اقتصادی

آخرین وضعیت اجرای طرح کالابرگ الکترونیک «فجرانه» در خوزستان

مجله سلامتی ایران/خوزستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از شارژ ماه سوم طرح کالابرگ الکترونیک خانوار دهک‌های اول و تا هفتم استان در طرح فجرانه خبر داد.

مجتبی ظفری پور در گفت و گو با مجله سلامتی ایران اظهار کرد: در راستای حمایت غذایی و تامین ١١ قلم سبد کالای اساسی خانوار دهک‌های اول تا هفتم، مبلغ ٢٢٠ هزار تومان اعتبار حمایتی دولت به مانند دو مرحله قبلی طرح فجرانه به ازای هر نفر شارژ شد و خانوار دهک‌های اول تا هفتم می‌توانند با مراجعه به بیش از ١٠ هزار و ۴۵٠ فروشگاه عضو طرح در استان نسبت به خرید اقلام مورد نظر اقدام کنند.

وی با اشاره به استقبال از طرح فجرانه در استان افزود: در دو ماه اول طرح فجرانه بیش از ٩۴ درصد جامعه هدف استان از اعتبار حمایتی به صورت کالابرگ الکترونیکی جهت خرید ١١ قلم سبد غذایی طرح بهره‌مند شدند.

ظفری پور عنوان کرد: از ٢،۵ همت اعتبار حمایتی کالابرگ الکترونیکی مصرف شده در استان از ابتدای طرح، مبلغ ١،۵ همت در دو ماه اخیر اجرای طرح فجرانه استفاده شده که بیانگر استقبال از طرح و تقویت سفره خانوار بویژه برای خانوار دهک‌های پایین‌تر جامعه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با قدردانی از زحمات اعضای ستاد کالابرگ الکترونیکی استان به ریاست استاندار، گفت: پیش‌بینی لازم جهت تامین کلیه اقلام طرح صورت گرفته است.

وی بیان کرد: از ابتدای طرح کالابرگ الکترونیکی در سال گذشته تاکنون تعداد ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تراکنش با بهره‌مندی بیش از ٢،۵ همت کالابرگ الکترونیکی در استان، اقلام غذایی طرح خریداری شده که تعداد ٣ میلیون و ۵٨٠ هزار تراکنش با صرف اعتبار کالابرگی ١،۵ همت از این ارقام تنها در ٢ ماه اخیر و با اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک بنام طرح فجرانه در استان مورد استفاده جامعه هدف قرار گرفته که بیانگر استقبال از این مرحله طرح است.

ظفری پور گفت: اعتبار جدید ٢٢٠ هزار تومانی علاوه بر یارانه نقدی خانوار (٣٠٠ و ۴٠٠ هزار تومانی) است و خانوار یارانه‌بگیر به صورت مجزا یارانه نقدی خود را ماهانه دریافت خواهد کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان یاداور شد: ١١ قلم کالای اساسی سبد غذایی طرح کالابرگ الکترونیکی شامل شیر، پنیر، ماست، تخم مرغ، مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج، قند و شکر، حبوبات و گوشت قرمز است.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه فعالیت در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با دانش عمیقی از مسائل مالی و اقتصادی، تلاش می‌کنم به شما اطلاعات دقیق و جامع را ارائه دهم تا شما بتوانید درک بهتری از رویدادها و تغییرات در دنیای اقتصاد داشته باشید.