علمی و پزشکیکسب و کار

چرا ما هوس غذای ناسالم را به جای غذای سالم می کنیم؟

غذاهای ناسالم به راحتی در دسترس و مقرون به صرفه هستند. به راحتی می‌توانید از طریق یک ماشین رانندگی کنید یا چیزی ناسالم را در خواربار فروشی تهیه کنید، زیرا همه جا وجود دارد. فاکتور راحتی واقعی است. آن را با تلاش برای یافتن چند میوه یا سبزیجات تازه مقایسه کنید، متوجه منظور من خواهید شد.

غذای ناسالم نه تنها در دسترس تر است، بلکه طوری طراحی شده است که اعتیاد آور باشد. غذاهایی مانند چیپس، کلوچه و آب نبات طوری طراحی شده اند که تمام دکمه های مغز ما را بزنند، شور، شیرین، ترد و خامه ای هستند! شرکت ها مواد شیمیایی و سایر مواد را اضافه می کنند تا شما را بیشتر بخواهید (یعنی آستر کردن جیب خود!). هنگامی که شما غذای ناسالم می خورید، مغز شما دوپامین ترشح می کند، به همین دلیل است که ما تمایل به خوردن آن نسبت به گزینه های سالم تر داریم. فنازومکس

عوامل دیگری مانند کاندیدا (مخمر)، می توانند سلامت روده شما را تحت تأثیر قرار دهند و سیگنال هایی را به مغز ارسال کنند که سپس به شما می گوید که به آن قند بدهید. بسیاری از مردم ایده سلامت روده و رشد بیش از حد کاندیدا را بیهوده می دانند، اما این یکی از کنترل کننده ترین باکتری ها است و ممکن است مقصر میل شما به قند باشد.

بسیاری از مردم این ایده را مسخره می کنند که روده شما می تواند احساسات و حتی سلامت روان شما را کنترل کند. اگر از افسردگی، اضطراب یا مواردی از این قبیل رنج می برید، ممکن است همه اینها به محور مغز و روده مرتبط باشد. مطالعات بسیاری در سال‌های اخیر شروع به ظهور کرده‌اند و صحت این موضوع را ثابت می‌کنند، حتی اگر درک این ایده دشوار باشد.

خبر مرتبط:  آخرین اخبار از واکسن‌های ایرانی کرونا/ برنامه‌های حمایتی از تولیدکنندگان داخلی در دولت آتی

ترک عادت های بد و هوس ها می تواند سخت باشد، اما قطعا غیرممکن نیست. با کمی تلاش، می توانید مغز خود را مجدداً آموزش دهید و روده خود را بهبود بخشید تا غذاهای سالم را بیشتر از غذاهای مضر بخواهید!

ده نکته تغذیه سالم در مورد نحوه شروع تغذیه سالم برای مبتدیان:

اولین قدم واقعی برای تغذیه سالم این است که متوجه شوید که هدف از این نیست که خودتان را از تمام غذاهایی که دوست دارید محروم کنید. این در مورد یافتن تعادل بین خوردن چیزی است که از آن لذت می برید و بالا بردن برخی عادات به طوری که رژیم غذایی شما متعادل تر شود به نحوی که برای شما مفید باشد.

خواهید دید که بسیاری از این نکات با هم همپوشانی دارند و با یکدیگر بازی می کنند! با آنهایی که طنین انداز هستند بازی کنید و بقیه را رها کنید. در نهایت، تغذیه سالم برای همه کمی متفاوت به نظر می رسد، و کلید پیدا کردن یک تغییر پایدار، یافتن رویکردی است که برای شما، بدن و سبک زندگی شما مفید است. تاوانکس

تغذیه سالم: با خود راحت، ملایم و کنجکاو باشید

می‌دانم که بسیاری از شما می‌خواهید که من مستقیماً وارد مراحل عمل شوم، و من آن را می‌فهمم، اما باید به خاطر داشته باشیم که برای ایجاد تغییر مثبت در زندگی‌مان، باید از یک وضعیت عاطفی مثبت بیرون بیاییم. این برای مبتدیان ضروری است که واقعاً آن را بپذیرند زیرا پایه و اساس رابطه شما با غذا در حال پیشرفت است. بنابراین بسیاری از ما از رسانه ها و صنعت رژیم غذایی یاد گرفته ایم که بهتر غذا خوردن یا کاهش وزن باید سخت باشد، و ما باید راه خود را به خط پایان محدود و محدود کنیم، اما همانطور که همه می دانیم، این کار نمی کند.

خبر مرتبط:  راهبردهای مراکز درمان ناباروری برای افزایش شانس موفقیت IVF