استان ها

تا تامین نظر پلیس راه اجازه تردد اتوبوس‌ها از محور پاتاوه به دهدشت داده نمی‌شود

مجله سلامتی ایران/کهگیلویه و بویراحمد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا نظر پلیس راه تامین نشود نمی‌توانیم اجازه عبور و تردد ناوگان عمومی را از محور پاتاوه به دهدشت بدهیم.

علی محمد روستا روز چهارشنبه ششم دی ماه ۱۴۰۲ در نشست ایمنی راه‌های استان افزود: برای مشکل آنتن دهی تلفن همراه در محور پاتاوه به دهدشت اقدام جدی شود.

وی اظهار کرد: جاده پاتاوه به دهدشت ایمن هست اما تا نظر پلیس راه تامین نشود نمی‌توانیم اجازه عبور و تردد ناوگان عمومی بار و مسافر از جمله اتوبوس، سواری و نفت‌کش‌ها را از این محور دهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تردد اتوبوس‌ها در جاده پاتاوه-دهدشت بعد از بهره‌برداری از تقاطع‌های غیر هم سطح درگندی خوری و سوق و رفع مشکل روشنایی برخی تونل‌ها با مجوز پلیس راه امکان‌پذیر است.

روستا با بیان اینکه اگر ساماندهی تقاطع‌ها انجام بشود می‌توان از این جاده استفاده کرد، تصریح کرد: پایه‌های برق تونل تنگ رود در امتداد این جائه ملی نصب شده است.

وی ادامه داد: شرکت برق استان نسبت به نصب و اجرای روشنایی در محدوده «مهریان» تا دانشگاه آزاد و «مادوان» تا «گوشه» اقدام کند تا تصادفات در این مناطق کاهش یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برنامه ریزی برای کاهش تلفات جاده ای، ترافیکی و افزایش ایمنی راه های استان اولویت بندی شد.

روستا بر ارتقاء فرهنگ ترافیک در استان تاکید و اظهار کرد: در تلاش هستیم تا فرهنگ ترافیک ارتقاء یابد و نهادینه شود تا هزینه‌های حوزه راه روند کاهشی پیدا کند.

 وی با اشاره به اینکه نقاط حادثه خیز در راه های استان شناسایی و اولویت‌بندی شد تصریح کرد: همه تلاش ها برای توسعه مسیرهای استان، کاهش ضریب ترافیک و تصادفات، رفع نقاط حادثه خیز و افزایش ایمنی جاده ها بکار گرفته شده و اعتبارت خوبی در دور دوم سفر برای این بخش در نظر گرفته شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۳۳ نقطه حادثه خیز استان شناسایی و بر رفع مشکل آنتن دهی آنها تاکید شد گفت: بصورت جدی پیگیر هستیم تا عواملی که در محورهای مواصلاتی منجر به بروز حوادث جاده ای و مشکلات ترافیکی می شود برطرف شوند.

روستا با اشاره به اینکه پاتاوه به دهدشت یکی از کلیدی‌ترین پروژه‌های استان بوده که در سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان کلنگ زنی شد، اظهار کرد: این پروژه بعد از حدود سه دهه در سفر دور دوم دولت سیزدهم به استان افتتاح شد.

وی عنوان کرد: تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی در این محور نصب شده و در صورتی که نیاز به نصب علائم بیشتری طبق خواسته پلیس راه باشد اقدام خواهد شد.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اعلام پلیس راه مبنی بر جلوگیری از تردد اتوبوس در محور پاتاوه به دهدشت گفت: این محور استاندارد است اما برای تردد اتوبوس از این محور نیاز به مجوز پلیس راه می باشد.

روستا افزود: مقرر شد راه و شهرسازی نسبت به تعریض دور برگردان محور پاتاوه به دهدشت در روستای «خمینی آباد» اقدام کند.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای ساخت این محور هزینه شد، اظهارکرد: برخی از تونل های این مسیر فاقد روشنایی هستند که شش تونل روشنایی موقت دارند و مابقی به مرور دارای روشنایی موقت خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه تونل بزرگ این محور به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر مجهز به روشنایی دائمی خواهد بود، بیان کرد: برای تجهیز تونل ها به سیستم روشنایی دائمی نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم و در صورتی که این مبلغ تامین شود روشنایی دائم تونل ها ظرف شش ماه آینده انجام خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با اشاره به وضعیت تقاطع پرحادثه گندی خوری عنوان کرد: تقاطع «گندی خوری» و تقاطع سوق هفته آینده به مناقصه گذاشته می شوند.

تردد ناوگان عمومی بار و مسافر از محور پاتاوه به دهدشت پس از ایمن سازی

سرهنگ فرشاد براتی، جانشین فرماندهی پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان اینکه تونل‌های موجود در این جاده از روشنایی لازم برخوردار نیستند، گفت: علاوه بر این در برخی از نقاط این جاده، تابلوی هشدار و علائم راهنمایی و رانندگی وجود ندارد که باید این مشکل رفع شود.

