اقتصادیکسب و کار

معرفی انواع استیبل کوین

استیبل کوین ها گروهی از ارزهای دیجیتال و به اصطلاح «کد پایه» هستند که برای تثبیت قیمت بازار ارزهای دیجیتال ایجاد می شوند. هر استیبل کوین توسط یک دارایی واقعی پشتیبانی می شود و بهترین بازار در تلاش است تا با کنترل تغییر قیمت در بازار ارزهای دیجیتال، بهترین پلتفرم سرمایه گذاری را برای معامله گران ایجاد کند. اگرچه با ارزش ترین ارز دیجیتال در بازار، بیت کوین (BTC/USD)، محبوب ترین گزینه معاملاتی در نظر گرفته می شود، نوسانات بالای قیمت یکی از نقاط ضعف است.

در ادامه این مقاله ابتدا قصد داریم مفهومی استاندارد و دقیق از استیبل کوین ها را بررسی و ارائه کنیم و با ارائه بهترین استیبل کوین ها بحث را ادامه دهیم. اگر وارد بازار کریپتوکارنسی شده اید و هنوز با این نوع مفاهیم اولیه آشنا نیستید، بهتر است قبل از ورود به بحث معاملات، با تمام نکات مهم آشنا شوید.

همچنین به شما توصیه میکنیم برای خرید استیبل کوین به صرافی بیت ارز مراجعه کنید. برای ارتباط با بیت ارز هم میتوانید با پشتیبانی این صرافی در ارتباط باشید.

استیبل کوین

همانطور که اشاره کردیم اکثر ارزهای دیجیتال پرطرفدار و ارزشمند به دلیل نوسانات بالای قیمت برای کاربران عمومی و مردم مناسب نیستند. زیرا هر بار که قیمت آنها بالا و پایین می شود، ریسک معاملات افزایش می یابد و ممکن است در این بین کاربران زیادی متحمل ضرر شوند. یک استیبل کوین به ارزش دارایی های واقعی مانند پول، طلا و غیره گره خورده است تا قیمت آن برای معامله گران ثابت بماند. بهترین استیبل کوین ها از حمایت ارزی دلار آمریکا سود می برند و ارزش آنها هرگز از یک دلار بیشتر نخواهد شد. در این بین با سرمایه گذاری روی این نوع سکه می توانید روی لبه امنیت قابل توجهی قدم بزنید.

این ارزهای دیجیتال همیشه به عنوان ارزهای دیجیتال پایدار یا پایدار شناخته می‌شوند، اما اگر شخصی به جای سرمایه‌گذاری در بهترین استبل‌ها، روی گزینه‌های ناشناخته سرمایه‌گذاری کند، ممکن است این منبع از بین برود. به عبارت ساده تر، یک بازار ثابت ناشناخته که نمی داند چگونه قیمت خود و همچنین دارایی های زیربنایی خود را ثابت نگه دارد، نمی تواند گزینه سرمایه گذاری مناسبی در نظر گرفته شود.

برای جلوگیری از سرمایه گذاری بر روی سکه های ناشناخته، توصیه می شود با انواع سکه های متمرکز و غیرمتمرکز آشنا شوید (در ادامه در این مورد توضیح خواهیم داد) و به خوبی از آنها مطلع شوید.

به طور کلی، توسعه دهندگان استیبل کوین از 3 روش مهم برای ثابت نگه داشتن ارزش و قیمت این ارزهای دیجیتال استفاده می کنند. این 3 روش معمولاً شامل استفاده از ارزهای فیات مانند گزینه های ارزشمند مانند دلار آمریکا یا یورو، ارزهای دیجیتال فعال و همچنین الگوریتم ها و پروتکل هایی برای مدیریت عرضه ارزهای دیجیتال است. در ادامه به بررسی هر یک از این روش ها می پردازیم تا شما را با بهترین این سکه ها در فضای ارزهای دیجیتال آشنا کنیم.

انواع استیبل کوین

استیبل کوین ها در بازار ارزهای دیجیتال به طور کلی به دو دسته متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم می شوند. در ادامه مقاله به معرفی و بررسی هر کدام به تفکیک و به تفصیل می پردازیم.

