عمومیکسب و کار

بهترین مدل پنجره دوجداره

انتخاب یه برند خوب کار آسونی نیست؛ اما از طرفی با یه مقایسه کوچک بین برندها، میشه گزینه های مدنظر رو به خوبی انتخاب کرد. مقایسه باید همه جوانب رو دربربگیره و عادلانه باشه تا انتخابمون کامل باشه. در این مقاله سعی شده برندها رو بر اساس بعضی مقادیر کمی و کیفی بررسی کنیم و با مقایسه اونها، یه دید خوب از انتخاب پنجره دوجداره رو بهتون ارائه بدیم.

بهترین پروفیل upvc در ایران, بهترین پنجره برای ساختمان, بهترین پنجره سه جداره

این ویژگی های شامل موارد زیر میشن:

  1. قیمت
  2. گارانتی
  3. تعداد پروفیل های در حال ساخت
  4. نمایندگی فروش

قبل از اینکه بریم سراغ مقایسه برندها بر اساس این معیارها، لازمه هر کدوم از این معیارهای چهارگانه رو بیشتر بشناسیم.

معیار اول: قیمت

قیمت شاید یکی از مهمترین ویژگی های مورد بررسی باشه. معمولاً اکثر افراد به سمت برندی با قیمت کمتر جذب میشن، مخصوصاً که اطلاعات کافی هم در مورد سایر مشخصات اون برند نداشته باشن.

بیشتر بودن قیمت یه برند نسبت به برندهای دیگه ناخودآگاه باعث جذب خریدار به سمت برند با قیمت کمتر میشه، مگه اینکه خریدار راضی بشه افزایش قیمت با سایر ویژگی‌ها رابطه مستقیم داره.

معیار دوم: گارانتی

بعضیا نظرشون اینطوره که گارانتی یه مورد اضافه است و فقط باعث افزایش قیمت میشه. اما همین که به جایی میرسن که از گارانتی محصولی که خریدن استفاده میکنن، خدا رو شکر میکنن که محصول با گارانتی خریدن.

پس داشتن گارانتی به عنوان یه معیاری خوب باید در نظر گرفته بشه. علاوه بر این، در خیلی از موارد وقتی یک برند گارانتی ارائه میکنه، نشون میده که نسبت به کیفیت کار خودش هم مطمئنه!

معیار سوم: تعداد پروفیل های در حال ساخت شرکت

منظور از تعداد پروفیل، تعداد اشکال مختلفی هست که شرکت سازنده میتونه بسازه و یا شرکت واردکننده وارد کنه. این عدد برای پروفیل ها به کمتر از 50 میرسه و معمولا تعداد پروفیل های هر شرکت، کمتر از این عدد هست.

خب حالا ممکنه بپرسین چرا باید تعداد پروفیل مهم باشه؟! اهمیتش به این خاطره که اگر بعد از مدتی برای جای دیگه ای از خونتون به متریال نیاز داشتین، شرکت قبلی بتونه با تنوع نیمرخ های خودش نیاز شما رو برطرف کنه.

معیار چهارم: نمایندگی فروش

داشتن نمایندگی فروش در هر استان و هر شهر برای یه شرکت، امتیاز محسوب میشه. نمایندگی های فروش، وظیفه فروش کالا رو برعهده دارن و اگر متریال یه شرکت خراب از آب در بیاد حدس میزنین قطعه خراب رو کجا ببریم؟ درسته نمایندگی!

۱- تاثیر قیمت در انتخاب بهترین برند پنجره دوجداره

قیمت شاید یکی از مهمترین ویژگی های مورد بررسی باشد. معمولاً اکثر افراد به سمت برندی با قیمت کمتر جذب میشن، مخصوصاً که اطلاعات کافی هم در مورد سایر مشخصات اون برند نداشته باشند.

بیشتر بودن قیمت پنجره دوجداره آکپا نسبت به برندهای آسایش دیگه ناخودآگاه باعث جذب خریدار به سمت برند با قیمت کمتر میشود، مگه اینکه خریدار راضی شود افزایش قیمت با سایر ویژگی‌ها رابطه مستقیم دارد.

۲- بهترین پنجره دوجداره گارانتی و ضمانت باید داشته باشد

بعضی خریداران فکر میکنند گارانتی یک مورد اضافی است و  فقط باعث افزایش قیمت میشود. اما همین که به جایی میرسند که از گارانتی محصولی که خریده اند استفاده میکنند ، خدا را  شکر میکنند  که محصول با گارانتی خریدند

۳- تعداد انواع پروفیل های در حال ساخت شرکت

مهم ترین فاکتور برای پنجره ی یو پی وی سی نوع پروفیل UPVC و پس از آن نوع یراق آلات به کار رفته است.