وی با بیان اینکه امکان تردد اتوبوس‌ها در جاده پاتاوه-دهدشت فعلا وجود ندارد، افزود: عرض این جاده در مقایسه با جاده اصفهان به یاسوج کمتر است. گارد ریل به اندازه کافی نیست و تقاطع های ناایمن دارد.

براتی عنوان کرد: ابتدا باید جاده پاتاوه به دهدشت ایمن سازی شود سپس اجازه تردد ناوگان عمومی بار و مسافر داده شود و این محور فعلا قابلیت بهره برداری برای ناوگان عمومی ندارد.

براتی اظهار کرد: بیشتر تصادفات عابر پیاده در منطقه «مهریان» تا دانشگاه آزاد_«مادوان» و «گوشه» است.

سرهنگ براتی جانشین فرماندهی پلیس راه استان هم با بیان اینکه بیشترین تصادفات عابر پیاده ما در جاده یاسوج به سمت «بلهزار» رخ می‌دهد، گفت: ضرورت دارد سیستم روشنایی هر چه زودتر در این مسیر نصب شود.

محور پاتاوه به دهدشت هنوز خیلی مشکل دارد

سید حمزه محقق زاده، سرپرست فرمانداری شهرستان کهگیلویه نیز با بیان اینکه جاده پاتاوه- دهدشت هنوز خیلی مشکل دارد و حتی خط‌کشی ندارد، گفت: باید با سلام و صلوات از این جاده تردد کرد.

وی از وضعیت آنتن دهی در این جاده هم انتقاد کرد و افزود: اگر تصادفی صورت بگیرد نمی‌شود حتی با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفت و درخواست کمک و امدادرسانی کرد.

وی به بازدید معاون عمرانی استانداراز این جاده اشاره و اظهار کرد: ضرورت دارد تقاطع غیر هم سطح در سه راهی سوق، روستای راک و کوشک دشمن زیاری ساخته شود.

وی نداشتن سیستم روشنایی برخی تونل ها، نبود تابلوهای هشدار دهنده راهنمایی و رانندگی، نداشتن آنتن دهی، نبود راهدارخانه، و نشست زمین درلاین برگشت این جاده در حدفاصل روستای «دشت قاضی» از مهمترین مشکلات این جاده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان کهگیلویه تاکید کرد: باید در خصوص محور پاتاوه به دهدشت پاسخی برای مردم داشته باشیم، افکار عمومی خیلی از مسایل را بررسی می کند و قبل از افتتاح باید خیلی از ضروریات این محور ایجاد و فراهم می شد.

تا رفع مشکلات اجازه تردد اتوبوس‌ها از محور پاتاوه به دهدشت داده نشود

شهرام مهدوی مطلق، فرماندار شهرستان بویراحمد نیز با بیان اینکه نباید تا رفع مشکلات این جاده اجازه تردد اتوبوس‌ها را بدهیم، گفت: تجربه نشان داده در صورت مجوز برای تردد اقداماتی که نیاز هست انجام شود به فراموشی سپرده می‌شود بنابراین این محور ارتباطی را باید واقع گرایانه دیده شود.

وی افزود: از روستای «گردوه» تا «چنار» و «زی زی» تا «لوداب» آنتن دهی تلفن همراه نداریم.

مهدوی مطلق اظهار کرد: در چهارراه لوداب که در مسیر این محور قرار دارد تکلیف راننده مشخص نیست، تونل های این محور روشنایی درستی ندارند و آمار بالای از تصادفات جاده ای استان مربوط به این محور است.

۱۶۰۰ میلیارد تومان تاکنون هزینه محور پاتاوه به دهدشت شده است

«صمصام آقایی»، مدیر حوزه طرح‌های شرکت زیرساخت‌ و توسعه زیربناهای حمل و نقل در استان کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان اینکه این جاده در سال ۱۳۷۳ آغاز به کار کرد، گفت: تاکنون یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه این جاده ارتباطی شده است.

وی افزود: این محور در چهار قطعه اجرا شد که ۴۰ درصد قطعه سوم اخیرا زیر بار ترافیک رفت و قطعات یک، دو و چهار قبلا زیر بار ترافیک رفته بودند. محور پاتاوه به دهدشت مشخصات راه اصلی را دارد.

آقایی تصریح کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل روشنایی تونل‌های این جاده اختصاص داده شد.

به گزارش مجله سلامتی ایران، سرهنگ حسینی معاون عملیات و ترافیک پلیس راهور استان نیز گفت: تنها مرکز استانی که سامانه هوشمند معابر ندارد یاسوج است که این موضوع نیز باید پیگیری شود.

انتهای پیام