عمومی

راه ایجاد تحول در کشور صندوق رای است/منتقدین هم بیایند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام سیدمحسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه امروز ورامین طی سخنانی با بیان اینکه شرکت در انتخابات واجب شرعی است، گفت: شرکت در انتخابات علاوه بر وجوب شرعی، واجب ملی، انقلابی و سیاسی است، چرا که تقویت نظام اسلامی واجب است.

وی گفت: هر عاملی که موجب تقویت نظام اسلامی شود، تکلیف است و هر مسأله‌ای موجب تضعیف نظام اسلامی شود، حرام است.

امام جمعه موقت ورامین با بیان اینکه یکی از عوامل تقویت نظام اسلامی شرکت در انتخابات است، گفت: بر همین اساس حضور در انتخابات و انتخاب اصلح یک تکلیف شرعی است.

وی ضمن تقدیر از همه دست اندرکاران انتخابات گفت: انقلاب اسلامی این افتخار را دارد، که در طول ۴۵ سال گذشته تمام امورات خود را با رأی مردم تدبیر کرده است و به معنای واقعی کلمه رأی مردم در انقلاب اسلامی تأثیرگذار بوده است و این مایه افتخار است.

محمودی با بیان اینکه هرکس در انتخابات شرکت نکند، خود را از مشارکت در تعیین سرنوشت خود محروم کرده است، گفت: بالاخره انتخابات برگزار می‌شود، عده‌ای هم به مجلس راه پیدا می‌کنند، اما آنکه رأی ندهد، خود را از حق تعیین سرنوشتش محروم کرده است و اگر عدم شرکتش در انتخابات سبب تضعیف نظام باشد، حرام شرعی است.

وی گفت: کسانی که امروز توسط مردم انتخاب می‌شوند، بار سنگینی بر دوش داند و باید امانتدار خوبی برای رأی مردم باشند.

خطیب جمعه ورامین خطاب به افرادی که پای صندوق‌های رأی هستند، نیز گفت: شما امروز مسئولیت خطیری بر عهده دارید، اگر خدای نکرده با بی دقتی و یا عمدی حتی یک رأی جابجا شود، حق الناس است، دیگری به مقام و منصبی می‌رسد، اما وزر و وبالش برای شما خواهد بود، لذا آن افرادی که امانتدار رأی مردم هستند، باید بسیار مراقبت کنند.

وی با بیان اینکه رأی دادن به معنای نادیده گرفتن انتقادات و گلایه‌ها نیست، گفت: ممکن است، مردم عزیز گلایه مندی ها و نقدهایی داشته باشند، بسیاری از این گلایه‌ها نیز به حق است، اما اگر بنا باشد، تحولی هم ایجاد شود، این تحول با انتخابات میسر است.

محمودی گفت: حضور در انتخابات سبب عزت، استقلال، آزادی و ارزش‌های دینی و ملی است.