عمومیکسب و کار

چگونه لباس خود را گشاد کنیم؟

آموزش گشاد کردن لباس های قدیمی و کوچک در هفت مرحله

اگر دچار تغییر سایز یا شده اید، این ترفند به شما این قدرت را میدهد که به سادگی با کمترین تجهیزات بتوانید لباس هایی که برایتان کوچک شده را به لباس هایی تبدیل کنید که میتوانید از آنها استفاده کنید. گاهی ممکن است در هنگام خرید اشتباه کنید، مثلا در هنگام خرید دامن زنانه، به سایز دور کمر آن توجه نکنید و کوچک باشد!!  اگر لباس محبوبتان را لباس شویی خراب کرده و یا اگر لباسی در مغازه ای دیده اید که بسیار جذاب بود ولی سایز شما موجود نبود و …. همه را میتوانید به سایز خودتان تبدیل کنید به صورتی که گویا از روز اول برای استایل شما دوخته شده است.

وسایل مورد نیاز برای گشاد کردن لباس

  • لباس مورد نظرتان
  • بشکاف
  • نخ و سوزن(نخ همرنگ لباس)
  • قیچی تیز
  • سوزن ته گرد
  • متر
  • اتو
  • مقداری پارچه(میتواند هم جنس و همرنگ لباستان باشد، میتواند متضاد رنگ لباستان باشد-نکته:اگر طرح دار است حتما از همان طرح استفاده کنید)

بلوز تنگ را چگونه گشاد کنیم, چگونه حلقه آستین تنگ را گشاد کنیم نی نی سایت, چگونه سایز لباس را بزرگ کنیم

مراحل گشاد کردن لباس تنگ

برای تغییر سایز لباسی که دارید به شکلی که در ادامه خواهیم گفت، عمل کنید:

مرحله اول:پشت لباس را برش بزنید. لباس را روی میز کاریا روی سطحی صاف به طوری پهن کنید که پشت لباس رو باشد،مرتبش کنید، نباید کج برش بخورد به کمک یک مترخیاطی نقطه وسط لباستان را از سمت پایین پیدا کنید و علامت بزنید، از پایین تا قسمت سرشانه را به کمک قیچی تیزبه صورت صاف برش بزنید.(سرشانه را برش نزنید)

مرحله دوم:لبه ها را اتو کنید. لبه های برش خورده لباس را به اندازه 1.5 سانتی متر به داخل تا کرده و اتو کنید تا صاف بایستد و بافت پارچه از لبه ها بیرون نزند.

مرحله سوم:نوبت وصل پارچه به لباس است. پارچه ایی را انتخاب نمایید که بالباستان هماهنگ باشد، می توانید از لباس های قدیمیتان نیز استفاده کنید. پارچه های گیپور و توری نیز انتخاب مناسبی برای هماهنگ شدن با لباس شماست. در صورت استفاده از لباس های قدیمی می توانید با بقیه پارچه، برای قسمت پایینی لباس هم حاشیه ای بدوزید.

مرحله چهارم:پارچه را روی لباس سوار کنید و با سوزن ته گرد فیکس کنید. به اندازه دلخواه قسمت پشتی بریده شده لباس را باز کنید. پارچه را درمیان چاکی که روی پیراهن ایجاد کردید، بگذارید و با سوزن ته گرد فیکس کنید. در این مرحله میتوانید پرو کنید تا متوجه تن خورلباس بشوید اگر گشاد بود پارچه را کوچک تر کنید، اگر تنگ بود پارچه بیشتری اضافه کنید.

مرحله پنجم:بدوزید. در این مرحله می توانید با چرخ خیاطی یا با نخ و سوزن لبه های لباس را به پارچه بدوزیم. حتما از نخ هم رنگ لباس استفاده کنید و سعی کنید دوخت مرتب و صافی داشته باشید و در انتها سوزن ته گرد ها را با احتیاط از بافت پارچه خارج کنید.

مرحله ششم:اضافه پارچه را برش بزنید. لباس را روی سطح صاف قرار دهید، به صورتی که پشت لباس رو باشد، شروع کنید به بریدن پارچه اضافه، مرتب برش بدهید و مراقب باشید که قسمت هایی که دوختید را قیچی نکنید. برای مرتب دیده شدن لباس یک لبه 1٫5 سانتی متری از محل دوخت، از پارچه نگه دارید و به داخل تا کنید و اتو بکشید سپس سر دوزی کنید.

مرحله هفتم:دکمه های را جابه جا کنید. بااستفاده از شکاف بدون آسیب به بافت پارچه دوخت دکمه ها را بشکافید و دکمه را به لبه ی آستین نزدیک تر کنید و با نخ همرنگ بدوزید،تا آستین شما آزاد تر بایستد و جای حرکتچگونه لباس تنگ را گشاد کنیم تا بتوانیم آن را راحت بپوشیم، سوالی است که وقتی سایزمان ناخودآگاه افزایش پیدا می کند؛ می پرسیم. پیراهن، تیشرت، ، یا هر لباس دیگری ممکن است به دلایل مختلف تغییر اندازه بدهند.

