عمومیکسب و کار

اگر شله زرد شل شد چیکار کنیم؟

هنر شله زرد مجلسی در این پست تمام نکات و ترفندهای مهم برای تهیه شله زرد نذری را به شما آموزش می دهیم و می توانید زال شله خوشمزه و فوق العاده ای تهیه کنید. چلز یکی از غذاهای سنتی ما ایرانیان است. که تهیه آن بسیار آسان است اما یک نکته کوچک وجود دارد برای به دست آوردن چلزارد باکیفیت باید موارد زیادی را رعایت کنید. لوح نذری زرد را می توانید به دلخواه با انواع شابلون یا آجیل تزئین کنید. در این پست می توانید یاد بگیرید که وقتی کاراپاس زرد می شکند و … در نهایت شله زرد زیبایی پیدا می کند چه کاری انجام دهید.

نکات کلیدی در تهیه شله زرد

برای تهیه زعفران و مجلسی مقدار آن را باید در نظر گرفت، مثلاً مقدار شکر دو برابر برنج باشد. و مقدار آب باید 5 برابر برنج باشد و همیشه این نسبت ها را رعایت کنید.

وقتی ذرت کاملا پخته شد و شکر اضافه شد، هرچقدر هم که پرک اضافه کنید، تغییر رنگ نمی دهد، زیرا شکر اضافه شده کاملا به دانه های ذرت نمی چسبد.

بادام ها را حتما در کمی گلاب خیس کنید، این کار باعث نرم شدن بادام می شود.

مقدار شکر در واقع شیرینی زرده بستگی به ذائقه افراد دارد و اگر شیرینی کمتری میل دارید مقدار شکر را کم کنید.

اگر شله زرد شل شد چیکار کنیم؟

برای اینکه خاک رس قوام زردی پیدا کند و آب نی خارج شود، پس از آماده شدن مواد، می توانید زیر قابلمه را شعله پخش کنید و نیم ساعت در شعله فرشته بگذارید تا آب بگیرد. می توانید چند قاشق آرد برنج اضافه کنید تا پوسته زرد آن خوشرنگ شود. وسط پخت آب اضافه نکنید چون پوسته زرد آبکی می شود.

زعفران زرد (نیم مثقال زعفران چند گرم است)

زعفران یکی از اجزای اصلی پوست زرد است و باید خوب آسیاب شود و روی یخ قرار گیرد تا زیبا و زرد شود. در قدیم زعفران را به مثقال و سیر خرید و فروش می کردند که یک مثقال زعفران معادل 608/4 گرم وزن داشت و گمرک بازار 6/4 و 61/4 را معادل یک مثقال زعفران می دانست.

آموزش, برنج, پوست

دلیل پیدایش رنگ زرد

دلیل اصلی پختن بیش از حد برنج این است که برنج پخته نمی شود و کاملا غلیظ نمی شود و فکر می کنید برنج با شکر پخته شده است که این تصور اشتباهی است زیرا شکر مانع از پختن برنج می شود و اگر آب موجود در برنج کاملا پخته شده باشد از خراش سپس تبخیر نمی شود.

ترفند تهیه شله زرد برای نذری و گردهمایی های بزرگ

افزودن کره به پوسته زرد باعث بهتر شدن پوسته زرد می شود.

اگر می خواهید برنجتان رنگ زیبایی داشته باشد، در حین خیساندن برنج، مقداری زعفران و گلاب اضافه کنید.

زرده را کمی نازک پوست بگیرید، چون بعد از سرد شدن سفت می شود.

مواد را مدام هم بزنید تا زرده زرد نشود.

حتما بگذارید پوست زرد سرد شود تا ترک نخورد و آب آن از نی خارج شود.

جمع بندی

پخت شله زرد به صورت حرفه ای به تجربه نیاز دارد که ما در این مقاله به تعدادی نکته بسیار مهم اشاره کردیم که استفاده از آنها میتواند به شما کمک زیادی در پخت شله زرد کند.