منظور از تعداد پروفیل، تعداد اشکال مختلفی هست که شرکت سازنده میتواند بسازد. این عدد برای پروفیل ها به کمتر از ۵۰ میرسه و معمولا تعداد پروفیل های هر شرکت، کمتر از این عدد هست.

ضخامت در دیواره های خارجی پروفیل ویستابست بیشتر است، اما پروفیل ما سطح مقاومت بیشتری نسبت به پروفیل ویستا بست دارد.

گواهینامه RAL آلمان چیست ؟

گواهینامه کیفیت RAL آلمان که نام کامل آن RAL GZ 716 می باشد یک استاندارد تدوین شده در موسسه GKFP در کشور آلمان می باشد و کلیه کارهای لازم جهت پنجره های یو پی وی سی شامل انواع پنجره با پروفیل های سفید، لمینیت و کواکستروژن و نیز بعضی ملزومات تولید پنجره مانند نوارهای درز بندی را شامل می شود . در بخش های مختلف این استاندارد انواع روش های آزمون و نیز الزامات پروفیل های سفید، لمینیت و کواکستروژن اشاره شده است و دستورالعمل هایی برای انجام برخی آزمون ها قید گردیده است.

مشخصات کیفیتی مورد نظر استاندارد رال برای محصولات پروفیل یو پی وی سی

کنترل مشخصات و آزمون های مختلف بر روی محصولات یو پی وی سی صورت می گیرد و بطور خلاصه نام این آزمون ها شامل :

  • بررسی رنگ و براقیت پروفیل
  • اندازه گیری بعدهای پروفیل
  • اندازه گیری جرم واحد طول
  • اندازه گیری دانسیته پروفیل
  • آزمون رفتار محصول پس ازگرم شدن
  • آزمون مقاومت ضربه چارپی
  • آزمون ضربه در دمای پایین
  • آزمون برگشت حرارتی
  • آزمون گوشه جوش خورده
  • کنترل مشخصات ظاهری محصول، تاریخ و مشخصات درج شده روی محصول
  • آزمون انحراف ازخط راست
  • آزمون دمای نرمی ویکات
  • آزمون تعیین ثبات حرارتی محصول
  • مدول الاستیسیته (خمشی و کششی)
  • آزمون هوازدگی مصنوعی (تست زنون)
  • آزمون ثبات رنگ پس از هوازدگی مصنوعی
  • آزمون مقاومت ضربه چارپی پس از هوازدگی مصنوعی

بهترین برند پنجره آلومینیومی

در این بخش نیز مانند پاراگراف‌های قبلی، به یکی از سوالات رایج در این زمینه یعنی اینکه بهترین مارک پنجره دوجداره آلومینیوم کدام است؟ خواهیم پرداخت. در حال حاضر برندهایی که در بازار بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و از کیفیت خوبی نیز برخوردارند عبارتند از؛ آکپا، آساش و لورنزو که در ادامه به معرفی مختصری از هر کدام این موارد خواهیم پرداخت.

پروفیل آلومینیوم آکپا

برند آکپا از کشور ترکیه، محصولات درب و پنجره آلومینیومی خود را در دو نوع کلی نرمال و ترمال بریک و در مدل‌های مختلف کشویی، لولایی و … تولید می‌کند. از آنجایی که در فرآیند تولید این محصولات کوره اجینگ وجود دارد، محصولات از مقاومت و استحکام بالاتری برخوردار هستند. تجربه مصرف مشتریان و تست‌هایی که از این نوع درب و پنجره‌ها گرفته شده نیز این مقاومت بالا را تصدیق می‌کند. البته یراق آلات مصرفی در این درب و پنجره نیز از نوع استاندارد، ایمن و بروز هستند.

پروفیل آلومینیوم آساش

اما در جواب این سؤال که بهترین مارک پنجره دوجداره آلومینیوم کدام است باید بگوییم با کیفیت‌ترین محصول حال حاضر بازار ایران یا بهتر بگوییم بهترین برند پنجره دوجداره آلومینیوم موجود در ایران، برند آساش ترکیه است. برند آساش به نسبت قیمتی که برای آن در نظر گرفته شده، از کیفیت مناسبی نیز برخوردار است.

به عنوان مثال پروفیل‌ها به صورت یکپارچه یا یک تکه تولید می‌شوند؛ که این مورد هم از نظر زیبایی و هم از نظر استقامت و کارایی بسیار مهم به شمار می‌رود. نصب یراق آلات و عملکرد آن‌ها نیز به واسطه چفت شدن خوب و محکم بر روی پروفیل، با دوام و با عملکردی خوب خواهند بود.