتر در خطر این اتفاق قرار دارد. نمک خورنده است و می تواند با استیل واکنش بدی نشان دهد. استیل از آهن، کربن و کروم ساخته شده است. ماده جادویی که به فولاد، خاصیت ضد زنگ می بخشد کروم است. کروم همان چیزی است که از زنگ زدگی فولاد جلوگیری می کند.

علت اول: تماس با آب دریای شور و یا عرق و نمک

نمک تمام خاصیت های کروم را تا حد زیادی خنثی می کند و باعث واکنش شیمیایی شده که در نهایت با پاک شدن لایه کروم از استیل، منجر به زنگ زدگی آن میشود. کارهایی وجود دارد که می توان برای جلوگیری از این اتفاق برای فولاد ضد زنگ خود انجام دهید. بعداً در مقاله ای دیگر از کالای تک، به آن خواهیم پرداخت. فقط توجه داشته باشید که وقتی در نزدیکی محیطی نزدیک به دریای آب شور زندگی می کنید، زیورالات استیل شما بیشتر در معرض خوردگی هستند.

دلیل سیاه شدن بدلیجات استیل

تغییر رنگ در انگشتر استیل، معمولا در رنگ های طلایی به چشم می آید. زیرا بدلیجات استیل نقره ای در استفاده های روزمره و دائمی تحت هیچ شرایطی هرگز تغییر رنگ نمی دهند. اما باید بدانید که زنجیر استیل طلایی، در واقع همان استیل نقره ای است که با آبکاری به رنگ طلایی در آمده و در صورتی که شرایط نگهداری آن را رعایت نکنید، دچار تغییر رنگ خواهد شد.

علت دوم: استفاده دائمی و تماس با مواد شیمیایی

بدلیجات و زنجیرهای استیل طلایی در صورت استفاده دائمی و عدم رعایت نکات لازم و تماس با مواد شیمیایی مانند شامپو و ادکلن و غیره، به مرور تیره و مات تر می شود و در نهایت به رنگ واقعی اسهمه خانم‌ها و بعضا آقایان عاشق زیورآلات استیل یا فولاد ضد زنگ هستند. چون ظاهری متفاوت و زیبا دارند و همچنین نحوه تمیز کردن آنها بسیار آسان است.

دوام و مقاومت زیورآلات یا زنجیرهای استیل، نسبت به سایر فلزات بسیار بالا است. علاوه بر این مواد فلز استیل به موجب اینکه ضد حساسیت است، برای تمامی افرادی که به موجب آلرژی نمی‌توانند از سایر زیورآلات استفاده کنند، مناسب است.

همه مواردی که درباره ویژگی‌های یک گردنبند استیل بیان کردیم کاملا درست است اما با وجود همه این‌ها باز هم ممکن است گردنبند استیل، تغییر رنگ داده و سیاه شود. پست امروز ما در پاسخ به سوال آیا گردنبند استیل سیاه می‌شود ؟ منشر شده است تا پایان سایه گالری را همراهی کنید.

معرفی استیل

استیل که همان فولاد ضد زنگ است از آلیاژی از فولاد ساخته شده که بیشتر از 10.5 درصد آن را کروم تشکیل می‌دهد. همچنین 50 درصد آن نیز از آهن ساخته شده است. استفاده از کروم در ساخت استیل باعث می‌شود تا سطحی سخت و یکپارچه برای مقاومت در برابر زنگ‌زدگی روی فلز را بپوشاند.

البته در زیورآلاتی که از جنس استیل هستند با افزایش درصد کروم به کار رفته در آن و همچنین به کار بردن نیکل، قابلیت ضد زنگ آن‌ها افزایش یافته است. مهمترین ویژگی‌های گردنبند استیل مقاومت بالای آن در مقابل زنگ‌زدگی و لکه و خوردگی، درخشش و جلای زیبای آن‌ها و همچنین قیمت ارزان آن‌ است.

خیلی از خانم‌ها و آقایانی که از گردنبندهای استیل به عنوان زیور استفاده می‌کنند، این سوال را دارند که آیا گردنبند استیل سیاه می‌شود ؟ جواب این سوال مثبت است و باید گفت بله، گردنبند و سایر زیورآلات استیل نیز پس از اینکه مدت طولانی از آن‌ها استفاده شد، تغییر رنگ داده و سیاه می‌شوند.

علت سیاه شدن و تغییر رنگ این نوع از زیورآلات به موجب واکنش‌های شیمیایی در اثر مجاورت با سایر مواد در آن‌ها روی می‌دهد. در ادامه عوامل ایجاد واکنش در گردنبندهای استیل و تغییر رنگ آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

چنانچه تمامی مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم را رعایت کنید، گردنبند استیل و بقیه زیورآلات استیل شما به مدت بیشتری دوام و زیبایی خود را حفظ می‌کنند.

چگونه سیاهی زیورآلات یا گردنبند استیل خود را از بین ببریم؟

استفاده از زیورآلات استیل برای خانم‌ها و آقایان بسیار مرسوم شده است. ولی تغییر رنگ و سیاه شدن آن‌ها امری ناخوشایند است که ممکن است برای همه پیش آید. برای همین در ادامه چند راه حل ساده برای از بین بردن سیاهی گردنبند و درخشان شدن آن به شما پیشنهاد می‌دهیم. یکی از این راه حل‌ها، استفاده از صابون است. شما می‌توانید با استفاده از دو ظرف که در یکی محلول صابون و در دیگری آب گرم وجود دارد، زیورآلات استیل خود را درخشان کنید.

راه حل دیگر استفاده از لیمو ترش است. لیموترش را دو قسمت کرده و روی بکشید و نتایج شگفت‌انگیز آن را نظاره‌گر باشید. همچنین می‌توانید با استفاده از سرکه نیز تمامی زیورآلات خود را براق و درخشان کنید. برای این کار باید پنبه را به سرکه آغشته کرده و روی گردنبند یا هر کدام از وسایل زینتی استیل بکشید و در نهایت زیورآلاتی درخشان و براق را استفاده کنید.

جمع‌بندی

امروزه یکی از رایج‌ترین انواع زیورآلات، زیورآلات استیل هستند که هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان قابل استفاده هستند. این نوع از زیورآلات دوام و ماندگاری بیشتری دارند و قیمت آن‌ها نیز بسیار مناسب و ارزان‌تر از سایر زیورآلات است. استیل هیچ حساسیتی برای کسانی که از آن استفاده می‌کنند به همراه ندارد. اگر از دوستداران زیورآلات استیل هستید، حتما می‌خواهید بدانید که آیا گردنبند استیل سیاه می‌شود ؟

باید بدانید که بله زیورآلات نقره نیز تغییر رنگ داده و سیاه می‌شوند. اما تمیز کردن آن‌ها بسیار آسان و راحت است، همان طور که در بالا چند نمونه از راه حل‌های رفع سیاهی زیورآلات استیل را بیان کردیم. می‌توانید با استفاده از وسایلی ساده و ارزان قیمت، گردنبندهای استیل خود را دوباره و مثل روز اول درخشان و براق کنید.

 

خروج از نسخه موبایل