استیبل کوین متمرکز

مهمترین معیار در جستجوی آنها بررسی پشتیبانی آنهاست. این ارزها معمولاً توسط یک نهاد خاص پشتیبانی می شوند. به عبارت ساده، به جای پشتیبانی از دارایی‌هایی مانند ارزهای دیجیتال، استیبل کوین‌های متمرکز توسط دستگاهی برای کنترل نوسان قیمت‌شان پشتیبانی می‌شوند. سازمان‌های مختلف از استیبل کوین‌های متمرکز به گونه‌ای حمایت می‌کنند که با استفاده از یک دارایی با ارزش و مشترک مانند پول فیات، از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند. تتر (USDT) یکی از این سکه های مرکزی است. ارز دیجیتال تتر تنها با استفاده از ارزش دلار آمریکا پشتیبانی می شود.

یک استیبل کوین غیرمتمرکز

همانطور که قبلا ذکر کردیم، یک سکه پایدار بدون پشتیبانی پول فیات یا یک ارز بانکی معمولی بسته به دو پارامتر دیگر، “ارز دیجیتال صحیح” و “الگوریتم” عمل می کند. استیبل کوین‌هایی که با پشتیبانی ارزهای دیجیتال قانونی و الگوریتم‌های خاص معامله می‌شوند، به عنوان سکه‌های تثبیت غیرمتمرکز شناخته می‌شوند.

یکی از بهترین استیبل های پشتیبانی شده توسط ارزهای دیجیتال DAI نام دارد. قیمت آن یک دلار است و از طریق پلتفرم MakerDAO ارائه می شود. ارزش این نوع ارز غیرمتمرکز در حد مفهوم یک ارز دیجیتال معتبر مانند اتریوم در قالب یک قرارداد هوشمند است.

همچنین در بحث الگوریتم رمزارز دای (DAI) بر اساس قراردادهای هوشمند از ثبات قیمت بهره مند شده اند. این نوع ارز غیرمتمرکز باثبات، قیمت خود را حفظ کرده و از هرگونه تغییر قیمت بسته به سیاست افزایش یا کاهش میزان عرضه جلوگیری می کند.

مهمترین استیبل کوین در بخش ارزهای دیجیتال

وقت آن رسیده است که استیبل کوین هایی را که برای سرمایه گذاری مناسب هستند بررسی کنید. واضح است که برای هر ارز دیجیتال به اصطلاح استیبل کوین، باید ویژگی های «ثبات» و «حمایت مؤثر» در نظر گرفته شود. ما همچنین لیستی از بهترین استیبل کوین ها را در این بخش از مقاله گردآوری و ارائه کرده ایم. علاوه بر این، برای اطمینان از اینکه شما تمام اطلاعات تحت پوشش را دارید، توضیح مختصری برای هر یک ارائه می دهیم.

اگر می خواهید روی ارزهای دیجیتال و دنیای ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید، خوب است که اطلاعات کافی در مورد ارزش آنها و تجزیه و تحلیل مقایسه ای در مورد آینده آنها به دست آورید. دانستن قیمت روزانه ارزهای دیجیتال و بررسی روند آنها به شما کمک می کند تا تصمیمات آگاهانه تری بگیرید.

برند, بیت کوین, پوشش

تتر (USDT)

ارز دیجیتال تتر که با نام تتر نیز شناخته می شود، محبوب ترین و با ارزش ترین استیبل کوین در بازار ارزهای دیجیتال است. این ارز دیجیتال به دلیل انجام معاملات بر اساس بازار تتر، بیشترین حجم تراکنش را دارد و بیشترین معامله را در بین معامله گران دارد.

البته محتوای ارز دیجیتال تتر بسیار گسترده است. اگر می خواهید در مورد انواع تسمه ها بدانید، مقاله تفاوت های کمربند erc20 و trc20 را مطالعه کنید.

هر واحد تتر بر حسب دلار قیمت گذاری می شود و به عنوان یک استیبل کوین غیرمتمرکز در نظر گرفته می شود که همیشه توسط دلار آمریکا پشتیبانی می شود. اگر در حال حاضر به لیست ارزهای دیجیتال در دنیای ارزهای دیجیتال نگاه کنید، تتر را در جایگاه سوم (پس از بیت کوین و اتریوم) خواهید دید.

