ورزشی

آقای سمیعی! برای استقلال چه کرده‌اید که منتش را سر هوادار می‌گذارید؟

آفتاب‌‌نیوز :

محسن گروسی پیشکسوت باشگاه استقلال ، با اشاره به مناظره چند شب پیش علیرضا خانی عضو اسبق هیئت مدیره باشگاه با فرشید سمیعی سرپرست فعلی این مجموعه اظهار داشت: واقعا باعث تاسف است افرادی که امروز در باشگاه هستند برای نشستن روی این صندلی و تداوم جایگاهشان حاضرند با شخصیت و آبروی باشگاه بزرگ استقلال بازی کنند. اگر در آرشیو مطبوعات بگردید من هرگز درباره مسائل مدیریتی حرف نزده‌ام، ولی این بار به دیگر دلم شکست و نمی‌توانم حرف نزنم.

ظاهرا نمی‌دانید اینجا کجاست!

وی اضافه کرد: متاسفانه هر کسی می‌آید در استقلال و برای خودش اسم و رسمی برپا می‌کند بلافاصله با کنار زدن نفرات کارآمد سعی می‌کند جای خودش را در این مجموعه حفظ کند. لطفاً در حین حرف زدن‌هایتان بدانید دارید چه می‌گویید. اینجا باشگاه استقلال است. جایی که بزرگانی همچون پورحیدری و حجازی و امثال آن‌ها در آن حضور داشتند. افراد با شخصیت و کسانی که در نزد جامعه و هواداران محترم بودند.

چرا به خانی تهمت می‌زنید؟

بازیکن اسبق استقلال ادامه داد: این قبیل رفتار‌هایی که آن شب با آقای خانی (از اعضای سابق هیئت مدیره) کردید واقعاً در شأن باشگاه استقلال نبود و فقط باعث خجالت من و هواداران مقابل دیگر طرفداران فوتبال شد. خانی کسی بود که، چون متوجه تخلفات باشگاه شده بود مجبورش کردند از استقلال برود. بعد حالا شما به همین فرد در تلویزیون تهمت می‌زنید!

شخصیت از هر چیزی مهمتر است

گروسی خاطرنشان کرد: همه ما عملکرد فنی ریکاردو ساپینتو را دوست داشتیم و فوتبال استقلال را می‌پسندیدیم، اما رفتار‌های این مربی پرتغالی باعث سرشکستگی و خجالت همه ما می‌شد؛ بنابراین در نهایت آن چیزی که بیش از هر چیز برای ما اهمیت دارد شخصیت و بزرگی استقلال و احترام گذاشتن به افراد آن است. حرف من با آقای سمیعی این است که اگر مشکلی با فردی دارید بیرون از محیط رسانه‌ای آن را حل و فصل کنید و بعد مقابل تلویزیون با شخصیت و آبروی استقلال بازی کنید.

آقای سمیعی! برای استقلال چه کرده‌اید که منتش را سر هوادار می‌گذارید؟ / همین افراد یک سال تمام چوب لای چرخ نکونام گذاشتند/ رفتار‌های آن مربی مایه خجالت بود

شما منت کدام خدماتتان را بر سر هوادار می‌گذارید؟

بازیکن قدیمی باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: اصلاً شما در این مدتی که کنار استقلال بوده‌اید چه حرکت مثبتی برای این مجموعه انجام داده‌اید که اینقدر ادعا دارید هواداران باید شما را روی سرشان بگذارند؟ چه خدمتی کردید که منتش را می‌گذارید؟ برای استقلال بازیکن گرفتید؟ اتفاقاً برعکس! نکونام با دست خالی هر کاری از دستش برمی‌آمد انجام می‌داد تا تیم و هوادار خوشحال باشد، اما شما دائم سنگ سر راه او می‌انداختید و نامه برکناری‌اش را نوشتید. این بازیکنان و نکونام بودند که با شجاعت کار کردند و در لحظه آخر جام را از دست دادند. اگر یک کار مثبت برای استقلال کرده‌اید آن را بگویید تا لااقل ما هم بدانیم.

آجورلو و کریمی کار می‌کردند زیرآب شان را زدند

گروسی ادامه داد: متاسفانه افرادی که در استقلال کار مثبت انجام می‌دهند را بیرونشان می‌کنند. مثلاً آقای آجورلو که اصلاً حرف نمی‌زد و مصاحبه نمی‌کرد و اینقدر در استقلال آرامش ایجاد کرده بود را چه رفتاری با او کردند که در نهایت مجبور شد از استقلال برود. او را کنار زدند. بعد از آن آقای حجت کریمی این همه بدهی را پرداخت کرد و مشکلات سالیان گذشته استقلال را از بین برد. اما با او هم رفتاری کردند که او هم عطای کار در استقلال را به لقایش ببخشد. مطمئن باشید شما نمی‌توانید با این قبیل کار‌ها اذهان عمومی را فریب بدهید، چون دستتان برای همه رو شده و دیگر نمی‌توانید مردم را فریب بدهید. هرکس در استقلال سالم کار می‌کند آن‌ها را از دور خارج می‌کنید.

نبود مدیریت قوی نایب قهرمان مان کرد وگرنه…

کارشناس استقلالی فوتبال افزود: من مطمئنم اگر یک مدیریت قوی در استقلال بود و به درستی از تیم حمایت می‌کرد ما با اختلاف قهرمان می‌شدیم نه اینکه در واپسین لحظات لیگ برتر مشکلاتی برای تیم به وجود بیاورند که تیم در ایستگاه‌های پایانی جام را از دست بدهد. واقعا دلم برای استقلال می‌سوزد. اگر نمی‌سوخت این حرف‌ها را نمی‌زدم. چون اصلاً اهل صحبت کردن درباره مباحث مدیریتی نیستم و من فقط فنی حرف می‌زنم.

اینقدر به خادمان استقلال انگ دشمنی نزنید

گروسی یادآور شد: یک رفتار زشت دیگر با مدیرانی که سالم کار می‌کنند این است که می‌گویند آن‌ها دشمن استقلال هستند در حالی که سابقه نشان می‌دهد در دوران فعالیت مدیران کارآمد چه اتفاقات مثبتی برای استقلال رخ داد. مثلاً آقای آجورلو آمد و تیم را بعد از سال‌ها قهرمان کرد، ولی به او انگ دشمنی زدند. آقای کریمی آمد و این مشکلات مالی با استراماچونی را برطرف کرد. نکونام را آورد و مهرداد محمدی و سهرابیان را ظرف یک هفته پای میز قرارداد نشاند. اما از لحظه‌ای که این اتفاقات مثبت رخ داد به او انگ دشمنی زدند و در فضای مجازی این عزیزان را بد جلوه دادند. حرف من با مالکان جدید هلدینگ استقلال است که امیدوارم با چشم باز در ارتباط با اتفاقات آینده باشگاه استقلال تصمیم‌گیری کنند.

کارگروه خبری مطالب ورزشی

با داشتن علاقه‌ی عمیق به ورزش و تجربه در زمینه‌ی نوشتن ورزشی، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی تحلیل‌ها و نقد‌های دقیق و جذاب درباره‌ی تیم‌ها، بازیکنان و رویدادهای ورزشی می‌پردازم. همراهی با من را بپذیرید و دنیای ورزش را از زوایای جدیدی بشناسید.