تغییر اندازه به این معنا که لباس هایی که مدت ها می پوشیدیم حالا برایمان کوچک شده است. این کوچک شدن می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. از نوع شستشو گرفته تا کیفیت الیافی که برای تهیه لباس به کار رفته است. به هر شکل کوچک شدن لباس همیشه ناراحت کننده است بویژه وقتی که لباس مورد علاقه افراد باشد. در این مقاله از ؛ به سوال چگونه لباس تنگ را گشاد کنیم؛ پاسخ خواهیم داد.

تحریک پذیری الیاف به تغییر خواص لباس منجر می شود

لباس ها با الیاف مختلفی تهیه می شوند که هر کدام خاصیت خاص خود را دارند. نخ طبیعی، پنبه، کتان و الیاف مصنوعی یا مواد مصنوعی نظیر پلاستیک هر کدام خواص خاصی دارند که در برخورد با فاکتورهایی نظیر زمان، شیوه شستشو، مواد شوینده یا هر مورد دیگه ای پاسخ متفاوتی می دهند.

این پاسخ الیاف به موارد مختلف می تواند باعث گشاد یا تنگ شدن یا اصطلاحا آب رفتن لباس شود. در این زمان است که به اهمیت کیفیت الیاف بکار رفته در لباس ها پی خواهید برد. به طور معمول لباس های تهیه شده از نخ طبیعی هیچ تغییر شکلی در طول زمان استفاده ندارند و اتفاقا بیشترین رضایت از لباس ها هم به این بخش برمی گردد.

با این وجود بخش بزرگی از تولیدات حوزه لباس با استفاده از الیاف نخ طبیعی تهیه نمی شوند و این موضوع باعث نارضایتی خریداران ایجاد تجربه بد می شود. گشاد شدن یا کوچک شدن لباس ها نه در همه موارد که در برخی قابل اصلاح است و راه های مختلفی برای آن پیشنهاد می شود.

یکی از روش های گشاد کردن لباس این است که آن را در چهار فنجان آب همراه با شامپو بچه خیس کنید. اجازه دهید یک ساعت خیس بخورد سپس آن را از وان یا سطل خود خارج کرده و آب اضافی آن را بگیرید. آستین ها، کمر و… را به اندازه دلخواه بکشید و اجازه دهید خشک شود. این کار در واقع باعث گشاد شدن لباس نمی شود، بلکه لباس را به اندازه اصلی خود باز می گرداند.

شلوار جین آب رفته را چگونه درست کنیم؟

اگر مورد علاقه شما برایتان تنگ شد بدون اینکه اندازه بدنتان تغییر کند؛ به سادگی از طریق کشیدن پارچه به روشی که گفته شد می توانید بخشی از این اصطلاحا آب رفتن را جبران کنید. برای این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

  • تا جایی که می توانید شلوار جین تان را بپوشید
  • حدود 15 دقیقه در وان پر از آب بنشینید
  • آب اضافی شلوار را بگیرید و اجازه دهید خشک شود

این اقدامات تا حد زیادی می تواند به گشاد شدن شلوار جین کمک کند. اما قطعا جنس جینی که می پوشید در اثربخشی این روش موثر است.

در مورد لباس های تشکیل شده از پشم و ترمه باید آن ها در آب گرم خیس کنید و به ازای هر لیتر آب مصرف شده حدود 2 قاشق غذاخوری سرکه بریزید. مخلوط را روی لباس‌هایتان بمالید. این لباس ها را داخل این مخلوط قرار دهید تا به اندازه معمولی درآیند. سپس آنها را بتکانید و آویزان کنید تا کشیده و نهایتا خشک شوند.

ترفند دیگر این است که ماشین لباسشویی خود را با آب سرد پر کنید اما اجازه ندهید چرخه شستشو شروع شود. لباس خود را داخل آن قرار دهید و بکذارید 24 ساعت خیس بخورد. اگر لباس به اندازه کافی گشاد نشد؛ این روند را تکرار کنید. می توانید این کار را حدود یک هفته ادامه بدهید. اما اگر پس از این مدت، لباس هایتان به اندازه ای که خواستید گشاد نشد باید بدانید لباس تان از دست رفته است.

گشاد کردن پیراهن کش‌دار کوچک تا متوسط

اولین قدم این است که پیراهن را بشویید اما آن را خشک نکنید. در حالی که هنوز خیس است، آن را به یک چوب لباسی محکم آویزان کنید. مرحله دوم این است که از پایین پیراهن شروع کنید. یک سمت پیراهن را به آرامی به سمت پایین بکشید، سپس سمت بعدی را بکشید. شما می توانید به سمت جلو به عقب یا به سمت عقب و جلو کشش را ادامه بدهید.

