عمومیکسب و کار

علت زوزه کشیدن ماشین ظرفشویی و سر و صدای زیاد آن

علت زوزه کشیدن ماشین ظرفشویی و سر و صدای زیاد آن

زوزه کشیدن و سر و صدای زیاد ماشین ظرفشویی از مشکلات رایج دستگاه است که به دلایل مختلفی رخ می دهد. در برخی از مواقع صدای زیاد ماشین ظرفشویی تنها به دلیل چیدمان نادرست ظروف رخ می دهد و گاها خرابی قطعات داخلی باعث ایجاد این مشکل می شوند. در ادامه به بررسی علت زوزه کشیدن ماشین ظرفشویی سامسونگ، ال جی، بوش و سوت کشیدن و صدای زیاد ماشین ظرفشویی تمام برندها اشاره خواهیم داشت.

ماشین ظرفشویی مانند سایر لوازم خانگی در حین روشن بودن صدای کمی دارد اما در برخی از مواقع این صدا غیرطبیعی و بیش از اندازه میشود. به همین دلیل نگرانی هایی را برای افراد به همراه خواهد داشت. یکی از دلایلی که بسیاری از افراد برای رفع آن با تیم های تعمیر ماشین ظرفشویی تهران و غیره تماس میگیرند، رفع صدای زوزه کشیدن دستگاه است. چند دلیل عمده برای ایجاد این صدا وجود دارد که از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خرابی پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی

پمپ تخلیه از مهم ترین قطعات به کار رفته در ماشین های ظرفشویی است که به مرور ممکن است اشیا و قطعات بسیار ریز وارد آن شود. به عنوان مثال ممکن است تکه های شیشه ای از ظروف شکسته و موارد مشابه به داخل پمپ تخلیه راه پیدا کنند. در این شرایط بعد از روشن شدن دستگاه و شستشوی ظروف، صدایی شبیه به زوزه از آن به گوش میرسد.

برای رفع مشکل کافیست پمپ تخلیه را از جای خود خارج نموده و قطعه را از آن در آورید. قطعات ریز داخل پمپ به پروانه برخورد می کنند و به همین دلیل صدای زیادی ایجاد میشود. اگر این قطعات در زمان مناسب از پمپ تخلیه خارج نشود، به آن آسیب جدی وارد خواهد کرد.

لازم به ذکر است، در برخی از مواقع ممکن است قطعه یا شیء وارد پمپ تخلیه نشده باشد، اما این قطعه خراب باشد. بهترین کار در این شرایط تعمیر یا تعویض آن است که توسط افراد متخصص باید انجام شود.

خرابی بازوی آبپاش ماشین ظرفشویی

از دیگر دلایل زوزه کشیدن ماشین ظرفشویی، خرابی بازوی آبپاش آن است. بازوی آبپاش به مرور زمان ممکن است رسوب بگیرد و همین رسوب ها منجر به ترک و شکستگی آن شوند. اگر بازو در جای خود محکم نباشد، در زمان چرخش به اطراف برخورد نموده و صدای زیادی از آن ایجاد میشود.

برای رفع مشکل بررسی کنید اگر بازو در جای خود محکم نیست، مجدد آن را متصل کنید. اگر نیاز به تعویض دارد، قطعه اصلی را از نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی اسنوا و سایر برندهای مورد نظر تهیه و تعویض قطعه را انجام دهید.

استاندارد, اینترنت, تعمیر

آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی

یکی دیگر از دلایل صدای زوزه ماشین ظرفشویی، آبگیری نکردن دستگاه است. در ساعاتی از شبانه روز که فشار آب ساختمان کم است، ممکن است آبگیری دستگاه با مشکل مواجه شود و صدایی شبیه زوزه و سوت از آن به گوش برسد. علاوه براین، خرابی شیر برقی نیز می تواند در رخ دادن این مشکل نقش داشته باشد.

برای حل مشکل بهتر است همیشه ساعاتی از شبانه روز را برای شستشن ظروف انتخاب کنید که فشار آب در سطح نرمال باشد. علاوه براین، اگر شیر برقی دچار خرابی شده است، قطعه را تعمیر یا تعویض کنید.

