بین الملل

آخرین جزئیات از ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در دانشگاه آزاد

در گفت‌‌وگو با آنا تشریح شد؛

شهرسازی, علم, فناوری

رئیس مرکز عمران، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در راستای اجرای تفاهم‌نامه با وزارت راه و شهرسازی ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در این دانشگاه با بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا ساخته می‌شود.

سعید صابونی رئیس مرکز عمران، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از زمان تصویب مصوبه پروژه ساخت مسکن برای اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه برای هرچه سریعتر اجرایی و عملیاتی شدن این پروژه تمام تلاش خود را به کار گرفته است، گفت: دانشگاه همواره دغدغه ساخت مسکن برای اعضای هیئت علمی و کارکنان خود داشته و برای نهایی شدن این پروژه شبانه‌روزی تلاش می‌کند.

** اختصاص مسکن به دانشجویان نخبه دکتری و متأهل

رئیس مرکز عمران، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تفاهم‌ نامه همکاری بین دانشگاه ازاد اسلامی و وزارت راه و شهرسازی برای ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی خواهد بود، گفت: از این تعداد ۲۵۰ هزار واحد مسکونی سهم دانشگاه آزاد اسلامی و ۲۵۰ هزار واحد مسکونی سهم وزارت راه و شهرسازی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی تصمیم دارد برای تمام اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه ساخت مسکن را انجام دهد، گفت: دانشگاه در نظر دارد از مسکن‌های ساخته‌شده در اختیار دانشجویان نخبه دکتری و دانشجویان متأهل هم قرار دهد. در این زمینه سند منازل مسکونی به نام همکاران و اعضای هیئت علمی خواهد شد و در یک پایلوت چندساله در اختیار دانشجویان نخبه دکتری و دانشجویان متأهل قرار خواهد گرفت.

**بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا در ساخت مسکن

رئیس مرکز عمران، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بر اساس تفاهم‌نامه، دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال صنعتی‌سازی مسکن در کشور است و خود را ملزم به بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا در این حوزه می‌داند. 

آخرین جزئیات از ساخت ۵۰۰ هزار مسکن توسط دانشگاه آزاد اسلامی

صابونی که به منظور بررسی مسائل املاک و مستغلات و پیگری پروژه‌های نیمه‌کاره در دانشگاه آزاد همدان حضور یافته بود و با خبرنگار آنا گفت‌وگو می‌کرد، تأکید کرد: در همین زمینه دانشگاه آزاد اسلامی با چند شرکت خارجی وارد مذاکره شده است تا با برند دانشگاه با وزارت راه و شهرسازی به توافق برسند.

** انجام یک‌هشتم تعهد دولت برای ساخت ۴ میلیون مسکن توسط دانشگاه

وی بیان کرد: اگر برای هر منزل مسکونی ۱۰۰ متر مربع در نظر گرفته شود، این تعداد واحد بالغ بر ۵۰ میلیون متر مربع عملیات عمرانی است و این مقدار یعنی یک‌هشتم تعهد دولت برای ساخت ۴ میلیون مسکن که به‌نوبه خود کار بسیار بزرگ و عظیمی است.

این مسئول ابراز امیدواری کرد به‌زودی و در چند ماه آینده کار‌های عملیاتی و اجرایی ساخت مسکن برای اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شود.

گفتگو از مهدی صفرزاده

تیم خبری بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای آموزشی و تحصیلی جهانی. با توانایی درک عمیق از چالش‌ها و موفقیت‌های آموزش و تحصیل در جهان، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای آموزشی، تحولات در آموزش و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما دیدی جامع از تحولات آموزشی و تحصیلی جهانی می‌دهم.