استان ها

تغییر در شرایط موجود – مجله سلامتی ایران

سلامت, مجله سلامتی

مجله سلامتی ایران/خراسان جنوبی نامزد دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عضو هیچ حزبی نیست، گفت: برای تغییر در شرایط موجود در انتخابات حضور پیدا کرده که تغییر این امر از نگاه مردم، مجلس و نماینده مجلس امکان پذیر است.

نامزد دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور در مجله سلامتی ایران به بیان دیدگاه و برنامه‌های انتخابی خود برای یک مجلس قوی پرداخت که در ادامه می‌خوانید؛ 

محمد زنگویی، متولد سال ۱۳۵۳ در شهرستان بیرجند دارای تحصیلات فنی و مدیریتی است که اکنون نامش در لیست نامزدهای دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف به چشم می‌خورد. 

وی با بیان اینکه چندین سال مشاور ارتباطات مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بوده و ارتباطات خوبی با دستگاه‌های تصمیم گیر و تصمیم ساز دارد بیان کرد: تقریبا ۲۵ سال سابقه مدیریتی در صنعت برق، تامین اجتماعی و نهادهای فرهنگی کشوری داشته و با پشتوانه ارتباطات در این بخش‌ها در کاندیداتوری مجلس ثبت‌نام کرده‌ است.

نامزد دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: با پیام تغییر در شرایط موجود به صحنه آمده‌ و این امر از سه زاویه امکان پذیر بوده، تغییر در نگاه مردم به جایگاه مجلس و نمایندگی، تغییر در نگاه نماینده مجلس و تغییر در شرایط معنا خواهد شد. 

وی ادامه داد: نماینده مجلس به نمایندگی از مردم، باید ارتباطات خود را داشته و روابطی برای بهبود اوضاع داشته باشد تا مشکلات مردم را حل کند. 

نامزد دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهم‌ترین نقش نماینده مجلس، قانونگذاری و نظارت به عنوان وکیل مردم و در کنار آن پاسخگو بودن است، تصریح کرد: نماینده باید در کلان کشور تعامل کرده و برای بهبود معیشت مردم تلاش کند. از سویی دیگر یک سری قوانین در حوزه شهری است که باید قوانینی متناسب با این فضا در مجلس تصویب شده و نماینده منطقه به این امور اشراف داشته باشد.

وی با بیان اینکه بخش مهم دیگر نظارت بر تصویب بودجه و هزینه کرد بودجه است، بیان کرد: نماینده مجلس باید در حوزه منطقه‌ای وظیفه نظارتی خود را به درستی انجام دهد تا مفاسد کاهش یابد.
 
زنگویی با بیان اینکه نماینده مجلس باید توجه کند چه منصبی دارد و به عنوان موکل مردم با آنان ارتباط داشته باشد، افزود: اگر نماینده مجلس خود را در ارتباط با مردم دیده و بر این مدار حرکت کند با رفتار دغدغه‌مند، مشکلات مردم حل خواهد شد. 

نامزد دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نماینده باید همسو با دولت باشد و همراه با نظارت سعی کند بسیاری از مسائل و مشکلات کشور را حل کرده و در واقع نظارت مهم ترین ابزار نماینده است. 

نامزد دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۰ سال است که از استانی شدن خراسان جنوبی می‌گذرد، اما باید دید در این حوزه انتخابیه چه تغییراتی انجام شده است. 

زنگویی با اشاره به اینکه تقسیمات جهت محرومیت زدایی و توسعه و رشد صورت  می‌گیرد، ادامه داد: مشکل این است که بودجه اختصاص داده شده به استان کم بوده و همچنین بودجه اختصاص داده شده نیز به صورت ناعادلانه توزیع می‌شود. 

نامزد دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: دلیل حضور خود در صحنه انتخابات را استفاده از تجاربی عنوان کرد که در ارتباطات حوزه کاری خود در سال‌های گذشته داشته تا بتواند از این رهگذر حلقه وصل مشکلات مردم و کانون‌های تصمیم گیری بوده و از حق مردم دفاع کرده تا محرومیت کاهش یابد.
 
وی، شعار خود را تغییر شرایط موجود در حوزه انتخابیه بیرجند عنوان کرد و گفت: این هدف با ابزار نظارتی و قانون‌گذاری نماینده بدون دخالت مستقیم در انتصابات رقم خواهد خورد. در واقع نماینده مجلس باید خواسته‌ها و شرایط مردم و منطقه خود را به وزرا انتقال دهد تا به انتخاب مدیران کمک شود. 

زنگویی با اشاره به برنامه‌های خود در صورت رای آوردن، بیان کرد: در سال‌های اخیر منابع آبی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف به شدت کاهش پیدا کرده و طبق اعلام آب و فاضلاب استان، اکنون با ۴ میلیارد مترمکعب کمبود منابع آبی روبرو هستیم که راه حل آن پیگیری انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس است. این دو طرح مصوب دولت بوده و باید با پیگیری زودتر اجرایی شود. 

نامزد دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی منابع آبی وارد استان شد باید به منابع آبی زیرزمینی تزریق شود تا بدون نیاز به شیرین‌سازی سطح آب بطور طبیعی افزایش یابد، . منابع آبی تغذیه شده و بدون هزینه، منابع آب زیرزمینی تامین خواهد شد. 

وی با اشاره به بحران معیشتی به علت افزایش تورم و کاهش ارزش پول ملی، بیان کرد:  این بحران در منطقه خشک و کم درآمد استان، دو برابر به زندگی مردم فشار وارد کرده است.