برای گشاد شدن سرشانه ها، دو طرف پیراهن را همزمان بکشید. از بالا شروع کنید به سمت پایین حرکت کنید تا به پایین برسید. ممکن است مجبور شوید هر دو فرآیند را چندین بار تکرار کنید تا پیراهن را به جایی که می خواهید، برسانید. برای آستین ها از صندلی استفاده کنید. هر آستین را به همان روش به آرامی بکشید و در صورت لزوم تکرار کنید. شما می توانید همه این فرآیندها را چندین بار انجام دهید تا زمانی که پیراهن شکلی که می خواهید؛ بگیرد. بعد از همه اینها، اجازه دهید پیراهن خشک شود. وقتی خشک شد معمولا به اندازه ای که میخواهید رسیده است.

می‌توانید یا لباس‌های با الیاف مصنوعی و دیگر الیاف را هم به همین روش بکشید. دیگر روش‌ استفاده از بخار است. بخار داغ الیاف را شل می کند تا بتوانند به اندازه اصلی خود بازگرداند.

چگونه هودی های کوچک را دراز کنیم ؟

همه اقلام مختلف لباس فرآیند مشابهی برای گشاد شدن دارند. برای گشاد کردن هودی یک تشک را تا نیمه پر و یک چهارم فنجان نرم‌کننده به آن اضافه کنید. هودی را در آب ورز دهید تا خیس شود و نرم کننده مو در تاروپود فرو برود. سپس اجازه دهید حدود 20 دقیقه خیس بخورد.

مخلوط آب را تخلیه و هودی را بشویید. اجازه دهید هودی حدود 5 دقیقه در آب تمیز بماند. سپس هودی را روی چند حوله قرار دهید، از نزدیک گردن بگیرید و شروع به پایین کشیدن دستتان کنید. پس از اتمام یک طرف، طرف دیگر را انجام دهید. مطمئن شوید که پارچه را در حین حرکت بکشید. در صورت تمایل می توانید این روند را تکرار کنید. سپس وقتی کارتان تمام شد، بگذارید هودی در هوای آزاد خشک شود.

روش دوم شستن هودی است که در بالا توضیح داده شد. آب اضافی را فشار دهید و سپس اتو را بردارید و آن را روی هودی قرار دهید. از بالا شروع کنید و همانطور که اتو می کنید کشش دهید. تنها چیزی که واقعاً باید مراقب آن باشید این است که هودی را نسوزانید. اگر به یک مانکن دسترسی دارید، می توانید مراحل خیساندن ذکر شده در بالا را دنبال کنید و به جای اینکه آن را بکشید، هودی را روی مانکن قرار دهید. اجازه دهید هودی در هوای آزاد خشک شود. اگر به طور کامل گشاد نشد، این روند را تکرار کنید.

گشاد کردن لباس

گشاد کردن لباس، یکی از روش های تغییر سایز لباس است. این کار می تواند برای لباس هایی که کوچک شده اند یا برای لباس هایی که می خواهیم به آنها جلوه ای جدید بدهیم، انجام شود.

روش های گشاد کردن لباس

روش های مختلفی برای گشاد کردن لباس وجود دارد. برخی از این روش ها عبارتند از:

  • گشاد کردن لباس با کشیدن پارچه

در این روش، پارچه لباس در قسمت مورد نظر کشیده می شود تا لباس گشاد شود. این کار را می توان با استفاده از دست یا ماشین لباسشویی انجام داد.

  • گشاد کردن لباس با اضافه کردن پارچه

در این روش، پارچه جدیدی به لباس اضافه می شود تا لباس گشاد شود. این کار را می توان با استفاده از چرخ خیاطی یا دستی انجام داد.

  • گشاد کردن لباس با استفاده از دکمه ها یا زیپ

در این روش، دکمه ها یا زیپ لباس باز می شوند تا لباس گشاد شود. این کار را می توان با استفاده از دست یا سوزن و نخ انجام داد.

نکات گشاد کردن لباس

  • قبل از گشاد کردن لباس، حتماً جنس پارچه آن را بررسی کنید. برخی از پارچه ها مانند ابریشم یا پشم، قابل گشاد شدن نیستند.
  • اگر لباس از جنس پلی استر یا نایلون است، می توانید آن را با استفاده از ماشین لباسشویی در آب سرد و دور آرام بشویید. این کار باعث می شود که پارچه لباس کمی کش بیاید.
  • اگر لباس از جنس پنبه یا کتان است، می توانید آن را با استفاده از دست در آب سرد و با کمی صابون بشویید. این کار باعث می شود که پارچه لباس کمی نرم شود و قابل گشاد شدن باشد.
  • اگر می خواهید لباس را با اضافه کردن پارچه گشاد کنید، باید پارچه ای را انتخاب کنید که از نظر رنگ و جنس با لباس اصلی هماهنگ باشد.