خرابی یاتاقان ماشین ظرفشویی

یاتاقان قطعه ای بسیار مهم برای نگهداری بازوی آبپاش است که به مرور زمان ممکن است دچار خرابی شود. اگر این قطعه دچار اشکال شود، بازو در جای خود نمی تواند قرار بگیرد و در زمان شستشو به اطراف برخورد نموده و صدای زیادی از داخل دستگاه به گوش میرسد.

خرابی موتور ماشین ظرفشویی

اگر متوجه شدید که ماشین ظرفشویی در زمان روشن شدن علاوه بر صدای زوزه، لرزش زیادی دارد، نشانه خرابی موتور است. با توجه به اینکه موتور از مهم ترین قطعات دستگاه است، لذا باید این قبیل صدا و نشانه ها را جدی بگیرید و بلافاصله دستگاه را خاموش کنید. بعد از خاموش کردن دستگاه با مراکز تعمیر ماشین ظرفشویی تماس بگیرید.

این صدا شبیه به صدای هواپیما است و علاوه بر صدا، ویبره و لرزش آن نیز غیرطبیعی است.

علت صدای زیاد ماشین ظرفشویی

علاوه بر صدای زوزه کشیدن ماشین ظرفشویی، از دستگاه گاها صداهای زیادی به گوش میرسد که غیرطبیعی هستند. از مهم ترین دلایل صدا دادن ماشین ظرفشویی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

چیدن اشتباه ظروف

دقت داشته باشید که در بسیاری از مواقع استفاده نادرست از دستگاه باعث خرابی آن میشود. به عنوان مثال، هر یک از ماشین های ظرفشویی دارای ظرفیت خاصی بوده و برای هر نوع از ظروف جایگاه ویژه ای در نظر گرفته شده است. اگر چیدمان ظروف اشتباه باشد، ممکن است در زمان شستشو بازوی آبپاش با بخش هایی از آنها برخورد کند و صدای زیادی ایجاد شود.

با خارج کردن ظروف اضافه و چیدمان صحیح آنها در سبد می توان صدای زیاد و غیرطبیعی ماشین ظرفشویی را کم کرد.

نصب اشتباه ماشین ظرفشویی

در بسیاری از مواقع افرادی که با تیم تعمیرات ماشین ظرفشویی غرب تهران و سایر مناطق تماس میگیرند، اطلاع ندارند که دستگاه آنها کاملا سالم است. کافیست به نحوه نصب آن دقت داشته باشند تا سر و صدای زیاد و غیرطبیعی آن را از بین ببرند. اگر ماشین ظرفشویی روی سطوحی قرار بگیرد که تراز نباشد، بعد از روشن شدن دچار لرزش زیادی میشود و صدای غیرطبیعی خواهد داشت.

علت صدای ضربه ماشین ظرفشویی

به گوش رسیدن صدای ضربه در زمان روشن بودن ماشین ظرفشویی در اغلب مواقع به دلیل پدیده چکش آب است. اگر لوله کشی آب ساختمان به صورت استاندارد انجام نشده باشد، صدایی شبیه به ضربه و کوبش از لوله های آب در زمان روشن شدن ماشین ظرفشویی به گوش میرسد و ارتباطی به خراب بودن دستگاه ندارد.

رفع صدای زیاد ماشین ظرفشویی

برای رفع صدای زوزه و سوت زدن ماشین ظرفشویی اگر به دنبال تیم ماهر و باتجربه در تهران هستید، تکنوپشتیبان می تواند انتخاب ایده آلی باشد. این مجموعه خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی شمال، جنوب و شرق و غرب تهران را با قطعات اصلی در منزل و محل انجام می دهد. تعمیرکاران این مجموعه بعد از عیب یابی و تعمیر ماشین ظرفشویی، گارانتی ارائه نموده و کیفیت کار خود را تضمین می کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت خدمات کافیست نام تکنوپشتیبان را در اینترنت جستجو کنید.