GUSD

ارز دیجیتال GUSD دقیقاً همان شرایط قیمتی تتر را دارد و همیشه با قیمت 1 دلار معامله می شود. ارز دیجیتال GUSD یا Gemini از یکی از بزرگترین سرمایه گذاران در ارز دیجیتال بیت کوین می آید. بنیانگذاران GUSD، برادران Winklevoss، یکی از بهترین استیبل کوین‌های موجود در بازار را معرفی کرده‌اند که سرمایه‌گذاری یا خرید سایر ارزهای دیجیتال با قدرت کامل با استفاده از ثبات قیمت آن‌ها را آسان می‌کند.

دلار به دست آورید

این استیبل کوین غیرمتمرکز نیز باید در دسته ارزهای دیجیتال یک دلاری قرار گیرد. همانطور که Tether و GUSD همیشه یک دلار ارزش دارند، ارز دیجیتال TrueUSD همیشه با یک دلار به فروش می رسد. یکی از مهمترین مزیت های این ارز دیجیتال این است که شرکت های شخص ثالث همیشه از ارزش TrueUSD پشتیبانی می کنند و این موضوع باعث ایجاد مسائل مهمی مانند شفافیت و امنیت مرتبط با آن شده است.

DAI

از آنجایی که DAI بارها در موضوعات این مقاله به عنوان یکی از بهترین استیبل کوین ها ذکر شده است، امروز باید آن را در لیست خود قرار دهیم. این ارز دیجیتال همیشه با حمایت ایالات متحده معامله می شود. آی تی. دلار و برابر با یک دلار استیبل کوین های دیگر ذکر شده است. این ارز دیجیتال مبتنی بر شبکه بلاک چین غیرمتمرکز و قدرتمند اتریوم و پلتفرمی است که آن را فراهم می کند. MakerDAO نام دارد.

دلار آمریکا (USDC)

USD Coin که با نام USDC نیز شناخته می شود، پشتیبانی قوی ای است که اکثر کاربران در دنیای ارزهای دیجیتال به خوبی آن را می شناسند. استیبل کوین توسط صرافی معروف و محبوب کوین بیس (Coinbase) پشتیبانی می شود و برخلاف تمام استیبل کوین های ارائه شده تاکنون، قیمت آن کمتر از یک دلار است. حداقل ارزش ارز دیجیتال USDC برابر با 0.9 دلار است. پس از ارز دیجیتال Tether همیشه در بین کاربران و معامله گران بسیار محبوب بوده است. سکه USD نیز بین کاربران و معامله گران معامله می شود و می توانید حساب جداگانه ای برای سرمایه گذاری در آن باز کنید.

دلار بایننس (BUSD)

بایننس USD یکی از محبوب ترین استیبل کوین ها در بازار ارز دیجیتال است. این ارز توسط Binance ارائه شده است. این در اصل پول نقد فیات ارز دیجیتال Binance است، در واقع دلار آمریکا.

ترا مونی (UST)

همچنین یک گزینه جالب برای شما TerraUSD است. این سکه، مانند سایر سکه ها، به دلار آمریکا متصل است و به برنامه های DeFi اجازه می دهد تا بدون هیچ محدودیتی، تمام پتانسیل خود را اجرا کنند.

نماد طلایی (DGX)

این سکه برای عاشقان طلاست! توکن طلای دیجیتال یک ارز با ثبات است که توسط طلا پشتیبانی می شود. این ارز دیجیتال بر روی بلاک چین اتریوم توسعه یافته است.

دلار PAX

Pax Dollar یک سکه پایدار است که به دلار آمریکا وارد می شود. این سکه همچنین بر روی بلاک چین اتریوم اجرا می شود.

نوترینو

Neutrino USD یک استیبل کوین مبتنی بر یک الگوریتم رمزنگاری است و توسط دلار آمریکا پشتیبانی می شود. USDN شامل برنامه هایی مانند سهام، اوراق قرضه و پرداخت پاداش است. این برنامه ها کاملاً شفاف هستند و مدیریت آنها توسط قراردادهای هوشمند تأیید می شود.