استان ها

رونمایی از پنج دستاورد فناورانه و هوشمند فراجا با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری

اقتصاد, دانش‌بنیان, علم

خبرگزاری مجله سلامتی ایران؛ روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری طی سخنانی در این مراسم با اشاره به این که سامانه‌های هوشمند و دیجیتال رونمایی شده در این مراسم عمدتاً نقشی راهبردی در تسهیل فرآیندها و زندگی مردم دارند افزود: یکی از این سامانه‌ها یعنی احراز هویت مالک خودرو می‌تواند ضمن کاهش تخلفات و شکایت‌های ناشی از جعل اسناد و مدارک و مشکلات پیرامون نقل و انتقال خودرو، رضایت و آسایش خاطر مردم را به ارمغان بیاورد. بسیاری از مشکلات مردم و چالش هایی که سال ها گرفتار آن بوده‌اند با راهکارهای هوشمندانه رفع می‌شود و در این راستا، از توسعه و اجرای این راهکارها حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به نقش آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در خلق راهکارهای نوآورانه از چالش‌ها و تبدیل تهدیدها به فرصت‌ گفت: اربعین امسال با استفاده از راهکارهای هوشمند و برخط، گام‌های خوبی در کمک به زائران برداشته شد و نمود بارز این اثرگذاری به استقبال هرچه بیش ‌تر جامعه و روی آوردن به این دست راهکارها کمک کرد. دستگاه‌های اجرایی ارائه کننده خدمات و سرمایه‌گذاران اگر بدانند توجه و سرمایه گذاری روی راهکارهای هوشمند و برخط، علاوه بر آن که ارزش های افزوده چند برابری را ضمن کاهش هزینه ها ایجاد می کند و رضایت مردم را به همراه خواهد داشت، قطعاً توجه جدی تری روی پیاده سازی و اجری این دست طرح‌ها خواهند داشت. 

معاون علمی رئیس جمهور ادامه داد: در معاونت علمی از راهکارهای هوشمند و فناورانه حمایت می‌کنیم و ستادهای تخصصی توسعه فناوری و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه‌های موضوعی و خاص از جمله اقتصاد دیجیتال، فناوری اطلاعات و ارتباطات و هوش مصنوعی، زمینه را برای حمایت و توسعه این دست طرح‌ها فراهم می‌کنند. امید داریم با کمک شرکت های دانش بنیان و عزم دستگاه‌ها و اراده جدی به سوی هوشمندی هرچه بیش تر خدمات و سکوهای متناسب با نیاز روز جامعه حرکت کنیم.

در این مراسم از سامانه هوشمند استعلام وضعیت اصالت، مالکیت و سوابق وسیله نقلیه رونمایی شد که به صورت هوشمند و برخط، قابلیت نقل و انتقال و مشخصات مربوط به مالکیت و اصالت خودرو را به خریدار اعلام می‌کند. روزانه ۱۰۰هزار پرونده در حوزه معاملات وسایل نقلیه در مراجع قصایی ثبت می‌شود که این سامانه با ارائه دقیق وضعیت وسیله نقلیه و مالکیت آن، ضمن پیشگیری از تخلفات احتمالی می‌تواند به افزایش و تسهیل فرآیندهای نقل و انتقال خودرو بیانجامد.همچنین داشبورد یکپارچه فرماندهی با هدف ارایه آمارهای خدمات، دریافت گزارش های دوزآمد و لحظه ای وقوع جرایم بر اساس موقعیت جغرافیایی و زمانی، سامانه نشان گذاری داده‌ها برای حفاظت و پایش داده‌ها و رهگیری آن‌ها، سامانه مدیریت ترافیک در شبکه‌های سازمانی فراجا برای تخمین و تخصیص دقیق پهنای باند شبکه‌های سازمانی فراجا، مدیریت ترافیک داده ها و کاربران، سامانه جامع معاونت فرهنگی و اجتماعی با رویکرد ارایه خدمات اجتماعی، فرهنگی، مشاوره، مددکاری اجتماعی و ثبت نتایج، سامانه کنترل تردد هوشمند شناورها با قابلیت بهره گیری از سامانه های برون سازمانی و درون سازمانی و سامانه مدیریت محتوای بومی در این مراسم رونمایی شدند و به بهره برداری رسیدند.

انتهای پیام/