نامزد دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در منطقه مرزی درمیان باید جلوی خروج آب را گرفته و آن را برای تقویت منابع آب زیر زمینی بکار بریم، تصریح کرد: گام دوم توجه به منطقه درمیان، مرز است و مردم باید از تجارت و تعاملات مرزی استفاده کنند تا بهبود معیشتی حاصل شود. 

وی با بیان اینکه شهرستان بیرجند با توسعه صنعت و معدن پیشرفت پیدا خواهد کرد، افزود: سرمایه گذاری در بخش معادن مهم ترین امر است.

زنگویی با اشاره به اینکه شهرستان خوسف نیز ویژگی‌های خاصی در بخش کشاورزی و معدن دارد به گونه‌ای که بهشت معادن طلای ایران است، ادامه داد: معادن باید توسط افراد بومی بهره‌برداری شده و حق مردم از سهم معادن طلا باید اخذ شود. 

نامزد دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل خالی از سکنه شدن روستاها، بیان کرد: روستاها که محل و منطقه کشاورزی هستند نباید خالی شده و باید جلوی مهاجرت گرفته شود. دولت در این خصوص خدمات بسیاری انجام داده، اما باید امکانات در اختیار روستاها قرار گیرد و مواردی برای اشتغال‌زایی تعبیه شود. 

وی با بیان اینکه دامداری با توجه به خشکسالی باید به عنوان شغل حاشیه‌ای دیده شود، بیان کرد: استفاده از دانشگاه‌ها و پژوهش آن‌ها به عنوان بدنه مهم پژوهشی و مطالعاتی برای رفع مشکلات مهم است و این امر نیاز به عقل جمعی دارد. 

زنگویی با بیان اینکه مسئله سوخت ازجمله مهم‌ترین مسائل استان است و باید مردم مناطق مرزی درصدی از انتقال سوخت را در زندگی خود ببینند، بیان کرد: خراسان جنوبی استانی است که در جغرافیای آن، شیعه و سنی کنار یکدیگر زندگی می‌کنند اما نباید در دستگاه‌های اداری تبعیض در این مورد دیده شود تا زمینه ساز اختلافات نشود. 

 نامزد دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر وحدت عملی و عدالت در ارائه خدمات دستگاه‌ها، افزود: این امر باعث خواهد شد تا با احساس عدالت، وحدت مدنظر رهبری اعمال شود. 

وی با تاکید بر شفاف سازی، تبعیض زدایی و رفع شبهات و توجه به وحدت، ادامه داد: تغییر در شرایط موجود پیام انتخاباتی من است و این امر از سه زاویه تغییر در نگاه مردم به جایگاه مجلس و نمایندگی، تغییر در نگاه نماینده مجلس و تغییر در شرایط معنا خواهد شد. 

زنگویی با تاکید بر استفاده از نخبگان بومی در مناصب دولتی و یا توجه به انتصاب مشاوران یا دستیاران بومی برای مدیران، بیان کرد: البته اگر کسی بسیار زیاد بر بومی‌گرایی تاکید کند آسیب زا خواهد بود و باید همواره از نگاه نو حمایت کرد، اما باید این امر با توجه به نوآوری پیاده‌سازی شود. 

 نامزد دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در خصوص قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز بیان کرد: مجلس در خصوص حمایت از خانواده قانونی مصوب کرده که در آن بر حمایت از خانواده با محوریت مادران با اعطای تسهیلات معیشتی تاکید شده است. 

وی با بیان اینکه تشویق فرزندآوری به عنوان یکی از قوانین مصوب مجلس باید پیگیری و اجرایی شود، تصریح کرد: در این خصوص باید ابتدا شرایط ازدواج را فراهم کرده و تشویق به ازدواج کنیم و ابزار آن نیز تامین معیشت، شغل و سرپناه است و قطعا پیگیر اجرایی شدن این قانون و تصویب قوانینی برای اعطای تسهیلات در این خصوص خواهم بود. 

زنگویی گفت: باید در ابتدای امر بستر زندگی را فراهم کرده و سپس افزایش جمعیت را مطالبه کنیم که این امر با شعار محقق نخواهد شد. 

نامزد دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم به کارآمدی نمایندگان و ضرورت پیگیری مطالبات توجه کنند، ادامه داد: در مورد سیاست خارجی و بین‌الملل، جمهوری اسلامی ایران در بهترین موقعیت قرار دارد و توانسته در میان قدرت‌های بزرگ جهانی جایگاه خود را ثبت کند و این برای اولین بار در تاریخ خاورمیانه است. 

وی افزود: نکته‌ای که در حوزه سیاست خارجی مهم بوده ضرورت ارتباط با کشورهاست که باید بر طبق و اصول منافع ملی باشد و اگر منافع ملی اصل سیاست خارجی قرار گیرد سیاست داخلی نیز تقویت خواهد شد. 

زنگویی با بیان اینکه سیاست داخلی جای نقد دارد، ادامه داد: انتصاب مدیران، برخورد نکردن با مفاسد و عدم شفافیت از جمله انتقادات است. 

نامزد دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نماینده وکیل مردم است و اگر مطالبه عمومی را دنبال کند آینده خوبی را به دنبال خواهد داشت. نماینده باید به ابزارهای خود یعنی نظارت و قانونگذاری آگاه بوده و به درستی از آن بهره ببرد. نماینده شجاع با این دو ابزار می‌تواند از حق کشور و منافع ملی دفاع کند. 

وی پیامی نیز برای مردم داشت و گفت: سرنوشت همه ما به هم گره خورده و باید شرایط موجود را تغییر دهیم تا از دردها و رنج‌های خود بکاهیم و این امر جز با مشارکت آگاهانه و مدبرانه همه ما ممکن نخواهد شد تا کارآمدترین فرد انتخاب شود. 

انتهای پیام